Strava Routes za nas načrtuje traso

Naročniki na Strava Summit lahko po novem uživajo na trasah, ki jih Strava izbere na podlagi podatkov, s katerimi jo redno oskrbujemo uporabniki.

Čez zimo so bili pri Stravi pridni. V začetku marca so predstavili nekaj manjših novosti, zdaj pa je tu precej praktična možnost načrtovanja poti po vzoru Garminovega Trendline. Izbira in iskanje poteka preko telefona, izbrana trasa pa se samodejno naloži na števec – ali tekaško uro, seveda.

Plačajte in dobili boste še več

Verjetno ste se s kolesom že znašli na neznanem teritoriju, brez zemljevida in brez časa za zamudno načrtovanje poti. Garminova avtomatska izbira poti se pogosto ni izkazala za optimalno oziroma ni bila najbolj inovativna, toda v neznanem je to bolje kot nič. Ker se lahko Strava pohvali s precej več podatki, 50 milijonov uporabnikov je namreč naložile že tri milijarde poti, moremo upravičeno pričakovati še boljšo storitev.

Še enkrat: na voljo je le za uporabnike kateregakoli plačljivega paketa Summit, ki so posodobili aplikacijo na verzijo 143.0.0. Ker sem osnovni uporabnik, moram za začetek izjaviti, da nove funkcije še nisem preizkusil, navsezadnje trenutno za kaj takega niti časi niso najprimernejši. O novosti se je najbolj podrobno razpisal DC Rainmaker, ki se je poglobil tudi v programsko ozadje delovanja.

Postopek izbire

Izhodišče poti lahko izberemo na zemljevidu, sicer pa ga Strava Routes izbere glede na naš trenutni položaj. Za začetek izberemo, da je naša aktivnost kolesarjenje (ali tek), potem pa želje filtriramo glede na približno razdaljo, višinsko razliko (ravnina/razgiban teren/karkoli) in želeno podlago. Izberemo lahko asfalt in dirtki pa vključuje vse, od makadama do trejlov in skal.

Strava Routes potem ponudi tri različice poti, ki niso nujno krožne, lahko gre tudi za traso tja in nazaj ali celo v obliki črke Y. Vsaka vožnja je opisana s podatki o razdalji, višinski razliki in oceno časa trajanja, dodan je višinski graf in opis podlage v odstotkih za posamezni tip. Na zemljevidu Open Street Map lahko izberemo tudi vročo karto in tako morda glede na obiskanost cest dobimo dodatno idejo. Ko izbrano vožnjo shranimo, se samodejno prenese tudi na števec.

(Menda) deluje zadovoljivo, celo impresivno

Takoj se pojavi vprašanje kako Strava ve, ali je pot primernejša za gorska kolesa ali za gravel. Pri predlogih naj bi sistem upošteval tudi tipe okvirjev koles, ki so jih uporabniki vozili na določenih segmentih. Nekateri uporabniki so poročali o slabi oceni trajanja ture.

Spet drugi so opozorili, da lahko Strava Route odpelje uporabnika čez zasebno zemljišče ali po cesti, kjer je kolesarjenje prepovedano. A Strava seveda ne pozna terena, zanaša se le na točke GPS, ki jih zabeležijo naprave uporabnikov – ti pa radi ignorirajo omejitve in prepovedi.

DC Rainmaker je opozoril še na zmedo zaradi vsakodnevnih voženj komjuterjev. Primer: že res, da v Ljubljani po Celovški in Dunajski cesti vsak dan potuje ogromno kolesarjev, vendar to še ne pomeni, da sta cesti optimalni za rekreacijo.

Sicer je DC Rainmaker, alfa in omega v stroki testiranja kolesarskih gadgetov, na koncu napisal, da je impresioniran. Od treh izbranih kolesarskih tras je bila ena dobra, druga zadovoljiva in tretja zanič, ker je v velikem delu vodila po mestu. A kolesar z zrnom soli, ki traso pregleda na zemljevidu, ne bi smel imeti večjih težav.

Ko bo krize konec, morda tudi avtor prispevka investira v plačljivo Stravo in preizkusi kako Strava Routes deluje, ko vključimo željo po drsanju makadama, ne da bi vmes rili po blatu ali čakali na defekt na skalnatem trejlu. Sicer pa izlete najraje načrtujem na računalniku z aplikacijo za ročno trasiranje Strava Route Builder. Ta še vedno, tudi po petih letih, deluje v različici Beta, a je že zelo dobro preizkušena in uporabna. Tudi za načrtovanje po cestah, za katere se zdi, da nanje še ni zapeljala kolesarska guma.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.