Nova Orbea Terra

Po štirih letih je čas za drugo generacijo s temeljito prenovljeno geometrijo. Okvir je daljši, a vseeno agresivnejši, precej prostora je tudi za široke gume. Drobnarije lahko po novem spraviš v okvir.

Orbea

Kolo brezčasne oblike ne kriči od daleč da je najhujše na svetu. Kdor ima dober okus, si lahko Orbeo s konfiguratorjem MyO pobarva po svoje, tako da je na voljo skoraj neskončno barvnih kombinacij, za to pa vam ne zaračunajo popolnoma nič. Verjetno bo samo dlje trajalo, da pride v garažo.

Okvir je daljši, a je pravzaprav krajši

Pri Orbei pravijo, da ne gre za strogo tekmovalni bolid, ki pa je vseeno hiter in se menda kar dobro znajde tudi na asfaltu. V primerjavi s prejšnjim modelom so prednji trikotnik nekoliko podaljšali. Pri velikosti M je tako reach zrasel s 385 milimetrov na 389 milimetrov, a je s kar 20 milimetrov krajšo krmilno oporo realni doseg precej manjši. Obverižne cevi so za gravel kolesa zelo kratke, komaj 420 milimetrov, zato kolo vendarle ni ekstremno dolgo. Za boljšo odzivnost je strmejši tudi kot vilic, ki je pri velikosti M zdaj 71 stopinj (prej 69 stopinj). Za centimeter so spustili sredino, ki je 78 milimetrov pod osmi koles.

Zaradi vilic z daljšimi kraki in krajše podsedežne cevi kolo tudi bolje požira vibracije. Sedežna opora klasičnega premera 27,2 milimetra je bolj izvlečena, to pa pomeni več fleksibilnosti. Slabost kratke podsedežne cevi pa je padajoča geometrija, kar vedno skrbi nizke moške in večino žensk, saj je pri manjših okvirjih tudi sicer običajno premalo prostora za torbo.

Na krajše runde brez torbic

Kljub kratkim obverižnim cevem je okvir kompatibilen s plašči širine do 45 oziroma 50 milimetrov z obročniki 650b. Drugače je z nameščenimi blatniki: pri 700c je namreč prostora dovolj samo še za 35-milimetrsko zadnjo gumo.

Kabli so v celoti integrirani, kar bo jezilo domače mojstre, a je koristno, ko na krmilo nameščaš torbico. Ali štartno številko. Domači mojstri, ki še nimajo male diplome, bodo zaškripali z zobmi tudi zaradi gonilnega ležaja pressfit PF30.

Če zmanjka prostora za torbo v okvirju, pa je tu odlična tolažba. Tudi Orbea je zdaj predstavila sistem omarice v spodnji cevi, ki ji pravijo Lockr. Prostor za shranjevanje se odpre z vzvodom pod nosilcem bidona. Prostora je baje dovolj vsaj za zračnico, bombico C02 in malo orodje. Za krajše ture lahko tako pustiš podsedežno torbico doma.

Na spodnji strani spodnje cevi je pritrdišče za tretji bidon. Žal pa manjkajo navoji za torbico na zgornji cevi, bikepackerji na dolge proge bodo pogrešali tudi pritrdišča na vilicah.

Aluminijasto izvedenko obljubljajo za ne tako oddaljeno prihodnost. Karbonske za te hude čase sicer niso ekstremno drage, seveda pa niso poceni, začne se namreč šele pri 2.899 evrih, res pa je videti hudo dobro že osnovni model.

 

 

Komponente

Obročniki

Cena

Terra M20e Team 1x

Sram Force eTap AXS XPLR, 1×12

Fulcrum Rapid Red 900 DB

4.999 EUR

Terra M20i Team

Shimano GRX RX815 Di2, 2×11

Fulcrum Rapid Red 900 DB

4.599 EUR

Terra M31e Team 1x

Sram Rival eTap AXS XPLR, 1×12

Fulcrum Rapid Red 900 DB

3.799 EUR

Terra M20 Team

Shimano GRX RX810, 2×11

Orbea Ready GR

3.399 EUR

Terra M30 Team

Shimano GRX RX600, 1×11

Orbea Ready GR

2.999 EUR

Terra M30 Team 1x

Shimano GRX RX600, 1x

Orbea Ready GR

2.899 EUR

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.