Contadorjeva in Bassova Aurum Magma

Kolo po okusu šampionov grand tourov dobimo v dveh barvah in treh konfiguracijah opreme za visoko, a ne pošastno visoko ceno, kot si jo privoščijo nekateri mainstream proizvajalci.

Nobena skrivnost ni, da profesionalci pogosto potihem preklinjajo sponzorsko opremo, ki mora biti po Ucijevih pravilih na voljo v prosti prodaji. To pomeni, da njihova kolesa niso dosti drugačna kot tista, ki jih lahko za deset tisoč evrov in več kupimo v trgovini – skupaj s proizvajalčevimi kompromisi za zniževanje produkcijske cene in prilagodljivosti za najširšo populacijo potrošnikov. Tudi Ivan Basso in Alberto Contador sta verjetno kdaj preklinjala opremljevalce, zdaj pa sta prestavila svoje kolo, ki naj bi bilo boljše od vsega, kar sta kdaj vozila.

Kombinacija klasike in sodobnih trendov

Tradicionaliste bo navdušila klasična oblika okvirja, pri kateri niso sledili trendu spuščenih zgornjih zadnjih vilic. Za tak način se proizvajalci odločajo iz dveh razlogov: boljšega blaženja, torej udobja, in boljše aerodinamike. Klasična je tudi sedežna opora premera 27,2 milimetra. Ta, za običajne kolesarje praktična rešitev je postala prej izjema kot pravilo, saj se proizvajalci raje odločajo za svoje rešitve aerodinamičnih in z običajnimi oporami nekompatibilnih oblik podsedežnih cevi.

Kljub bolj klasičnim rešitvam pohvalita šampiona kolo kot aerodinamično. Cevi so po standardih NACA oblikovali s pomočjo CFD-simulacije in okvir testirali v vetrovniku. Sicer ne postrežeta s podatki, vendar pa moramo številke različnih proizvajalcev tako ali tako vedno jemati z rezervo.

Za aerodinamiko je bistvena notranja napeljava kablov in to so rešili na denarnici prijazen način. Kabli niso speljani po notranjosti krmila in krmilne opore, ampak vstopijo v okvir na vrhu glavne cevi. To pomeni, da lahko izberemo katerokoli krmilo in oporo, servis je verjetno preprostejši, vprašanje pa je lahko estetika, če krmilo dvignemo.

Okvir ni med najlažjimi na svetu, je pa precej lahek: 805 gramov v velikosti 54 in brez barve.

Pol milijona testnih kilometrov

Španska in italijanska tradicija gor ali dol, okvir je na voljo samo za diske, sistem napeljave kablov pa dovoljuje tudi mehanske prestave. Zanimiva je izbira standarda sredine BB386Evo, saj so celo veliki proizvajalci začeli opuščati nenavadne in nepraktične sredine, gotovo zaradi odpora potrošnikov. Med cevmi razmak ni velikanski, a ga je dovolj tudi za 30-milimetrske plašče.

Geometrija je agresivna, namenjena tekmovalcem, ki so kolo tudi preizkušali. Kar 50 kolesarjev iz Contadorjevih ekip, ki delujejo v okviru njegove fundacije, naj bi skupaj prevozilo 500 tisoč testnih kilometrov. Med njimi je bil seveda tudi Alberto Contador, ki je z Magmo v maskirnih barvah julija postavil rekord v everestingu.

Samo z najboljšimi komponentami

Okvir v šestih velikostih v črni ali modri barvi stane 4.099 evrov, v spletni trgovini pa lahko izberemo tudi sestavljena kolesa v treh vrhunskih konfiguracijah.

Najcenejša je kombinacija opreme Shimano Dura-Ace Di2 z obročniki Enve SES 3.4 Disc in drugimi komponentami Enve – 9.799 evrov. Za 200 evrov več dobimo Magmo s Sram Red AXS z merilnikom moči in obročnike Zipp 303. Za 11.999 evrov pa niso sprejemali kompromisov: Shimano Dura-Ace in komponente Lightweight z obročniki Meilenstein. Vsi pa imajo v sredini gonilni ležaji Ceramic Speed.

Komentarji

Najbolj všečkan komentar

Simon Cirnski2. 10. 2020 ob 07:54

Na oko precej všečna. Malo je novih koles, ki bi me pritegnila! No mogoče zaradi LW obročev ;)

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.