Novi Specialized Crux je gravel kolo
Še vedno je specialka za ciklokros, a zdaj lahko nanj uradno namestiš široke plašče in še širše, če izbereš obročnike 650b.Specialized
Specialized je imel težavo. Diverge je odlično, udobno gravel kolo, ampak ni ravno dirkalnik, tudi potem, ko so lani spremenili geometrijo. Na živce je šel Diverge tudi puristom, ki odklanjajo vzmetenje. Zakaj ne bi gravlali s Cruxom? Ker je geometrija preveč agresivna? Pa kaj, pravim tekmovalcem je všeč prav to. Ker ni dovolj prostora za resne plašče in ker ni narejen za obročnike 650b? Specialized je to rešil preprosto: novi Crux je postal tudi gravel kolo. Rahlo so prilagodili geometrijo in razširili prostor med cevmi, tako da ga lahko obuješ v 47-milimetrske plašče, z obročniki 650b pa celo v plašče širine 2.1.
Glavnega aduta razkrije tehtnica
Specialized se ni ukvarjal z aerodinamiko: raje so naredili smešno lahek okvir, pri katerem so se konstrukcijsko zgledovali po ultralahkem cestnem Aetosu. Okvir z najboljšimi vlakni 12r tehta 725 gramov. Podatek je toliko bolj impresiven, ker Specialized teže navaja za okvir številke 56. Dostopnejši okvir 10r je okroglih 100 gramov težji, kar je še vedno simpatično malo. Ne glede na model pa so opremljeni z vilicami 12r, ki tehtajo 400 gramov (spet podatek velja za izdelek s krmilno cevjo za 56-centimetrski okvir).
Geometrijo so nekoliko prilagodili, a ostaja agresivna – po svoje še bolj. Prednji trikotnik so podaljšali (odvisno od velikosti) za okoli 10 milimetrov. S centimeter krajšo krmilno oporo, ki te postavi nekoliko nazaj, prideš na enako pozicijo kot pri predhodniku. Nič novega: podobno so ugotovili v gorskem kolesarstvu že zdavnaj, res pa na kolesih z ukrivljenimi krmili kratke krmilne opore niso videti … no, okusne.
Daljši prednji trikotnik je seveda tudi nekoliko podaljšal medosno razdaljo, pri čemer ostajajo obverižne cevi enako dolge – 425 milimetrov. Spustili so tudi sredino, in sicer za 3 milimetre. Morda to ne bo všeč tekmovalcem v ciklokrosu na 33-milimetrskih tubularjih, tisti s širšimi (in posledično tudi višjimi) plašči pa tako ne bodo imeli težišča previsoko.
Vzdrževanje je preprosto
Torej: novi Crux je dirkalna izvedba gravel kolesa za vse, ki hočejo ekstremno lahko kolo, a obenem široke plašče. Speciliazed si je izmislil celo nov koeficient za ocenjevanje gravel koles: razmerje med težo in razmakom med cevmi. S-Works Diverge ni med najboljšimi: novi S-Works Crux seveda je. Najboljši. Drugi najboljši je novi Crux 10r. Večina si bo mislila: pa kaj potem. Dejstvo pa je, da sprejme novi Crux enake plašče kot Diverge, torej, kot že rečeno, 47 milimetrov oziroma 53 milimetrov (torej 2.1) z obročniki 650b.
Simpatično pa je, da Specialized življenja gravlerjem ni zapletal z aerodinamiko niti pri komponentah. Ima običajno krmilo in krmilno oporo brez integracije kablov. Ima tudi običajno 27,2-milimetrsko sedežno oporo – mimogrede, namestiti je mogoče tudi potopno izvedbo. Izbrali so tudi navojni gonilni ležaj.
Zadnje zgornje vilice niso spuščene, prednji trikotnik pa ni preveč podrt, torej je tudi več prostora za torbo v okvirju. Ta je sicer oguljen, brez navojev za torbice, blatnike ali prtljažnike, torej ni idealen za popotništvo. Ima pa navoja za tretji nosilec bidona na spodnji strani spodnje cevi.
Sestavljena kolesa so na voljo s sistemom 1x, a imajo na okvirju nastavek za prednji menjalnik. Žal pa okvir ni združljiv s Shimanovimi cestnimi gonilkami, zato se bodo morali tekmovalci odreči ultralahkim in izbrati Shimano GRX – to pa jim bo povzročilo sive lase, ker je ta na voljo samo z verižnikoma 48/31.
Ciklokros se proizvajalcem ne splača
Ciklokrosisti so pred leti težko posvojili celo nekaj tako koristnega, kot so diski, zato bodo nekateri težko sprejeli novost, ki ima za ciklokros resnici na ljubo nekaj pomanjkljivosti. Pri geometriji je bilo treba sprejeti kompromise in rekel bi, da bi lahko za ciklokros naredili celo lažjo varianto – vendar glede tega seveda ne moremo gledati v zobe.
A s kolesi za ciklokros je podobno kot s smučmi za smučarske skoke. Ne splača se jih proizvajati, ker je malo ljudi dovolj norih, da se ukvarjajo s tema športoma. Tista mala masa, ki s ciklokrosom dirka rekreativno, pa resnici na ljubo ne potrebuje ekstremno zahtevnih in nervoznih koles – prej obratno.
Po drugi strani je malo gravlerjev, ki so se za velik denar pripravljeni odreči udobju Divergea. To je odlično kolo, ki pa ga tekmovalec po naravi ne bo kupil, sploh če gravlersko rekreacijo združuje z zimskim ciklokrosom. Po eni strani se je Specialized ustrelil v koleno, ker zdaj prodaja eno kolo za vse, po drugi strani pa je znižal stroške – ne le sebi, ampak tudi marsikoga, ki se je oziral h konkurenci: Cannondale je naredil podobno s SuperSixom EVO/CX.
Že dve leti nazaj je na ciklokrosih Joris Niewenhuis dirkal na Cervelovem Asperu, ki je bil opredeljen kot kolo za gravel – in tak ostaja tudi v novi generaciji. Tako bo zanimivo videti, s katerim strojem bo letos v ciklokrosu dirkala Marianne Vos, ki je v prejšnji sezoni po podpisu pogodbe z Jumbo-Vismo še sedela na Bianchiju. Kaj bo vozil Zdenek Štybar, pa torej že vemo.
Specialized ni poceni
Crux S-Works stane 4.500 evrov, Crux Pro pa 3.000 evrov – samo okvirja! Cena sestavljenih koles se začne pri štirih toisočakih za model Com in konča pri 12.200 evrih za S-Worksa. Grozljivo, a pri zadnjem niso varčevali: karbonski kokpit, karbonski obročniki in brezžični SRAM Red XPLR eTap AXS s merilnikom moči v gonilki. Razen Crux Comp imajo vsi elektronske menjalnike in vsi so ameriški, torej Sram.Bolj konservativno so kolesa obuli: navse modele so nameščeni hišni plašči Pathfinder Pro v 38-milimetrski izvedbi.
|
Crux S-Works |
Crux Pro |
Crux Expert |
Crux Comp |
Okvir |
S-Works Crux 12r |
Crux FACT 10r |
Crux FACT 10r |
Crux FACT 10r |
Komponente |
Sram Red eTap AXS |
Sram Force eTap AXS |
Sram Rival eTap AXS |
Sram Rival 1 |
Obročniki |
Roval Terra CLX |
Roval Terra CL |
Roval Terra C |
DT Swiss G540 Disc |
Cena |
12.200 EUR |
8.000 EUR |
6.000 EUR |
4.500 EUR |
Komentarji
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.