Petkove kratke (11/2022)
Pred letošnjim prvim spomenikom žal že dva, tri dni prebiramo novice o boleznih in odpovedih favoritov, a zdaj sploh ni več glavna težava koronavirus.Trije mušketirji s Pariz-Nice, ki bodo dirkali na zmago tudi na Milano-San Remo. Team Jumbo-Visma
Julian Alaphilippe (Deceuninck-Quick Step) in Sonny Colbrelli (Bahrain Victorious) sta ostala doma z bronhitisom. Le dan pred dirko pa sta sodelovanje odpovedala še lanski zmagovalec Jasper Stuyven (Trek-Segafredo) in že dvakrat drugi Caleb Ewan (Lotto-Soudal), doma bo ostal tudi Sam Bennett (Bora-Hansgrohe). Matej Mohorič (Bahrain Victorious) se sicer vrača, potem ko si je razbil koleno v množičnem padcu na Strade Bianche. Tik pred zdajci se je prijavil še Mathieu van der Poel, ki bo tako začel sezono teden dni prej kot se je šušljalo. In kar je najhuje – na novinarski konferenci je Tadej Pogačar (UAE Emirates) danes povedal, da prav tako ni stoodstotno zdrav. Tri dni je komaj kaj sedel na kolo, štartal pa bo z zabasanim nosom. Več o Milano–San Remo sem pisal včeraj, ko še nismo vedeli, da bo cela vrsta favoritov manjkala. Kdo bo dejansko na štartu … bomo vedeli jutri.
Bernal bi lahko dirkal že letos
V soboto je Egan Bernal na Instagramu objavil fotografijo treninga na trenažerju. Trener pri Ineos Grenadiers Xabier Artetxe je za Gazetto dello Sport povedal, da že izvaja hidroterapijo v bazenu. Kdaj se bo vrnil na cesto, je odvisno predvsem od Bernalovega hrbta. Na trenažerju lahko kolesari kratek čas, a le v sedečem položaju, zato so že naročili bolj udoben ergometer.
Artetxe optimistično napoveduje, da se Bernal lahko vrne na nekdanjo raven. Datum vrnitve na dirke sicer še ni določen. Gotovo bo to v sezoni 2023, a ob hitrem napredku pri okrevanju ne izključujejo možnosti, da bi se lahko vrnil že letos proti koncu sezone. Za navadne smrtnike to verjetno ne bi prišlo v poštev, ampak najboljši na svetu so malo drugačni.
Vabila na Vuelto prejmejo: Burgos-BH, Euskaltel-Euskadi, Kern Pharma
Leta 2021 so lahko ob dovoljenju Ucija organizatorji tritedenskih dirk izjemoma povabili 23 ekip in vsi so to možnost izkoristili. To je bil ukrep, ki naj bi pripomogel k okrevanju kolesarskega športa zaradi pandemije. Izjema velja tudi letos, a jo je izkoristil samo organizator Vuelte, to je Unipublic.
Neposredno dobijo vabilo ekipe svetovne serije in dve najboljši z licenco ProTeam, torej Alpecin-Fenix in Arkesa-Samsic. Nepresenetljivo so posebna vabila poslali trem španskim ekipam. Morda je presenečenje, da med njimi ni Caja Rural-Seguros RGA, ki je na Vuelti dirkala vsako leto od 2012. Euskaltel-Euskadi je bil na dirko prvič vabljen lani (gre sicer za drugo ekipo z istim imenom kot ga je imela baskovska ekipa, ki je delovala med letoma 1994 in 2013). Za Kern Pharma pa bo to sploh prvi nastop na Vuelti.
Konec za ekipo Cannondale-Cyclocross – je to tudi nov začetek?
Med odlično organiziranimi belgijskimi ekipami je na največjih dirkah izstopala ameriška Cannondale-Cyclocross. Uspešno so dirkali v Evropi in bili pravzaprav gonilo ameriškega ciklokrosa in upanje za mlade talente, da lahko prek njihovega programa prodrejo na evropske dirke. V zadnji sezoni so dirkali s četverico Curtis White, Kaitlin Keough, Katie Clouse in Claro Honsinger, ki je bila tudi daleč najuspešnejša. Ob naslovu državne prvakinje je bila tudi prva na Koppenbergcrossu, ki velja za klasiko te discipline.
Po šestnajstih uspešnih letih in tudi po letošnji dobri sezoni se iz nepojasnjenih vzrokov njihova pot končuje. Ker zaključka nihče pretirano ne objokuje, pa je verjetno ta le uvod v dobro novico, saj so sporočilo za javnost zaključili s stavkom: »Veselimo se naslednjega poglavja.«
Letos ima sicer Clara Honsinger tudi pogodbo z EF Education-TIBCO-SVB, Katie Clouse pa s Human Powered Health. Obe sta za isti ekipi dirkali že lani.
Zakaj je UAE Tour zavrnil Netflix?
Netflixova dokumentarna serija bo na Touru spremljala osem ekip, a med njimi ne bo UAE Emirates. Izvršni direktor UAE Emirates Andrea Agostini je za Velonews še enkrat povedal, da puščajo odprta vrata v prihodnosti. Kot glavno težavo je navedel težavno logistiko zaradi snemalcev, ki bi se smukali naokoli, tudi na avtobusu. Agostini je izpostavil, da kot ekipa v državni lasti enostavno ne potrebujejo dodatne medijske pozornosti, kot to velja za sodelujoče v seriji, ki so takoj ugriznile v pičlih 50 tisoč evrov vredno Netflixovo vabo.
In še nekaj je: UAE Emirates ima v ekipi najboljšega kolesarja na svetu. »Če se bomo lahko na Touru spet borili za rumeno majico, ne potrebujemo te pozornosti. Dosti preden smo sprejeli odločitev [o nesodelovanju v seriji, op.p.], sem govoril s kolegi iz drugih ekip, ki so imeli enake pomisleke kot jaz. Očitno je, da nimamo česa skrivati, ampak ravnovesje v ekipi je res pomembno. Druge ekipe so mi povedale, da razumejo naš položaj, vendar niso deležne takšne pozornosti kot mi.«
Kaj ti bo Netflix … če imaš Pogačarja. Res pa je, da ima Jumbo-Visma Rogliča in še van Aerta, pa si bo vseeno privoščila kamermana na krovu svojega avtobusa.
Novi reprezentančni dresi
Novi znak KZS konec lanskega leta ni bil sprejet najbolje in zdaj so na tapeti javnosti še novi dresi, ki jih odslej šiva Ale (prej Santini). Brez dvoma bo v pelotonu med najbolj prepoznavnimi, če seveda ne bodo reprezentanti dirkali skupaj s kolesarji rekreativnega kluba Izvir Vipava. Kdor je upal na dres v nacionalnih barvah, je spet razočaran, ampak zeleno-modra kombinacija je v slovenskem športu pač barva Slovenije. Če je Triglav na nek način vključen v znak KZS, ga ni več na dresu, razen seveda grba na prsih. Napisi Slovenia so na hlačnicah, hrbtu in ob straneh majice.
KZS
Predsednik Pavel Marđonović je povedal, da so v zadnjih mesecih sklenili tri največje pogodbe s sponzorji v zgodovini KZS. Najbolj opazen je NiceHash, ob katerem se je marsikdo zgrozil. Vendar ta slovenska družba nima veliko zveze z NextHash, razen, da jih je Ana Benčič opetnajstila, kar je opisal Cyclingtips. Med novimi sponzorji so še Pošta Slovenije (Se spomnite? Tudi ameriška pošta je vlagala v kolesarstvo.), Proteini.si in Agencija 101, ki sicer pri KZS kot partner skrbi za marketing, trženje in komuniciranje. Zdaj čakamo samo še na prenovljeno spletno stran, s katero že močno zamujajo.
Zdaj čakamo samo še na prenovljeno spletno stran, s katero že močno zamujajo.
KZS
Smeh tedna: Bora-Hansgrohe na šprintersko dirko s hribolazci
Milano–Torino je najstarejša klasika na svetu, poteka od leta 1876 in zadnja leta išče identiteto, tako da človek nikoli ne ve ali se bo končala na klancu ali v šprintu. Za polno mero so jo letos še prestavili z oktobrskega na mačevski termin. Običajno se je sicer dirkalo po ravnini, a leta 2012 so cilj prestavili na Supergo, precej zaguljen klanec, kjer je lani prepričljivo zmagal Primož Roglič. Leta 2020, ko je bila dirka avgusta, je bil sicer cilj na ravnini, zmagal je Arnaud Demare. Tudi letos smo vsi vedeli, da se bo v cilju šprintalo. Vsi, razen ekipa Bora-Hansgrohe, ki se je na dan dirke osmešila s tvitom na desni.
Pozneje so ga seveda umaknili in ga nadomestili z ustreznim. Ampak glede na izbor ekipe smo lahko sklepali, da so ga res kapitalno polomili. Najnižjo štartno številko, ki pripade običajno kapetanu, je imel Wilco Kelderman, hribolazec od glave do peta. Najboljši šprinter v ekipi Marco Haller pa v taki sestavi ni mogel računati na resen vlak. Izgovor za tako katastrofalen izbor je lahko kvečjemu dejstvo, da po moštvu razsajajo bolezni in komaj sestavijo ekipe za katerokoli dirko.
Rezultati? Zmagal je Mark Cavendish. Najboljši kolesar nemške ekipe je bil Cesare Benedetti na 37. mestu.
Nils van der Poel: hitrostni drsalec, ki zanima ekipe svetovne serije
Nils je Šved in ni v nikakšrnem sorodu z nizozemsko družino van der Poel. Je odličen hitrostni drsalec. Na olimpijskih igrah v Pekingu je zmagal na 5.000 in 10.000 metrov, na daljši razdalji je postavil tudi svetovni rekord 12:30,74. Ob koncu sezone pa je oznanil, da bo pri 25 letih zaključil kariero, češ da je preveč pustolovski tip človeka, da bi ponavljal že izpolnjene cilje. Skratka, išče nove izzive, s tem pa je po poročanju Wielerfliets prišel tudi na radar kolesarskih ekip.
Kako tudi ne bi? Po olimpijskih igrah je objavil podroben popis svojih treningov, ki so vključevali tudi ogromno kolesarjenja. Menda je v 22 zaporednih dneh gonil v povprečju pet ur dnevno. Zanj naj bi se po poročanju novinarja AD Thijsa Zonnevelda zanimala EF Education-EasyPost in Jumbo-Visma, ki sta ga pripravljeni povabiti na fiziološka testiranja. Zanimanje Jonathana Vaughtersa je logično, glede na to, da ima ekipa švedske lastnike. Jumbo-Visma pa nekaj ve o hitrostnem drsanju. Nekaj vedo tudi o preobrazbi smučarskega skakalca v kolesarja. Lani so v žensko ekipo sprejeli Nizozemko Amber Kraak, ki se je prej ukvarjala z veslanjem.
Nils van der Poel naj bi o ponudbah še razmišljal.
Lachlan Morton dobrodelno 1000 kilometrov do ukrajinske meje
Vojna v Ukrajini se je začela na dan, ko je Morton štartal na svoji letošnji prvi in za zdaj edini cestni dirki. V ekipi je bil tudi Mark Padun, ki ima starše še vedno v Ukrajini, zato se je vojna Avstralca dotaknila še toliko bolj in je odločen zbrati 50 tisoč dolarjev (dobrih 45.000 evrov) za žrtve vojne. Jutri, 19. marca bo zato v enem zamahu kolesaril od Münchna do mesta Korczowa na poljsko-ukrajinski meji. Z najdaljšo kolesarsko turo v njegovem življenju namerava opraviti v 40 urah. Ko to pišem, so zbrali že 18.422 evrov, še preden je sploh štartal. Slediš mu lahko na spletni strani EF Education-EasyPost, doniraš pa tukaj. Sredstva so namenjena Ukrajinskemu skladu za pomoč v kriznih razmerah.
Komentarji
KZS pa njihova prenovljena stran... teli so pa res še v dobi dinozavra.
Kot bi dal na bicikel za 10.000 eurov, števec iz Lidla ha, ha...
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.