Novi Cannondale Topstone Carbon Lefty

Po upokojitvi Slatea prihaja polnovzmeteni karbonski Topstone s 30 milimetri hoda. Tudi v električni različici Neo.

Cannondale

Cannondale Slate z vzmetenimi vilicami Lefty je bil ob predstavitvi leta 2016 daleč pred časom in je prepričal bolj malo kupcev. Ko se je poslovil, je morda marsikdo mislil, da je eksperiment neslavno propadel. Ampak, zakaj? Tudi konkurenca je predstavila različne rešitve vzmetenja: Lauf z vilicami Grit SL, BMC z modelom URS in 10 milimetri blaženja na zadnjem trikotniku, Specialized Diverge ima že od leta 2016 vzmetenje pod krmilno oporo Future Shock, Cannondale Topstone Carbon pa fleksibilen zadnji trikotnik Kingpin … in zdaj so dodali še enojne vilice Lefty Oliver s 30 milimetri hoda.

Z enojno krono mnogo lepša linija kolesa

Še vedno je na voljo običajni Topstone Carbon brez prednjega vzmetenja. Cannondale je tako samo razširil modelno linijo s še dvema polnovzmetenima izvedenkama. Zadnje vzmetenje Kingpin seveda nima amortizerja, ampak deluje po principu fleksibilnih obverižnih cevi v kombinaciji z vrtiščem ob stiku zgornjih zadnjih vilic in podsedežne cevi. To omogoča 30 milimetrov vzmetenja, prav toliko pa ga nudijo tudi nove vilice Lefty Oliver.

Pri razvoju specifičnih vilic za gravel so se zgledovali po modelu za kros Lefty Ocho z enojnim mostom – to je velik napredek v primerjavi s Slateom, ki je z dvojno krono vilic dajal popoln frankensteinovski vtis. Novi dušilec Chamber lahko zaklenemo, a tudi v času blokade deluje ob večjih udarcih.

Na voljo sta dve izvedenki Leftyja: cenejši Topstone Carbon Lefty 3 ima vilice z aluminijasto krono in zgornjim delom, na dražjem Topstone Carbon Leftyju 1 pa so karbonske. Teža? Aluminijaste 1610 gramov, karbonske pa 1340 gramov. Torej od dobrih 800 gramov do 1,1 kilograma več kot tehtajo običajne Topstoneove karbonske vilice.

650b serijsko

Iz trgovine odpeljemo kolo z obročniki 650b in 45-milimetrskimi plašči, ki pa jih lahko zamenjamo s še dva milimetra širšimi. S tega vidika je torej Topstone nekoliko konservativnejši kot znamke, ki se hvalijo z možnostjo namestitve pnevmatik, ki jih merimo v palcih. Seveda pa lahko namestimo tudi obročnike 700c in v tem primeru so lahko plašči široki do 45 milimetrov.

Topstone Carbon Lefty 3 ima aluminijaste vilice Lefty Oliver, komponente Shimano GRX 800 in aluminijaste obročnike WTB, stane pa 3800 evrov. Topstone Carbon Lefty 1 pa ima karbonske vilice in obročnike Cannondale Hollowgram ter elektronsko skupino Sram Force AXS z 12-rednim sistemom Eagle s širokim razponom na zadnjem verižniku 10-50. Cena: 7500 evrov.

Elektrifikacija

Obenem so predstavili tudi elektrificirana modela. Topstone Carbon Neo ima trde vilice in obročnike 700c s 37-milimetrskimi plašči, Topstone Carbon Neo Lefty pa je polnovzmetenec z obročniki 650b in 42-milimetrskimi plašči. Oba sta opremljena z Boschovim motorjem Performance Line CX 250W in z baterijo s kapaciteto 500 Wh.

Kam gre gravel?

Pravzaprav bi bilo nenavadno, če se na gravel kolesih ne bi pojavilo vzmetenje. Ne zato, ker bi ga res potrebovali, ampak zato, ker že obstaja in ker navsezadnje mnogim pride prav. Ni malo tistih, ki jih v zvezi z gravlanjem najbolj skrbijo vibracije. Niti ni malo tistih, ki z gravel kolesi rinejo na enoslednice. Po drugi strani pa se marsikateri gorski kolesar vrača h koreninam in bolj preprostim kolesom brez zadnjega amortizerja … ali celo brez prednjega vzmetenja. Gorska kolesa so se segmentirala že davno in morda se bo podobno dogajalo na gravel sceni. In s tem ni pravzaprav nič narobe.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.