12 pravil kolesarskega bontona
Spoštuj starejše! Pridrži vrata! Zaželi dober tek! Vse to smo skozi zgodovino uvedli, da laže živimo drug z drugim. Enako velja za pravila vedenja na kolesu. So zato, da se laže vozimo drug z drugim.La Passione
Izživljanje na kolesu ima svoje meje. Spoštuj osnovna pravila, da ti bo dobro med kolesarji. Neumno, športnika nevredno vedenje na kolesu ne ostane nekaznovano: izkušeni kolesarski mački obvladajo prijeme za discipliniranje nesramnih budal.
1 Pozdravljaj!
Na mestnih vpadnicah ni nujno, sicer se spodobi vsaj prikimati. Sploh, če prehitevaš. Še posebej to velja na neprometnih cestah, kaj šele v divjini, kjer je na enem kvadratnem kilometru več medvedov, kot ljudi. Pozdravljaj ne glede na tip kolesa in tudi tiste, ki so v samotnih koncih peš. To velja posebej za gravlerje in gorske kolesarje. Pozdravljaj tudi poljedelce. Če že ne pozdravljaš prvi, ne bodi popoln kreten in vsaj odzdravi! To velja tudi za borce na kolesih za kronometer.
2 Ne zanašaj se na druge!
Na rundi bodi samooskrben. Ne računaj na pomoč kolegov. Rezervna zračnica, tlačilka, orodje in vetrovka so del obvezne opreme. Se sprašuješ zakaj bi šest kolesarjev vozilo s seboj šest zračnih tlačilk? Ni nujno, a se o tem dogovori vnaprej. Nihče ni hujši šalabajzar kot kolesar, ki se na vse pretege čudi, kako mu je uspelo ravno danes pozabiti tlačilko. Le kako? Prihraniti si hotel 150 gramov!
3 S seboj imej gotovino!
Verjetno ni treba posebej poudarjat, da po rundi plačaš rundo, sploh, če ti je nekdo posodil zračnico. Vendar boš spet videti kot budalo, če boš iz žepa vlekel bančno kartico v neki lovski koči. Dvajsetak v torbici pride vedno prav. Tudi za zaščito med zračnico in usodno raztrganim plaščem.
4 Ponudi pomoč!
Je treba sploh poudarit, da se ob težavah enega kolesarja ustavi cela skupina (razen, če je drugače dogovorjeno vnaprej)? Vedno ponudi pomoč pri menjavi zračnice in nastavljanju menjalnika. Vsaj bicikel lahko pridržiš. Vedno ponudi CO2-bombico. Ponudi svojo pumpo, če je boljša kot kolegova. Pomagaj tudi pumpat, seveda potem, ko si uporabil dobri, stari, debilni štos, ker spominja pumpanje na saj veš kaj.
5 Ponudi hrano in pijačo!
Pravilo o samooskrbi velja tudi za hrano in pijačo, ampak ko soborec crkuje, se spodobi ponuditi tisto banano. Grižljaj ponudi vedno, ko imaš s seboj poslastico, recimo ženine riževe ploščice ali kaj tako prikladnega za deljenje, kot so gumijasti bonboni.
6 Ne odmetavaj smeti!
Moramo to res posebej poudarjat?
7 Ne dokazuj se, ko ni treba!
Daj bicikla dvema babicama … in dirkali bosta. Tako pač je. Vendar pazi, da ne boš imel dolge feltne. Ne šprintaj na Stravinih segmentih brez opozorila. Neodpustljiv primitivizem pa je dokazovanje pred očitno šibkejšimi. Tekmovanje je del kolesarstva, ne njegovo bistvo. Do začetnikov in njihovih napak bodi prizanesljiv. Ne vedi se kot nacist, če ne obvladajo krožnih menjav. Najučinkovitejša metoda je razlaga z normalnim tonom.
8 Bodi urejen!
So slogovne napake, ki jih seveda ne gre jemati resno. Če ti je res malo mar in za gledališče obuješ natikače, za službo pa bele nogavice, nosi na biciklu kar hočeš! Vendar bodi urejen. Poskrbi, da cunje ne smrdijo. Pred vožnjo očisti čelado in čevlje. In, za božjo voljo, zavrzi tiste stare hlače, ki pri podlogi pokajo po šivih. Pogled na to je, milo rečeno, gnusen.
9 Zapni zadrgo!
Tudi to je del urejenosti. Zadrga je zato, da jo zapneš. Naj bo odpeta v vročini. Ko si na cesti. Ne pa, ko se ustaviš na kavi ali ko na britofu točiš vodo. Bi prišel na pokopališče ali v bife z odpeto srajco?
10 Ne priključi se brez pozdrava!
Kolesarstvo je družaben šport. Normalna grupa ni še nikogar napodila. Če prideš na rundo prvič, se predstavi, vprašaj kakšna so pravila in se jih drži. Če se priključiš kolesarju ali skupini na cesti, vedno pozdravi in vprašaj, če greš lahko zraven. Če se kar zalepiš na zadnjo feltno, je enako, kot če bi se pri ponudbi petih praznih pisoarjev postavil zraven tistega, ki je že zaseden.
11 Izločaj previdno!
Kolesarstvo ima gnusno plat: smrkelj, slina, gnoj, vse to se valja po nosno-žrelnem predelu. Pljuvanje po cesti in usekovanje brez robca je dovoljeno samo med športom, ampak na kolesu je to nevarno. Vedno preveri smer vetra, opozori okolico in zapelji na stran. In če izločaš snovi iz urinalnega predela … ubogaj Petra Sagana in sestopi z bicikla.
12 Ne zamujaj!
Nadležno je že tako ali tako in še toliko bolj, če si dogovorjen za rundo in pustiš čakati kolege na kaki avtobusni postaji na poletni vročini ali, še huje, v zimskem mrazu.Ko se dogovoriš za uro, je običajno mišljen čas odhoda, ne čas zbora. Če imate najprej zbor, se spodobi dogovoriti za srečanje v kavarni.
Komentarji
Pravilo št. 10 v povezavi s pravilom št. 7. Zadnjič dohitim tipa na cesti. Omladinc. Pozdrav, beseda, dve, greva približno v isto smer. Par menjav skupaj, ne prehitro, potem pa naenkrat pospeševanje iz križišča in me pusti zadaj kot kakega cicibana. Kasneje ga gledam na stravi, tipu se je utrgalo. Sam je šel lepo počasi, ko je dobil družbo, pa na polno max effort. Jebeš starca z vampom. :D
Drug primer. Se peljem relativno hitro (za moje pojme), dohitim in prehitim družbico gospodov, ki je očitno bistveno počasnejša. Pozdrav in gremo dalje vsak po svoje. Ampak ne, oni pospešijo za mano. Rečem v redu, pa gremo skupaj. Navijem na enih 40 na uro, za kolikor pač gre (se pravi ene dve minuti), ko imam dovolj, odvijem levo. Prevzame drug, navije na 42-45. Nimam druge izbire, kot da priključim in potem na škrge probam držat, da ja ne bi izpadel kekec. Na prvem križišču se izgovorim, da sem tukaj itak mislil zavit desno. Izkaže se, da sem naletel na ekipo, ki se manj kot 40 sploh ne zna peljat. :D
Tretji primer. Se zadnjič peljeva s kolegom ne prehitro, ne prepočasi. Naredim menjavo in slučajno opazim, da je zadaj še tretji. Bogsigavedi koliko časa že in kdaj se je priključil. Vlečem kak kilometer, na prvem križišču pogledam nazaj, tretjega ni nikjer več. Kot duh. :D
Ja, eni res čudežno oživijo. Kar se pa drugega primera tiče, ne vem zakaj si sploh navil v filter. Sam si spodbudil dirko :)
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.