Novi Specialized Tarmac SL7

V sedmi generaciji je Tarmac še bolj podoben aerodinamičnemu Vengeu. Dobil je tudi skrito napeljavo kablov, ne pa integriranega krmila v enem kosu.

Če je Specialized Venge ViAS obveljal za manjšo polomijo, je bil leta 2018 predstavljeni novi Venge povsem drugo, precej bolj klasično oblikovano aerodinamično kolo, ki je na cesti navdušilo z odzivnostjo in natančnostjo. Če bi lahko enega ali drugega vozili z zavezanimi očmi, ne bi opazili bistvene razlike med Vengem in Tarmacom. Že takrat smo se spraševali, kdaj se bodo meje med enim in drugim modelom povsem zabrisale. No, Venge je še vedno nekoliko težji kot novi Tarmac SL7. Je pa tudi nekoliko bolj aerodinamičen.

Malo težji, a veliko hitrejši kot šestica

Tarmaca SL6 sem prvič preizkusil na ameriških cestah pred dobrimi tremi leti. Od takrat se je marsikaj spremenilo in že od lanskega leta je bil Tarmac nekoliko zastarel. Novi trendi narekujejo aerodinamične rešitve tudi pri ultralahkih kolesih, čeprav na račun nekoliko večje teže. Notranja napeljava kablov po krmilu je postala standard. Zdaj ga dosega tudi sedma generacija Tarmaca.

Čeprav so številke nekoliko drugačne, je v praksi geometrija povsem enaka kot pri predhodniku in torej tudi enaka kot pri Vengeu. Okvir je celo nekoliko težji, kar je normalno, saj ga je več skupaj. Pri velikosti 56 naj bi tehtal S-Works 800 gramov (prej 733 gramov), kar je vendarle okoli 160 gramov manj kot Venge.

Placeholder for image without alt

Kable so zdaj pospravili v krmilo in krmilno oporo, a so lažje dostopni kot pri Vengu. Zanimivo je, da je krmilo še vedno ločeno od krmilne opore. Modela S-Works in Pro imata aerodinamično krmilo S-Works Aerofly II, ki ga poznamo že z Vengea. Sprašujem se, ali bo to všeč klancarjem … ali klasikom. Vemo, da je na primer Niki Terpstra vozil Vengea z običajnim krmilom, ki se seveda na tlakovcih obnese precej bolje. Kakorkoli, krmilna opora je drugačna kot pri aero bratcu, ime so ji dali S-Works Tarmac in omogočala naj bi preprostejše servisne posege.

Aerodinamične rešitve naj bi – skupaj z novimi obročniki Roval Rapide CLX, spredaj je visok 51 in zadaj 60 milimetrov – prispevale k 45-sekundnemu prihranku časa na 40-kilometrski razdalji, pravijo pri Specializedu. To je ogromno, a Venge naj bi bil še za osem sekund hitrejši, tako kažejo izračuni.

Nepreklicni konec obročnih zavor

Na sestavljenem kolesu ponudijo 26-milimetrske plašče, a prostora je dovolj tudi za 32-milimetrske plašče in še naj bi bilo na vseh straneh 4 milimetre zraka. Vozlišče elektronskih prestav so s krmila prestavili na precej bolj praktično mesto v sedežni opori. Običajnemu smrtniku je verjetno vseeno, vendar pa da ta rešitev mehanikom več možnosti za magično zategovanje ob okvarah med dirkami.

Za razliko od Vengea je okvir kompatibilen tudi z mehanskimi prestavami … ne pa tudi z obročnimi zavorami. Tega obdobja je nepreklicno – v Sloveniji smo se sicer naučili, da je ta pojem raztegljiv – konec in celo Tarmaci SL6, ki bodo očitno še naprej v prodaji, so na voljo samo z diski.

Šest modelov

Če denar ni težava, lahko pri modelih S-Works izbirate med Shimanom Dura-Ace Di2 in Sramovim Red eTap AXS. Za enega in drugega morate pripraviti 11.499 evrov. Da, premiumska vozila na dveh kolesih so čedalje dražja.

Modela Pro pa sta na voljo s Shimanovo Ultegro Di2 in Sramovim Force 1x eTap – tako je, brez sprednjega menjalnika. Si drznete? Tudi modela Pro imata obročnike Roval Rapide CLX, v zgornjih dveh razredih pa so Specializedi opremljeni tudi z merilniki moči.

No, dostopnejša Tarmaca SL7 Expert imata bodisi elektronsko Di2 bodisi mehansko Ultegro in aluminijaste obročnike DT Swiss R 470.

Model

Cena

S-Works Tarmac SL7 – Dura Ace Di2

11.499 EUR

S-Works Tarmac SL7 – Sram Red eTap AXS

11.499 EUR

Tarmac SL7 Pro – Sram Force eTap AXS 1x

7.399 EUR

Tarmac SL7 Pro – Ultegra Di2

6.999 EUR

Tarmac SL7 Expert – Ultegra Di2

5.299 EUR

Tarmac SL7 Expert – Ultegra

4.999 EUR

Okvir S-Works Tarmac SL7

4.199 EUR



Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.