9 vrst kolesarjev

V kavarno pridejo trije kolesarji: prvak, teoretik in tisti, ki gre vedno na pivo. Nadaljevanje vica prepuščam domišljiji.

Martin Paldan/GripGrab

So gorski in cestni in izletniški kolesarji in gravlerji, ampak pozabite na te delitve! Vsi smo kolesarji. A vendar tako različni. Ne zaradi različno profiliranih gum, ampak zaradi različnega dojemanja tega športa oziroma načina mobilnosti. So tisti, ki si želijo biti dobro. So tisti, ki si želijo biti lepi. In so tudi tisti, ki jim je malo mar.

1 Popotnik

Ne športni rekvizit, kolo je zanj sredstvo za odkrivanje sveta, enodnevne vožnje pa so le priprave na veliko stvar. Nikar mu pomotoma ne recite, da je turist. In kdor se giba na lasten pogon in morda čez celo celino, gotovo ni turist. Skromen je kot le kaj. In praktičen. Vedno ima na kolesu nameščene torbe in je na vse pripravljen tudi na popoldanskem izletu. Dejansko bo na torbo, kamor spravi brisačo, pripel še japanke in dejansko se bo med izletom okopal. Tako ali tako je šel na izlet z namenom. Zato, da se bo okopal.

2 Urbani bojevnik

Ne le zagrizen vsakodnevni kolesar, ki ga ne ustavijo niti slabo vreme niti obilica tovora prečudnih mer in dimenzij niti medobčinske razdalje, ampak tudi srdit borec za pravice kolesarjev. Kolesarjenje je njegov življenjski slog. Ne samo kot rekreacija, ampak kot plemenit način mobilnosti ali celo zaslužka. Ni le nekdo, ki se z razmajanim kolesom škripaje vozi po mestu, ker je tako najbolj praktično. Ne, ne, kolo je tehnično brezhibno in estetsko dovršeno, a ne brez prask, ki jih prinaša urbani vsakdan.

Za Klemna Čepirla ni ovir: bicikel bo naložil na bicikel.

Za Klemna Čepirla ni ovir: bicikel bo naložil na bicikel.

3 Prvak

Kolesari zato, da napreduje. V kolo vlaga zato, da je hitrejši. Z diamantnim prahom obdelana in z voskom optimalno namazana veriga je pomemben element, saj z njo prihrani 0,6 vata moči. Struktura treninga je zanj sveta: če še nima osebnega trenerja, osebnega nutricionista in osebnega bike-fitterja, si jih gotovo želi. Ni pa nujno, da trenira po pameti: lahko se tega z obilico trme loti po ruskem sistemu. V obeh primerih je z njim težko kolesariti za užitek. Časa za kavo na poti običajno nima, še manj pa za pivo po vožnji. Če si želite napredovati, pa je pravi naslov za vas.

4 Teoretik

Kolesarstvo ga navdušuje zaradi kompleksnosti športa. Kolesari zato, da bolje razume procese. Kakšna znanost! Strojništvo, aerodinamika, fiziologija, anatomija, kineziologija, medicina, nutricionistika, psihologija … »Že v redu, enkrat bom prevozil tudi Stelvio,« bo rekel. »Ampak najbolj si želim videti vetrovnik.« Če še ne pozna odgovora na vaše vprašanje, vas bo poslal na pravi naslov ali vam poslal povezavo do foruma ali spletne strani, za katero niste slišali še nikoli. Znanstvene revije, kuhinjska tehtnica in navorni ključ so njegovi najljubši kosi opreme, pred televizorjem pa ga najbolj zanima taktika. »Dirkanje je kot šah,« bo izjavil.

Chris Yu, Specializedov mož, ki obvlada aerodinamiko (je pa tudi hudičevo hiter v praksi)

Chris Yu, Specializedov mož, ki obvlada aerodinamiko (je pa tudi hudičevo hiter v praksi) Valentin Rapp

5 Tisti, ki gre vedno na pivo

Kolo je zanj pravzaprav izhodi v sili, izgovor za to, da lahko po rundi na hitro skoči še na vrček ali dva. Ob tem vsakič, ampak res vsakič, z zadovoljstvom ugotavlja, da je pivo najboljša rehidracijska in regeneracijska pijača na svetu. »Kakšne BCAA-jke,« bo siknil skozi zobe proti teoretiku, ki si je privoščil kokakolo brez sladkorja. »Pivo vsebuje vse aminokisline, ki jih potrebujem, in je bogato z ogljikovimi hidrati.« Seveda pa se ne bo nikoli branil niti narezka z zaseko. Tudi maščoba je pomembna, da preveč ne zebe. Zakaj pa kolesari, če ne zato, da si lahko privošči? Pred, med in potem.

6 Tehnik

Zelo koristen prijatelj je tisti, ki kolesari zato, da lahko šraufa. Želeli bi si ga tudi v vsaki kolesarski delavnici. Jezi ga prav to, kar žuli tudi običajne kolesarja, na primer več kot ducat standardov gonilnih ležajev – a zanj so te stvari rešljivi izzivi, ki se jih loti s skoraj perverznim užitkom. Nikoli ne boste slišali, da bo na njegovem kolesu kaj škripalo ali pokalo – če se to že zgodi, bo namreč obrnil domov po najkrajši poti in zadevo rešil. Če nekaj škripa na tvojem kolesu, se bo zadeve škripaje z zobmi lotil namesto vas. Ko boste nekoristno stali ob strani njegovega servisnega stojala, vam pridiga ne uide in samo upate lahko, da ne bo odkril preveč ostalih malomarnosti, ob katerih zavija z očmi in se čudi, da se kolo sploh še vrti.

7 Umetnik

Kolo je zanj malík. Zato ne bo nikoli kupil sestavljenega kolesa v trgovini. Nad vsem, kar tam visi v vrsti, se zmrduje. »Konfekcija,« bo rekel. Ve za vse garažne varilce titana na vseh celinah tega sveta ter je pripravljen ure in ure na internetu iskati vijoličen krmilni ležaj, ki se poda k vijolični sedežni opori. Vijolično verigo že ima. Cena pri njegovih neprecenljivih izdelkih seveda ni vprašanje. In tako kot je zanj bicikel vse kaj drugega kot samo prevozno sredstvo, si o avtu misli točno to: da je njegova stara kripa, ki ne dosega niti desetine vrednosti kolesa – če jo vendarle skušamo ovrednotiti – samo nujno zlo.

8 Estet

Vedno vam vzbuja slabo vest, ker nimate nikoli tako čistih šprinteric in tako belih nogavic in tako optimalno dolgih rokavov. V hrbtni žep ne bo spravil drugega kot telefon in denarnico, saj vsaka druga malenkost slabo vpliva na sloko silhueto. Je tudi eden redkih, ki telefona ne zavijejo v neugledno plastično vrečko, ampak uporablja kolesarski tošel. Prisega na klasiko, a se ne bo uprl 65-milimetrskim obročnikom, s katerimi ne vozi zaradi aerodinamike, ampak zato, ker so lepi.

9 Partizan

Malo mu je mar za pravila in za to kaj si kdo misli o njegovem stilu, ki ga tako ali tako nima. Brez slabe vesti bo oblekel reklamni dres z maratona iz leta 2004 in pod njim hlače najbolj osovražene ameriške ekipe vseh časov. Požvižga se na to! Tako kot se požvižga na menjalnik, ki deluje samo za silo, in na verigo, ki je videla boljše čase pred tri tisoč kilometri, ko je bila tudi nazadnje podmazana. Prvak, umetnik, estet, tehnik in teoretik bi zlahka nanj gledali zviška, a nikar: tako pristno kot uživa na kolesu ta model, ne uživa nihče, niti tisti redki med nami, ki nimajo težav z nobeno od kolesarskih patologij.

Slava mu!

Kateri je po tvojem mnenju deseti tip kolesarja? Napiši v komentar! Kolesarskega prijatelja pa namoči tako, da ga označiš na družabnem omrežju.




Komentarji

Hahaha, sedaj vem, da sem Partizan.

Jaz sem od 1 do 4 in še 9, vse po malem, ampak nič od tega čisto zares.

Prvak jasno,..čeprav se mi zdi da me drugi vidijo bolj kot partizana :)
Manjka pa še urar, tist ki nikol nima časa za skupen trening, za tekme se pa začne pripravljat ali že januarja in potem spusti že aprila,....ali pa šele konec oktobra in pride v formo decembra:)

Pri unetniku si pozabil dopisat, da si na biciklu prepeva in da se na rajdu pocuti ki na drogi. ❤️

Jaz si bom dodala svojo kategorijo. Večna začetnica.

Po mojem sem neka kombinacija. Partizan, ki gre vedno na pivo. ;)

Definitivno 5.

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.