Novi Specialized Diverge

Pri Specializedu dojemajo gravel progresivno, pogumno. V tretji generaciji Diverge ni revolucionaren, je pa geometrijsko povsem prenovljen ter ima več prostora za širše plašče in prtljago.

Etienne Schoeman

Vzmetena specialka? Tradicionalisti se zgražajo, a večina je še ni preizkusila. Morda je res, da se zaradi vzmetenja izgublja tisto, kar lahko dojemamo bodisi kot pristen občutek bodisi kot skrajno neudobno vožnjo. To, da vztrajajo s svojo rešitvijo vzmetenja kolesarja (in ne kolesa), po svoje dokazuje, da je koncept uspešen. Specialized je Rundi že obljubil možnost daljšega preizkusa – čeprav imam osebno raje »pristen občutek«, na preizkus komaj čakam –, za začetek pa članek o glavnih novostih.

Cilj prenove: izboljšana stabilnost

Future Shock so leta 2016 najprej predstavili na vzdržljivostnem cestnem kolesu Roubaix in zdelo se je povsem logično, da ga bodo prenesli tudi na Divergea. To se je zgodilo že naslednje leto in Diverge druge generacije je bil takrat gotovo med najbolj drznimi gravel kolesi. S-Works Divergea so opremili celo z gorskim menjalnikom Shimano XTR in potopno sedežno oporo. Toda po dveh, treh letih, je bil realno gledano nekoliko … no, ne ravno zastarel, gotovo pa ne več med najbolj progresivnimi.

Novi Diverge je precej daljši, kar vpliva predvsem na stabilnost. Inženirji iz cestnega oddelka so se zgledovali po rešitvah Specialized Epica. Prednji trikotnik je tako precej daljši, krmilna opora pa krajša – pri številki 54 samo 80 milimetrov. Položnejši je tudi kot glavne cevi, zaradi česar se bodo nižji kolesarji med drugim verjetno izognili zadevanju čevlja ob plašč (toe-overlap).

Spodnja cev je zaščitena z gumo.

Spodnja cev je zaščitena z gumo.

Tretjič: kar občutno so podaljšali obverižne cevi, ki so zdaj 425-milimetrske. Prej so merile od 4 do 6 milimetrov manj, odvisno od velikosti okvirja. Medosna razdalja pri številki 56 je tako glede na predhodnika zrasla za kar 38 milimetrov.

Četrtič: gonilni ležaj so pomaknili 5 milimetrov više. Pri predhodniku je bil res ekstremno nizko, kar je povzročalo težave v kombinaciji z obročniki 650b. Zdaj je 80 milimetrov pod vpetjem obročnikov, kar je še vedno precej več kot pri večini koles.

Za več udobja širši plašči in izboljšan Future Shock

Prejšnji Diverge se je ponašal z do 42-milimetrskimi ali do 47-milimetrski plašči 650b, kar se je zdelo takrat imenitno, a dve leti pozneje se je marsikomu zdelo premalo. Zato so si pri Specializedu zamislili precej ožje obverižne cevi in tako je zdaj dovolj prostora (tudi pri aluminijastih okvirjih) za 47-milimetrske gume, z obročniki 650b pa celo za plašče širine 2.1. Če imate namen voziti z blatniki, pa ste omejeni s širino plaščev 42 in 47 milimetrov.

Future Shock 2.0 s hidravličnim blažilnikom in možnostjo nastavljanja blaženja je nameščen na modele S-Works, Pro, Expert in Comp. Cenejši Comp E5, Sport in Base Carbon so opremljeni S Future Shockom 1.5 brez blažilnika, brez sistema vzmetenja pa sta vstopna Base E5 in Elite E5.

Za prtljago je poskrbljeno

Dobra geometrija, udobje, široki plašči, super … ampak na koncu se skoraj vsak graveler sreča z zagato kam pospraviti opremo za celodnevno vožnjo. Specialized je prišel nasproti s shrambo SWAT, ki je na njihovih gorskih kolesih običajna rešitev že nekaj let. Za shrambo je na voljo dobršen del spodnje cevi, v katero je mogoče spraviti vrečki SWAT dveh velikosti. Večja naj bi sprejela zračnico s snemalcema in bombico CO2, manjša pa miniorodje in ključe.

Do predala SWAT dostopamo prek vratc pod nosilcem bidona.

Do predala SWAT dostopamo prek vratc pod nosilcem bidona.

Na okvir je mogoče priviti tudi prednji in zadnji prtljažnik ter kar šest nosilcev bidona: dva na običajni mesti, tretjega na spodnji del spodnje cevi, po enega na vsako strani vilic in šestega na zgornjo cev.

Evolucija gravlanja ... z ravnim krmilom

S-Works Diverge se še vedno trudi biti podoben gorskemu kolesu z zadnjim verižnikom 10-50 in tudi s potopno sedežno oporo (50 milimetrov). Gorskim kolesarjem se zdi to imenitno, a v večini medijev imajo do potopne opore odklonilno mnenje. Opazili smo, da Laurens Ten Dam in Ian Boswell vozita nova Diverga z običajnima oporama.

Na voljo je sicer kar devet modelov, od tega šest karbonskih in trije aluminijasti. A tudi to še ni vse!

Pri Specializedu so se vprašali, kaj se zgodilo, če na gravel kolo namestimo ravno krmilo. Temu poskusu pravijo Diverge EVO. Verjetno so se zavedali, da se bo večina zgražala, a po drugi strani se mnogi bojijo gravel kolesa prav zaradi krmila. Oba modela EVO sta aluminijasta in imata gorske komponente, Diverge Expert E5 EVO pa tudi potopno sedežno oporo. Je to še gravel kolo? Ne vemo in pravzaprav je vseeno kako mu rečemo. Pomembno je, da se ljudje vozijo s kolesi.

Specialized Diverge EVO je poskus gravel kolesa z ravnim krmilom.

Specialized Diverge EVO je poskus gravel kolesa z ravnim krmilom.

 

Model

Cena

Vzmetenje

S-Works Diverge

9.999 EUR

Future Shock 2.0

S-Works Diverge (okvir)

3.999 EUR

Future Shock 2.0

Diverge Pro Carbon

6.999 EUR

Future Shock 2.0

Diverge Expert Carbon

4.999 EUR

Future Shock 2.0

Diverge Comp Carbon

3.799 EUR

Future Shock 2.0

Diverge Sport Carbon

2.999 EUR

Future Shock 1.5

Diverge Base Carbon

2.499 EUR

Future Shock 1.5

Diverge Comp E5

2.099 EUR

Future Shock 1.5

Diverge Elite E5

1.799 EUR

/

Diverge Base E5

1.099 EUR

/

Diverge Expert E5 EVO

2.599 EUR

Future Shock 2.0

Diverge Comp E5 EVO

1.799 EUR

Future Shock 1.5

Komentarji

Foter
11. 5. 2020 19:58:12

To me začenja spominjat na prenovljenega, modernega Rog-ovca ;-)

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.