Petkove kratke (07/2022)

V nedeljo se z Dirko po Združenih arabskih emiratih končno začenja svetovna serija, kjer udeležbo sicer spet krojijo bolezni. Za začetek pa o predlogu prepovedi koles za kronometer.

Froome bi vozil kronometer s cestnim kolesom

Chris Froome zna opozoriti nase in tako smo se v začetku tedna pogovarjali predvsem o njegovem predlogu, da bi kolesa za kronometer prepovedali, ker so prenevarna. Seveda je to skoraj nezaslišana ideja, a se je verjetno z njo marsikdo boli ali manj potiho strinjal. Froome sam se je sicer usodno za njegovo kariero razbil na ogledu trase na Dirki po Dofineji leta 2019, a ne zaradi kolesa kot takšnega, pač pa zato, ker se je skušal useknit, ko je spustil krmilo, pa ga je podrl sunek vetra.

Tematika je preveč kompleksna, da bi enostavno odmahnili z roko, da je to neumnost. Ne le zaradi varnosti, vrnitev več kot trideset let v preteklost bi prišla prav tudi zaradi nižanja stroškov, s tem bi bile možnosti kolesarjev nižjega ranga bolj izenačene. Pojavlja se vprašanje ali borba na tehnološkem področju v resnici sploh komu koristi, saj počasi spominja na oboroževalno tekmo, za katero sta vzhodni in zahodni blok porabila ogromno denarja samo zato, da ena sila ne bi zaostala za drugo. Edina razlika je v tem, da v kolesarstvu dejansko pride do spopadov. Ne brez žrtev.

Sprašujem se, če to sploh komu koristi, vključno s kolesarsko industrijo, ki vlaga ogromno denarja v razvoj koles, ki jih prodajo v smešno majhnih količinah v primerjavi s tem, koliko jih razdelijo ekipam. Na to je med drugim opozoril na Twitterju Michael Woods, ki seveda ni nek besni kronometrist. Bolj smiselna bi bila prilagoditev pravil, kakršno je v odgovoru Woodsu predlagal Alex Dowsett, tako da kolesarji glave ne bi spuščali za roke.

Bernal že goni

Mali fant nas vsak teden preseneča z novimi dobrimi novicami o njegovem napredku. Že v sredo je na Instagramu objavil posnetek prvega kolesarskega treninga na sedečem sobnem kolesu, ki je videti več kot le majhen korak. Družbo mu delata psa, eden je precej nezainteresiran, drugi pa zelo in ga gleda pravzaprav s tako nejevero kot vsi mi. »Nikoli ne dopustite, da vam kdo reče, da nečesa ne zmorete,« je zapisal ob posnetku. O datumu vrnitve sicer še ne razmišljajo, čeprav je napredek res bliskovit.

Mlajše članice za mavrični majici že letos, a s svojo dirko šele od 2025

Kot je bilo napovedano pred dvema tednoma, bodo v Wollongongu mlajše članice dirkale skupaj s članicami elite, po eni dirki bodo tako podelili dva kompleta lovorik. S takim načinom, ki bo verjetno vplival že na izbiro selekcij, kaj šele dinamiko dirke, se skoraj nihče ne strinja in le praksa bo pokazala, če je to sploh bolje kot nič. V tem formatu bo potekala dirka še v Glasgowu leta 2023 in Zürichu leta 2024, v Ruandi leta 2025 pa naj bi mlajše članice dobile tudi svojo cestno dirko. Kronometer bodo verjetno mlajše članice vozile isti dan kot članice, a za svojo razvrstitev.

Rešitev je daleč od idealne, a po svoje moramo razumeti, da se take spremembe vseeno ne morejo zgoditi čez noč. Ko so organizatorji prvenstev v Avstraliji, na Šoktskem in Švici plačali Uciju veliko denarja za kotizacijo, v finančnem planu seveda niso imeli dodatne dirke, ki terja še enkratno daljše zaprtje ceste.

Tudi posebna dirka za moške člane že nekaj let buri duhove, glede na to, da med mladimi talenti dirkajo nekateri že uveljavljeni profesionalci, ki dirkajo v svetovni seriji. Mimogrede, aktualna svetovna prvakinja Elisa Balsamo je dopolnila 23. leto šele februarja letos.

Domenico Pozzovivo v Intermarche-Wanty-Gobert-Materiaux

Glede na starost 39 let bi lahko skoraj pričakovali, da bo Italijan prestopil v gentrificirano ekipo Israel-Premier Tech, a ga precej bolj potrebujejo v belgijski ekipi, ki se bori za obstanek v svetovni seriji. O prestopu v Intermarche-Wanty-Gobert Materiaux se je šušljalo že nekaj časa. Kolesar, za katerim je sedemnajst profesionalnih sezon na najvišji ravni, je že razmišljal o upokojitvi, a je čez zimo vseeno treniral, potem ko je zaradi propada Qhubeke-NextHash ostal brez ekipe. Pogodbo za eno sezono so podpisali potiho na Valentinovo in čez dva dni je že štartal na Rudi del Sol.

Pozzovivo ima 13 zmag v profesionalni karieri. Šestkrat je bil v deseterici na spomenikih (Lombardija in Liege–Bastogne–Liege) in šestkrat v deseterici na tritedenskih dirkah, petkrat na Giru in enkrat na Vuelti. V zadnjem času je sicer opravljal večinoma vlogo pomočnika.

Droni od marca letos dovoljeni na dirkah

Med prenosom ženske dirke v Gavereju je navdušil dron, ki je Lucindi Brand sledil po progi in priskrbel posnetek z zornega kota, ki verjetno najbolje ponazori hitrost na progi. Posnetek je ekipa pripravila v dogovoru z Lucindo Brand, niso pa za dovoljenja vprašali Ucija, ki je zanj neznani leteči predmet prizemljil že po prvem letu. Ljudje so negodovali, ampak v pravilniku točka 1.2.065 jasno določa, da je uporaba dronov prepovedana nad in v okolici deset metrov od proge. Ucijev športni direktor je za belgijsko Sporzo sicer povedal, da bi snemanje z droni dovolili, če bi dobil organizator oziroma snemanla ekipa pisno odobritev Ucija. Pa zanjo niso niti zaprosili.

A s 1. marcem bo Uci pravilnik v tem delu spremenil in dovolil tudi drone. Odgovornost organizatorja bodo varnost, zavarovanje za primer nesreče in tudi, da dron ne bo vplival na potek dirke. Prav tako bodo dovoljeni poleti in snemanje le pooblaščenim pilotom, ne pa tretjim osebam brez pooblastil. In če koga še vedno skrbi varnost – pomislite samo na zaplete z motoristi na cestnih dirkah.

Svetovni pokal v ciklokrosu v sezoni 2022/2023 s 14 dirkami

S kar šestnajstimi dirkami (Scheldecross v Antweronu je sicer odpadel zaradi koronavirusa) je letos svetovni pokal zaposlil kolesarke in kolesarje precej bolj, kot so si želeli. Za naslednjo sezono so tako koledar skrčili. Izpadli so Iowa, Flamanville, Koksijde, Namur in Hoogerheide (kjer bo v 2023 svetovno prvenstvo). Dodali so Bekse Bergen v nizozemskem safari parku, kjer je bilo že trikrat državno prvenstvo, in španski Benidorm. Sneženi Val di Sole ostaja v decembrskem terminu. Prizorišče 11. decembra še ni potrjeno, a javna tajna je, da bo dirka v Londonu. Tako bodo torej dirke v kar osmih državah, kar se še ni zgodilo. Koledar svetovnega pokala v ciklokrosu 2022/2023 je tukaj.

Toon Aerts pozitiven na sredstvo za zdravljenje raka na dojkah

V nedeljo je v Bruslju potrdil generalno zmago v seriji X2 Badkamers Trofee, v torek pa je Baloise-Trek Lions sporočil, da je Aerts že prej v sezoni oddal pozitiven dopinški test na letrozol. Uporablja se za zdravljenje raka na dojkah, v športu pa moškim koristi, ker prikrije učinke jemanja anaboličnih steroidov. Na enako sredstvo je bila leta 2017 pozitivna teniška igralka Sara Errani, bojda zaradi kontaminiranih tortelinov njene matere, ki je sicer jemala letrozol zaradi raka. Sprva so Italijanko kaznovali z dvema mesecema prepovedi nastopanja, a so ji po pritožbi italijanske protidopinške agencije na CAS kazen podaljšali na 10 mesecev. Praviloma je kazen dvoletna prepoved nastopanja.

Odzivi so predvidljivi. Toon Aerts nima pojma kako je sredstvo prišlo v njegovo telo. Ekipa sporoča, da imajo ničelno toleranco do dopinga. Njegovi fani ne morejo in ne morejo verjet, da prav on, ko je pa videti tako pošten. Borke za pravice žensk ugotavljajo, koliko bolj bodo na Twitterju prizanesljivi do njegovega primera, kot so bili do primerov Denise Betsema (anabolični steroidi in le šestmesečna prepoved nastopanja, pa še to izven sezone) in Katie Compton (anabolični steroidi prav ob koncu kariere, ko je sprejela štiriletno prepoved nastopanja).

Videti je, da ima ciklokros težavo z anaboličnimi steroidi. Aerts je sicer zahteval še pregled vzorca B. Zaradi narave letrozola ga Uci uradno do razjasnitve primera še ni suspendiral, ekipa pač.

Baloise Trek Lions

Lachlan Morton se je pojavil na specialki ... na makadamski dirki

Na cestnem kolesu ni sedel menda že odkar je končal svoj bikepackerski alternativni Tour, nazadnje pa je dirkal na cesti 13. junija na Dirki po Oksitaniji. Vsega skupaj je lani v 19 dneh dirkanja naredil na šestih Ucijevih dirkah vsega 2790 kilometrov. Na Leadville Trail 100 je bil sredi avgusta drugi, potem je od velikih dirk nastopil še na Cape Epicu, kjer je bil v paru s Kenijcem Kennethom Karayo 35., slabo uro in pol počasnejši od zmagovalcev v kategoriji grand masters Petra Vesela in Barta Brentjensa.

Na prvo Clasico Jaen Paraiso Interior v zgodovini je letos prišel na vrat na nos, ker je EF Education-EasyPost nujno potreboval sedmega kolesarja. Dirke, ki naj bi mu sicer bila pisana zaradi kar 40 kilometrov makadamskih cest, ni končal, se je pa imel menda dobro.

Letos bo na cesti dirkal na Coppi Bartali in Dirki po Alpah, v načrtu ima vseh šest dirk serije Life Time Grand Prix, za Velonews je govoril tudi o dveh dirkah v Afriki. Alternativnega Toura letos ne načrtuje, napoveduje pa spet nekaj velikega. Že danes pa je na Menorki z gorskim kolesom postavljal FKT (fastest-known time) na 185-kilometrski trasi Camí de Cavalls 360°, ki obkroži otok. Ocenjeval je, da bo potreboval okoli 10 ur in ni se motil. Po Stravi je prišel okoli v 10:12:01 (od tega je dobrih 16 minut stal pri miru). Rekord je izboljšal za 43 minut. Za 4.000 metrov višinske razlike na trailih je to vsekakor impresivno.

Še bolj je morda impresivno, da mu za te podvige dejansko daje plačo profesionalna kolesarska ekipa. Morton sicer pravi, da tega ne počne zaradi medijskega odmevnosti – mu je pa verjetno jasno, da mu to verjetno omogoča prav medijska pozornost.

ordi Saragossa/Camí de Cavalls 360

Rigoberto Uran dobi svojo telenovelo

Jonathan Vaughters ima dober nos za pogodbe s kolesarji, ki prinašajo medijsko prepoznavnost. Rigo je v Kolumbiji velezvezdnik in ker ima za seboj izjemno življenjsko zgodbo, je očitno zanimiv material za latinoameriško telenovelo, ki jo o njem snema kolumbijska mreža RCN Television. Urana bo igral Juan Pablo Urrego. Naslov bo, če prav razumem, Nič nas ne ustavi. Trailer sem za zdaj našel samo tukaj.

Verjeli ali ne: za Pidcocka se zanimajo tudi druge ekipe

Prejšnji teden je Velonews udaril z novico, da Pidcock za naslednje leto še nima pogodbe (kar ni čisto res) in da je vodilni ameriški proizvajalec koles pripravljen financirati prestop v ekipo, ki uporablja njihova kolesa. Zdaj so med Dirko po Algarveju s tem gnjavili tudi Pidcocka samega, ki je izjavil, da so v drugih ekipah zainteresirani za podpis pogodbe z njim. To verjetno ni novica. Zanj se brez dvoma zanima marsikdo, ne le kolesarske ekipe.

Arkea-Samsic ne gre na Giro

Po propadu Qhubeke-NextHash je francoska ekipa kot druga najboljša z licenco ProTeam avtomatsko vabljena na vse dirke svetovne serije, a Giro bo izpustila. Presenetljiva novica je bržkone razočarala Warrana Barguila, ki se je želel z etapno zmago na Giru vpisati med zmagovalce na vseh tritedenskih dirkah. Toda v ekipi so izračunali, da bodo v lovu na točke za licenco WorldTeam laže prišli na drugih dirkah. Za zdaj jim gre odlično. Svojo računico ima tudi glavni rival Cofidis, ki bo ta teden v zameno za zbiranje točk na manjših dirkah in belgijskih klasikah izpustil Dirko po ZAE, kjer ne bo niti Arkee-Samsic.

Verjetno so si oddahnili v italijanskih ekipah, za katere je nastop na Giru ključen. Pričakuje se, da bodo vabljene Eolo-Kometa, ki se je lani izkazala z zmago Lorenza Fortunata v 14. etapi na Monte Zoncolanu, Bardian-CSF-Faizane in Drone Hopper-Androni Giocattoli. Koliko za italijansko ekipo pomeni nastop na Giru, po svoje razkriva usoda Vini Zabu, ki ga lani ni bilo in letos ne obstaja več. Res pa je, da so na propad odločilno vplivali ponavljajoči se dopinški prekrški.

Warrena Barguila letos ne bo na Giru

Warrena Barguila letos ne bo na Giru A.S.O./Gautier Demouveaux

Peter Sagan pa ne gre na Strade Bianche

TotalEnergies je bil kot tretja najboljša ekipa ProTeam na Ucijevi lestvici avtomatsko vabljen na dirko, ki jo nekateri proglašajo za šesti spomenik, a so vabilo zavrnili. Na enodnevne dirke World Toura so avtomatsko vabljene najboljše tri ekipe ProTeam (Alpecin-Fenic, Arkea-Samsic in TotalEnergies), a lahko – kar me je danes naučil Cyclingtips – zavrnejo vabilo na dirke, ki so postale del svetovne serije šele po letu 2016. In taka je Strade Bianche. Peter Sagan je bil tam drugi leta 2013 in 2014 ter četrti leta 2016, nazadnje pa leta 2020 v poletni izvedbi dirke ni končal. Sezono je letos začel na Tour des Alpes Maritimes et du Var, kjer danes sploh ni šprintal. Nadaljeval bo z belgijskima klasikama Omloop Het Niewusblad in Kuurne–Bruselj–Kuurne.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.