Factor Vista
Ni tipično gravel in tudi ne tipično vzdržljivostno kolo. Factor opredeli Visto kot all-road, vsecestno specialko. Do hibridov sem skeptičen, a je Vista v vlažnih novembrskih dneh prijetno presenetila.Jernej Lah
Gravel je lahko marsikaj. Nekateri prisegajo na razširjena krmila, tri palce široke plašče in potopne sedežne opore, realnost pa so tudi vzmetena in celo polnovzmetena gravel kolesa. A sam razumem gravel kot vožnjo po urejenih, bolj ali manj širokih cestah, ki niso asfaltirane ali tlakovane. Za silo bi se lahko po njih vozili tudi z običajnimi specialkami. Zato mi je blizu Factorjeva ideja o vsecestnem kolesu s sproščeno geometrijo, ki se dobro znajde na asfaltu in makadamu.
Popolna integracija kokpita
Vista ne ostane neopažena. Prednji del zaznamujejo vilice brez običajne krmilne cevi, ki so zgoraj in spodaj vpete neposredno na glavno cev okvirja. Ta rešitev je Factorjev zaščitni znak že od leta 2009, ko so predstavili prototip Factor 001, na enak način pa sta skonstruirana tudi aerodinamični One in kronometrski Slick. Prednosti take rešitve naj bi bili boljši aerodinamika in togost v predelu glavne cevi. To naj bi izboljšalo vodljivost, obenem pa udobje, saj naj bi kraki bolje blažili vibracije s ceste, a brez kompromisov pri togosti v predelu glavne cevi.
Praktična prednost zanimivega vpetja vilic je možnost poljubnega nastavljanja višine krmila.
Ta sistem imenujejo Otis (One Total Integration System) in njegov sestavni del je tudi integrirano karbonsko krmilo, ki je s štirimi vijaki nameščeno neposredno na zgornje pritrdišče vilic. To omogoča poljubno nastavljanje višine krmila, v glavni cevi brez krmilne cevi vilic pa je več kot dovolj prostora za napeljavo kablov. Na kolo torej ni mogoče namestiti običajne krmilne opore, a integrirano krmilo je praktično del okvirja. Na voljo je v širinah od 380 do 440 milimetrov in v dolžinah »opor« od 90 do 130 milimetrov.
Krmilo so pri VS Bike povili s trakom Supacaz.
Vsecestna geometrija
Okvir je v prednjem delu izrazito visok, tako da je vrh krmila tudi brez distančnikov le malo niže od sedeža. Ob tem je doseg relativno dolg, zato bi sam pri višini 171 centimetrov namesto številke 54 raje izbral 52. Obverižne cevi so dolge 418 milimetrov, torej so za cel centimeter krajše kot pri večini, predvsem bolj potovalno usmerjenih gravel koles. Ob tem sta precej strma tudi kota sedežne cevi (73,5°) in vilic (72,4°), gonilni ležaj pa je postavljen visoko (75 milimetrov pod osmi obročnikov).
Izrazito visok prednji trikotnik omogoča visok položaj za krmilom. Zadnji del je krajši kot pri večini grevel koles, strmejši je tudi kot vilic.
Okvir je geometrijsko zasnovan z mislijo na plašče, široke od 30 do 35 milimetrov. Pogojno bi ga lahko obuli tudi v 38-milimetrske, a naj bi s tem že preveč vplivali na lastnosti. Kompatibilen je samo z elektronskimi prestavnimi sistemi in neposredno nameščenimi kolutnimi zavorami, spredaj se vrti 160-milimetrski in zadaj 140-milimetrski rotor. Na okvir je mogoče namestiti tudi blatnike, navoji za nosilce pa so tako diskretni, da so praktično neopazni. Zelo šik.
Vijak integrirane objemke sedežne opore je v kotu med podsedežno in zgornjo cevjo.
Factor seveda ni poceni. Vsak model je na voljo le z eno, vrhunsko različico okvirja, ki jo Factor izdela v svoji tovarni v Tajvanu. Ne ponujajo sestavljenih koles, zato jih in pri VS Bike opremijo po željah kupcev. Cena okvirja je res visoka, a z njim dobimo še sedežno oporo, krmilo in trak krmila, gonilni ležaj CeramicSpeed, krmilni ležaj Cane Creek, nosilec za števec Black Inc in nekaj rezervnih delov, med drugim rezervni nosilec menjalnika ter distančnike za krmilo. Če ste pripravljeni zategniti pas, si lahko omislite še obročnike Black Inc s keramični ležaji Ceramic Speed. Testno Visto so pri VS Bike opremili s 30-milimetrskimi obroniki Black Thirty z notranjo širino obroča 17 milimetrov, ki jih lahko obujete tudi v plašče brez zračnic.
V sredini se vrti CeramicSpeedov gonilni ležaj.
Vozil sem kolo s Shimanovimi elektronskimi komponentami Ultegra Di2 in kompaktno gonilko Dura Ace v kombinaciji z zadnjim verižnikom 11-28. To omogoča odlična prestavna razmerja, če se vozimo večinoma po asfaltiranih cestah. Za panoramske makadamske vožnje pa svetujem gonilko z verižnikoma 46/30, manj zagnani pa bi ob tem prav dobro shajali tudi z zadnjim verižnikom 11-32 ali celo 11-34. Pri VS Bike pravijo, da se iz trgovine še ni odpeljal Factor, ki ne bi bil opremljen s CeramicSpeedovo kletko zadnjega menjalnika. Testna Vista se je kitila s kletko OSPW X s 13-zobim zgornjim in 19-zobim spodnjim kolescem.
Pri VS Bike lahko izberete tudi barvo CeramicSpeedovega koleščka, na katerega lahko tudi napišejo... vaše ime, na primer.
Z asfalta na makadam in nazaj
Kot je mogoče sklepati iz geometrijskih številk, na makadamskih cestah Vista ne blesti kot čistokrvni gravli. Na razdrapanem terenu je zaradi kratke medosne razdalje pri visokih hitrostih nekoliko nervozna, na blatnih gozdnih vlakah in poljskih poteh pa so bili navsezadnje glavna omejitev plašči z gladko tekalno površino. Trasa prvega Gravelutiona po severnem delu Ljubljanske kotline je bila v novembrski moči prehud zalogaj za to, da bi lahko zares užival, a takim terenom Vista niti ni namenjena. Pri Bicycling so poigravali s teorijo, da bi Visto odpeljali na ciklokros, a po mojem mnenju je taka misel heretična.
Na začetku sem se silil z iskanjem makadamov, kar pa zna biti v nekaterih koncih te razvite dežele kar težka naloga. A takoj sem ugotovil, da se Vista na 34-milimetrskih plaščih WTB Byway pelje hitro tudi na asfaltu. Čeprav sem od forme, ki me je krasila poleti, oddaljen približno toliko kot Katalonija od samostojnosti, sem zlahka drvel po ravnini več kot 30 kilometrov na uro, čeprav sem tlak prilagodil makadamski podlagi.
Ker sem vajen agresivnega položaja na kolesu, me je najbolj žrl visok položaj krmila, kar pa me moti pri vseh vzdržljivostnih kolesih, predvsem na spustih oziroma v hitrih zavojih, ko bi si želel biti z zgornjim delo telesa bliže cesti.
Dejansko lahko Visto najbolje opišem kar s Factorjevima besedama: vsecestna specialka. Rekel bi, da se na asfaltu znajde celo bolje, a vas ne bo grizlo, če boste vmes naleteli na deset ali dvajset kilometrov makadama. Še več, z lahkoto se po makadamu vozimo cel dan, z bolj profiliranimi plašči pa bi lahko rili tudi po blatnih trasah. Navsezadnje se pogosto izkaže, da v iskanju makadama znaten delež trase prevozimo po asfaltu.
Vista je vzdržljivostna specialka, ki se dobro znajde na vseh urejenih cestah, naj bodo makadamske, tlakovane ali asfaltirane. Geometrijsko je bliže vzdržljivostnim cestnim kolesom, a je ciklistika prilagojena širšim, 30- do 35-milimetrskim plaščem. Idealno kolo za dolge panoramske vožnje. Ali za Dirko okoli Slovenije. Ali Pariz–Brest–Pariz.
Factor Vista CHPT3
Vista ni videti nič slabše, ko je opremljena z ožjimi plašči. Factor priporoča širino najmanj 30 milimetrov.
Komentarji
Vse ok, samo cena :),....
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.