Ride with GPS po novem upošteva priljubljenost poti

Ena najbolj priljubljenih aplikacij za načrtovanje tras je zdaj nekoliko pametnejša, obetajo pa se še nove izboljšave.

Pixabay

Da bi leta 2020 nekje pod Mašunom čez krmilo razgrnili zemljevid? Ne, ne, doma se nariše sled in potem praviloma sploh ni več treba razmišljati. Celo na števec se prenese sama od sebe. Ampak, katero aplikacijo uporabljate za izrisovanje poti? Najboljša seveda ne obstaja, uporabljamo pač tisto, ki smo je vajeni. In med njimi je Ride with GPS, ki deluje že od leta 2007, torej dve leti dlje kot Strava.

Najboljši program ne obstaja

Pri načrtovanju poti z Ride with GPS so nas najbolj jezili nelogični kratki obvozi na stranske ceste, ki jih pri zdravi pameti ne bi izbral nihče. Tako je bilo zato, ker je algoritem izbiral najbolj prometno varne variante, pri čemer pa očitno ni upošteval nevarnosti, ki prežijo na kolesarje pri zavijanju z glavne ceste na obskurno vaško ulico in potem nazaj na glavno cesto. No, njihova inteligenca je zdaj pametnejša, saj novi algoritem pot načrtuje tudi na podlagi priljubljenosti poti.

Pri Ride With GPS se pohvalijo s kar 13 milijoni naloženih voženj, ki so osnova za pametnejše načrtovanje poti. Resnici na ljubo pa je v primerjavi s Stravo ta številka nizka. Najbolj priljubljena aplikacija, ki je spremenila način, kako kolesarimo, je februarja letos prebila mejo treh milijard aktivnosti, v letu 2019 pa so uporabniki naložili 19 milijonov dejavnosti – na teden! Je pa res, da Strava omogoča izbiro med več kot 30 različnimi športi in da ljudje nalagajo telovadbo vseh vrst, od joge pa do vadbe na steperju. Vsekakor pa ima Strava najboljše podatke o tem, kje se najraje vozimo in tudi njihovo orodje za načrtovanje poti Route Builder ni slabo – oziroma je celo odlično. Ampak.

S pomladansko prenovo Strava Route Builder tudi ni več brezplačen. Na voljo je samo naročnikom (59,99 evrov letno ali 7,99 evrov na mesec), zato marsikdo išče brezplačno alternativo.

Še vedno pomanjkljivi podatki o podlagi

Strava je res daleč najbolj razširjena kolesarska aplikacija, vendar pa Route Builder nikoli ni bil zares priljubljen. Na Slovenskem se je bržkone največ uporabljalo popolnoma brezplačni Garminov Connect. To je logično, saj ima Garmin na slovenskem tržišču števcev z navigacijo daleč največji tržni delež in če načrtovalec poti deluje zadovoljivo, večina nima dobrega razloga za navajanje na druge servise.

Poleg Garminovega okolja se največ uporablja Komoot, Ride with GPS , BikeMap in MapMyRide. Vsi delujejo po načelu freemium, torej so osnovne različice brezplačne, za dodatne funkcionalnosti pa je treba plačati naročnino.

Glavno pomanjkljivost vseh naštetih aplikacij opazijo predvsem gravlerji. Odprtokodni zemljevidi imajo sicer precej dobre podatke o tem, ali so ceste asfaltirane ali ne – in če slučajno nismo prepričani, lahko cesto precej dobro preverimo na Googlovem Street View (pri Ride with GPS kar znotraj načrtovalca poti). Drugače je na gozdnih cestah, kjer pogosto ni jasno, ali gre dejansko za cesto, vlako ali enoslednico. Lahko se opremo na vroči zemljevid, ki deluje odlično predvsem na Stravi, vendar ostaja vprašanje, ali izbrano pot izbirajo gorski kolesarji z enduro kolesi ali je primerna tudi za gravlerje.

Te dileme naj bi v prihodnosti razrešil Ride with GPS s svojim načinom razlikovanja med podlagami, ki naj bi temeljil na vrsti kolesa. To je odlično, če bodo seveda uporabniki povedali, kakšna kolesa vozijo. In glede na to, da vozijo različne tipe koles, bi utegnilo priti do zmede.

Kako dolgo še brezplačno?

Ride with GPS je sicer na voljo tudi v plačljivih različicah Basic (6,49 evrov mesečno ali 54,99 evrov letno) in Premium (10,99 evrov mesečno ali 89,99 evrov letno), s čimer dobimo med drugim še možnost načrtovanja poti na mobilni napravi, vodenje po poti zavoj za zavojem, možnost uporabe zemljevidov brez internetne povezave in še marsikaj.

Vedno pa je tu možnost, da bo s prenovo brezplačno na voljo manj servisa … Strava je dovolj močna (in obenem finančno dovolj šibka), da je lahko odprla Pandorino skrinjico.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.