Tubolito X-Tubo City/Tour je neprebojna zračnica

Med rekreacijo je defekt neprijetnost, a nič ni bolj neugodno kot prazna zračnica, ko že zamujaš na poti k zobozdravniku. S kar visoko investicijo v Tubolitove zračnice za mestno rabo naj bi bili defekti preteklost.

Avstrijski Tubolito se pohvali, da so njihove zračnice iz termoplastičnega poliuretana revolucija, potem ko je od Dunlopa naprej industrija izdelovala zračnice iz gume. Tubolito je svoj visokocenovni izdelek pobarval oranžno, tudi ventilček, tako da so po svoje postale tudi statusni simbol tistih, ki so pripravljeni za precej lažjo in bojda precej trpežnejšo zračnico plačati celo več kot 30 evrov. Ob nizki teži obljubljajo dvakrat večjo trpežnost – a obenem ponujajo tudi poseben set za krpanje. Če nabašeš na žebelj, ti pač nič ne pomaga. Razen … novi X-Tubo City/Tour, ki naj bi, verjeli ali ne, vzdržal tudi vožnjo čez bodečo žico. Če jo predreš, ti pošljejo novo!

Brez zračnice ne gre

»Mar niso zračnice leta 2021 malo mimo?« Na cesti ne kaže tako. Gorski kolesarji in gravlerji smo se od njih večinoma poslovili, a rezerva mora biti vedno v torbi in zakaj to ne bi bila ekstremno lahka zračnica, ki v zloženem stanju zavzame polovico manj prostora od običajne in bo kot rezerva bržkone trajala skoraj večno. To taktiko prakticira Gregor in mika me, da bi po svojo skočil tudi sam, nastali prostor v torbici pa raje ponudil prigrizku za hude čase.

In potem so tu mestna kolesa oziroma vsa tista, ki služijo kot prevozno sredstvo v brutalnem urbanem okolju. Če ne komjutaš ravno na dolge razdalje, ampak v krogu petih kilometrov od doma, verjetno s seboj ne voziš rezerve pa orodja pa tlačilke … nazadnje sem imel na svojem mestnem bolidu defekt na najbolj severnem delu mesta, ki mu nihče ne pravi več Ljubljana, ampak Črnuče, kakšnih sedem kilometrov od doma. Ni mi preostalo drugega, kot da sem poklical motorno pomoč.

Tubolito obljublja tako trpežno zračnico, da ji ne pridejo do živega steklo ali risalni žebljički (torej so primerne tudi za kolesarjenje pred parlamentom), preživela pa naj bi celo vožnjo čez bodečo žico ali dva centimetra dolge žeblje. Predstavitveni video precej spominja na televizijsko prodajo izdelkov, ki so skoraj predobri, da bi bili resnični. Ampak: če zračnico registriraš na Tubolitovi spletni strani v enem mesecu od dneva nakupa, ti jo po predrtju menda zamenjajo še leto dni po nakupu, ne glede na vzrok – da je le šlo za običajno vsakodnevno uporabo.

Tudi hitrejše so. In to je za mestno vožnjo pomembno!

Že prej je Tubolito ponujal zračnice za mestno voćnjo in touring, a X-Tubo City/Tour je ob nekoliko večji teži še ptrpežnejša oziroma bojda neuničljiva. Na voljo je samo v dimenziji 700c za plašče, široke od 30 do 50 milimetrov, bodisi s precej kratkim 42-milimetrskim ventilčkom presta bodisi 40-milimetrskim schräder. X-Tubo City/Tour je bistveno trpežnejša od drugih Tubolitovih modelov, po trditvi njihovega razvojnega oddelka tudi zato, ker so uporabili precej drugačno zmes. Ki je očitno precej težja ali pa je materiala bistveno več.

Z ventilčkom presta tehta X-Tubo City/Tour dobrih 130 gramov, kar je vseeno manj od konkurenčnih iz gume, a skoraj štirikrat več kot njihov gravlerski model (okoli 36 gramov). Pa še to: kotalni upor je okoli 24 odstotkov manjši kot z običajnimi zračnicami. Kar seveda ne pomeni, da boš četrtino hitrejši.

Cena: 24,90 evrov za kos. Par bo torej presegel vrednost marsikaterega škripajočega bicikla z naših mestnih ulic, ampak za to ceno skoraj gotovo ne boš zamudil k zobozdravniku. Vsaj ne zaradi defekta. Če že defektiraš v roku enega leta, tako ali tako dobiš novo. Vprašanje je samo, kako hitro. K zobarju si že zamudil.

Vprašanje pa je tudi, zakaj je ne bi mirno namestil na svojega gravlerja z obročniki 700c in se poslovil od sistema brez zračnice – ki ga mnogi sovražijo še bolj kot defekte – pa tudi od predrtih zračnic? Ker je Avstrijec zvit in je predvidel samo precej kratke ventilčke.

Komentarji

Kaka mehanika je zadaj da lahko drugačna zračnica pod gumo pomeni manjši kotalni upor celega obroča, to mi res ni jasno?

Zaradi izgub pri gnetenju materiala. Butline zračnice so malenkost manj plastične pri deformaciji, kar pomeni, da se izgubi malce več energije. Še boljše lastnosti imajo lateks zračnice, vendar jih je treba napumpati vsak dan. Pa tudi iz stališča varnosti niso najboljše. Je bilo že dosti primerov, ko se je zračnica sčasoma zagozdila med obroč in plašč in ga iztaknila iz ležišča. Sistem brez zračnice pa je v kotalnem uporu približno ekvivalenten navadni butilni zračnici.

👍🏻

V video posnetku pa uporabljajo Schwalbe Marathon plašče...vsi tisti, ki jih uporabljamo po makedamu z ciklokros/gravel kolesi vemo, da so "neuničljivi", tako, da mi ni jasno zakaj niso uporabili navadni 15€ vrednih plaščev. Komentarjem v posnetku se nisem čudil :)

Dober point! Garancija na zračnico je po mojem precej pogumna zadeva, ki vzbuja upanje, da v ta čudež dejansko verjamejo. Zanimivo se mi je zdelo tudi vprašanje na, žal se ne spomnim kateri spletni strani, če je to neke vrste novi izziv. In potem je vprašanje, kaj boš naredil, če bodo pred teboj na kolesarski stezi črepinje razbite steklenice. Boš šel naokoli ali pač mirno zapeljal čez :)

Te doživljenjske garancije na potrošni material so čista marketinška fora. Vejo, da se 99% ljudem ne da s tem ukvarjat, da bi uveljavlali garancijo na take zadeve, pri ostalem procentu pa že zamenjajo. Kar je zanje strošek, ki je že itak vkalkuliran v končno ceno izdelka. Se pravi da dejansko 99% ljudi preko cene izdelka financira garancijo, ki jo uveljavlja 1%.

Ampak ob tem bi morali ljudje uveljavljati svoje pravice že iz principa :)

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.