Sponzorji moških ekip WorldTeam 2022
Banke, betonarne, gradbena podjetja, avtoprevozniki, vinske kleti, rudniki, podjetja za katera si sploh ne predstavljaš, s čim se v resnici ukvarjajo … To poganja profesionalno kolesarstvo, šport, v katerem ni vstopnin, od televizijskih pravic pa ekipe nimajo prav nič.A.S.O./Oman Cycling Association/Pauline Ballet
Po žalostnem propadu ekipe Qhubeka-NextHash ima licenco WorldTeam samo še 18 ekip, od katerih letos nekatere čaka trd boj za točke in s tem obstanek v svetovni seriji. Med sponzorji sta se zgodila dva velika prestopa. Po sporih v kazahstanski ekipi Premier Tech od letos sponzorira izraelsko-kanadsko Israel-Premier Tech, proizajalec oken Deceuninck pa je z bizarno reklamo, ki je nekemu scenaristu vzela pet minut časa, napovedal prestop iz Quick Stepa v Alpecin-Fenix.
Medtem ko lahko o slovenski ekipi z licenco ProTeam, kaj šele WorldTeam za zdaj samo sanjamo – in pravzaprav ne vem zakaj bi sploh sanjali – pa nekaj slovenskih podjetij ali skoraj slovenskih podjetij oziroma blagovnih znamk že vlaga v ekipe svetovne serije: poleg BTC Ljubljana v žensko ekipo UAE-ADQ še Fructal, Mercator, Ljubljanske mlekarne in skupina Panvita z blagovno znamko Ave v Bahrain Victorious, Slovenska turistična organizacija pa v umbo-Vismo. Unior pa s svojim orodjem opremlja kar pet ekip: Ineos Grenadiers, Jumbo-Visma, Movistar, Quick Step-Alpha Vinyl in Trek-Segafredo.
Nekatere ekipe imajo sicer tudi po več kot petdeset partnerjev, zato sem se bolj ali manj osredotočil le na tiste, ki so izpisani na dresih.
Vozni park leta 2022
|
Kolo |
Komponente |
Obročniki |
Števci |
AG2R-Citroen |
BMC |
Campagnolo |
Campagnolo |
Wahoo |
Astana-Kazahstan |
Wilier |
Shimano |
Corima |
Garmin |
Bahrain-Victorious |
Merida |
Shimano |
Vision |
Garmin |
BikeExchange-Jayco |
Giant |
Shimano |
Cadex |
? |
Bora-Hansgrohe |
Specialized |
Shimano |
Roval |
Wahoo |
Cofidis |
De Rosa |
Campagnolo |
Corima |
Wahoo |
DSM |
Scott |
Shimano |
Shimano |
Wahoo |
EF Education-EasyPost |
Cannondale |
Shimano |
Vision |
/ |
Groupama-FDJ |
Lapierre |
Shimano |
Shimano |
Garmin |
Ineos Grenadiers |
Pinarello |
Shimano |
Shimano |
Garmin |
Intermarche-Wanty-Gobert Materiaux |
Cube |
Shimano |
Newmen |
Bryton |
Israel-Premier Tech |
Factor |
Shimano |
Black Inc |
Hammerhead |
Jumbo-Visma |
Cervelo |
Shimano |
Shimano |
Garmin |
Lotto-Soudal |
Ridley |
Shimano |
DT Swiss |
Garmin |
Movistar |
Canyon |
Sram |
Zipp |
Garmin |
Quick Step-Apha Vinyl |
Specialized |
Shimano |
Roval |
Garmin |
Trek-Segafredo |
Trek |
Sram |
Bontrager |
Wahoo |
UAE Emirates |
Colnago |
Campagnolo |
Campagnolo |
SRM |
AG2R-Citroen
Francosko ekipo je leta 1992 ustanovil nekdanji profesionalni kolesar Vincent Lavenu. Do leta 1995 je bil glavni sponzor mesnopredelovalno podjetje Chazal, ki še vedno sponzorira več manjših francoskih ekip. Leta 1996 je sponzorstvo prevzel francoski trgovski velikan Casino, v naslednjih treh sezonah se je pridružil AG2R, ki je od leta 2000 veliki sponzor in lastnik ekipe, ki jo še vedno vodi Vincent Lavenu.
AG2R La Mondiale je zavarovalnica, ki ponuja dodatna pokojninska in zdravstvena zavarovanja za 15 milijonov posameznikov in več kot 500 tisoč podjetij. AG2R La Mondiale je poleg Ineosa še drugo podjetje, ki je udeleženo tudi v jadralskem športu: sponzorirajo prestižno regato Transat AG2R.
Citroen se je ekipi pridružil lani in bržkone precej popravil ekipni proračun. To je drugi izlet francoskega proizvajalca vozil v kolesarstvo, potem ko so v drugi polovici devetdesetih promovirali svoje avtomobile v Italiji s pomočjo Marca Pantanija.
AG2R-Citroen
Astana-Kazahstan
Leta 2007 je Astana nastala kot naslednica španske Liberty Seguros (pred tem ONCE), potem ko so se zaradi vpletenosti v afero operacija Puerto umaknili vsi glavni sponzorji. V ekipi so soočali s porodnimi krči, tudi zaradi dopinških obtožb, a slednjič le dobili licenco ProTour. Ekipo je ustanovilo kazahstansko državni holding Samruk Kazyna, ki upravlja z državno naftno, metalurško, jedrsko, kemično, industrijo, energetiko, transportom (državne železnice in letalska prevoznika Qazak Air in Air Astana, pošto, telekomunikacijami in logistiko ter podpira celo vrsto športov v Kazahstanu.
Poslanstvo ekipe z desetimi kazahstanskimi kolesarji je promocija države kot turistične destinacije. Pri tem je zanimivo, da se prestolnica države od lani ne imenuje več Astana. Leta 2019 so jo v čast dolgoletnega predsednika države, Nursultana Nazarbajeva ob uradnem odstopu s funkcije preimenovali v Nursultan.
Mesto Astana se ne imenuje več Astana, ampak kolesarske ekipe res ne moreš poimenovat po avtokratu. Pixabay
Kazahstanska ekipa je bila v večkrat v finančnih škripcih, a so se vedno izvlekli in ostali v World Touru. Lani je proračun rešil Premier-Tech, ki pa je želel z bistveno višjim vložkom kot v prejšnjih letih pomembneje vplivati na vodenje ekipe, tako da so celo odpustili Aleksandra Vinokurova s pozicije generalnega direktorja. Na koncu so se Kazahstanci raje znebili sponzorja, Vino se je vrnil, več denarja pa spet prispeva avtokratska država. Med večjimi partnerji so na dresih izpisani še rudarsko podjetje KAZ Minerals (ukvarjajo se z odprtimi kopi), CAEPCO (proizvajalec, distributer in prodajalec električne energije), ERG (Eurasian Group) je rudarsko in železarsko podjetje, Astana Motors pa zastopnik 14 avtomobilskih in ene moto znamke. Med manjšimi sponzorji je tudi italijanska vinska klet Vini Fantini, ki je del v kolesarstvu vseprisotnega italijanskega vinarskega konzorcija Farnese Vini.
Bahrain Victorious
Ekipo od samega začetka leta 2017 sponzorira šejk Nasser bin Hamad Al Khalifa, četrti sin bahrajnskega kralja, poveljnik Bahrajnske kraljeve straže in predsednik Bahrajnskega olimpijskega komiteja. Tudi sicer se v ekipo steka predvsem državni denar. Bapco oziroma Bahrain Petroleum Company, je državna bahrajnska naftna družba, NBB Narodna bahrajnska banka, Al Salam Bank pa najhitreje rastoča banka v kraljevini. Nov je napis Business Friendly Bahrain na hlačah. Gre za Bahrain EDB (Economic Develpment Board), ki se ukvarja s svetovanjem investitorjem v Bahrajnu. Mumtalakat je »iniciativa za nacionalne ekonomske reforme« – če prav razumem, se spodbuja zasebni gospodarski sektor.
Med manjšimi partnerji skoraj slovenske ekipe so seveda še slovenski Fructal, Mercator, Ljubljanske mlekarne in Ave. Ah, slovenska je samo še blagovna znamka Ave mesnega predelovalca Panvita.
BikeExchange-Jayco
Avstralski poslovnež in investitor Gerry Ryan je kolesarsko ekipo GreenEdge ustanovil leta 2011 in v naslednji sezoni so bili že del World Toura. Letos je ekipa s popolnoma novimi dresi in opremljevalci (druga kolesa, druga oblačila, drugi števci, druge čelade …) še drugo leto zapored videti kot povsem nova organizacija. Imenu so dodali Jayco, ki pa je le še eno podjetje Ryanovega poslovnega imperija.
BikeExchange je spletna platforma za prodajo nove in rabljene kolesarske opreme, ene vrste avstralska Bolha za kolesarje, ki ekipo sponzorira že od nekdaj. Jayco je proizvajalec avtodomov in prikolic, Let’s Go pa najemodajalec avtodomov. Mitchelton je vinarsko in turistično podjetje (prav tako v Ryanovi lasti). AlUla se je pridružila ekipi sredi lanskega leta: gre za turistično destinacijo v Savdski Arabiji, ki smo jo lahko z izvrstnimi panoramskimi posnetki dodobra spoznavali na Dirki po Savdski Arabiji. Dylan Groenewegen je z napisoma na rokavih zmagal prav v etapi s ciljem v mestu Al Ula.
Luis Angel Gomez/Photogomezsport;
Bora-Hansgrohe
Nemška ekipa je leta 2010 v kolesarstvo vstopila s prokontinentalno licenco in glavnim sponzorjem NetApp, ameriškim podjetjem, ki se ukvarja s hrambo in upravljanjem digitalnih podatkov. Leta 2013 se je kot drugi veliki sponzor pridružil proizvajalec kolesarskih oblačil Endura, v letih 2015 in 2016 se je ekipa imenovala Bora-Argon 18. Leta 2017 se je pridružil Peter Sagan in z njim Specialized, pridobili so licenco World Tour in začela se je zgodba o uspehu Bora-Hansgrohe, ki bo očitno trajala tudi po Saganovi eri.
Za podjetji verjetno ni slišal še nihče, ki ne spremlja kolesarstva, in ki ni opremljal stanovanja. Bora proizvaja napredne kuhalne plošče z napami, velika napisa na rokavih dresa X BO označujeta njihove parne pečice. Hansgrohe je ljudska prestižna znamka kopalniških prh in konzol ter kuhinjskih armatur in lijakov. Z majhnimi napisi se na dresu pojavita še turistična destinacija Bike Ötztal in Auto Eder, nemški prodajalec ducata avtomobilskih znamk.
Bora-Hansgrohe
Cofidis
Legendarna francoska ekipa je ena redkih, ki že od nastanka (leta 1997) ni zamenjala glavnega sponzorja in imena. Novi opremljevalec Van Rysel je poskrbel, da po dolgem času njihov dres ni videti kot oglas za cenene turistične aranžmaje, se pa sonca niso mogli znebiti: to je pač znak finančnega podjetja Cofidis, ki se ukvarja z zavarovalništvom in kreditiranjem, prisotni pa so še v Belgiji, Italiji, Grčiji, Španiji ter na Portugalskem Češkem in Madžarskem.
Cofidis
DSM
Ekipa se je pojavila leta 2005 in po osmih sezonah so vstopili v svetovno serijo. Še do leta 2014 je bila registrirana na Nizozemskem, odtlej pa delujejo pod nemško zastavo. Imena so redno spreminjali in kot Sunweb delovali od leta 2017 do lani.
DSM je nizozemsko podjetje, ki se ukvarja z razvojem in proizvodnjo materialov, prehranskih dodatkov in predelavo hrane. DSM je razvil tudi termoplastični polietilen Dyneema. Z uporabo tega materiala naj bi oblačila kolesarje ob padcih bistveno bolje zaščitila ped odrgninami. Proizvod tega sodelovanja naj bi prodajali pod blagovno znamko Keep Challenging, a za zdaj oblačila proizvajajo v sodelovanju z Nalinijem.
Dresi so letos še bolj nabiti z napisi. Novi sponzor je Youfone, telekomunikacijski operater. Zoover je spletna platforma za ocenjevanje in promocijo počitniških destinacij. LV Logistics je nizozemsko podjetje, ki se ukvarja z vseh vrst transporta in skladiščenja. Eyes(+)More in Hans Anders sta prodajalca očal. Nizozemski Aqua Step je nekaj podobnega kot belgijski Quick Step – na vodo odporne talne in stenske vinilne obloge. Pogrešamo pa Saxo Bank in celo turistično agencijo Sunweb.
Team DSM
EF Education-EasyPost
Takoj po zaključku kolesarske kariere je Jonathan Vaughters leta 2003 v Denverju ustanovil mladinsko ekipo z zanimivim imenom 5280-Subaru. Glavni pokrovitelj je bil časopis 5280, ki je dobil ime po nadmorski višini mesta Denver – izraženo v čevljih. Leta 2007 so pod imenom TIAA-CREF pridobili kontinentalno licenco, leta 2007 pod imenom Slipstream prokontinentalno licenco, od leta 2009 pa je ekipa del svetovne serije. Glavni sponzor je bil lep čas Garmin in od leta 2015 Cannondale.
Leta 2018 so bili na robu propada, rešili so se s pomočjo množičnega financiranja, Vaughters pa je ekipo prodal podjetju EF Education First. Gre za zasebno izobraževalno podjetje, specializirano za učenje jezikov, organizacijo ekskurzij, akademskih programov ter kulturno izmenjavo. Mimogrede, kratica EF pomeni Europeiska Ferieskolan, torej Evropske počitniške šole, s katerimi je ustanovitelj podjetja, Šved Bertil Hult začel posel leta 1965.
Letos se je ime malo podaljšalo po zaslugi ameriškega logističnega podjetja Easypost, ki se je ekipi pridružil že lani. Nippo je tako izgubil mesto v imenu ekipe. Japonsko gradbeno podjetje je stari znanec v kolesarskem športu. Na Japonskem so zgradili kar 90 odstotkov velodromov ter drugih tekmovalnih stez – in Japonci so nori na dirkališčno kolesarstvo.
Razbiranje sponzorskih napisov na dresu je sicer zagatna zadeva, kar pa ni nujno slabo. Ville de Marseille, Region Sud (Provansa-Alpe-Azurna obala) in Bouche-du-Rhone so francoske turistične destinacije, zato ekipa pridno dirka na tistih terenih.
Lachlan Morton se za fotofrafiranje ni niti obril. EF Education-EasyPost
Groupama-FDJ
Ekipa Marca Madiota, dvakratnega zmagovalca dirke Pariz–Roubaix, slovi kot ena bolje organiziranih. Že od začetka, torej od leta 1997, ekipo sponzorira Française des Jeux (FDJ), francoska državna loterija, leta 2018 pa se je pridružila še francoska zavarovalnica Groupama.
Ineos Grenadiers
Ambiciozna britanska ekipa Sky je s svojim pristopom iskanja drobnih izboljšav razburkala kolesarski svet že v prvi sezoni leta 2010. Dolga leta je bila glavna pokroviteljica medijska in telekomunikacijska družba Sky, ki jo je v letih 2018 in 2019 v celoti prevzela ameriška korporacija Comcast. Sky se je kot sponzor umaknil in leta 2019 je usoda ekipe visela na nitki.
Odrešitelj je bil Jim Ratcliffe, ustanovitelj petrokemijskega podjetja Ineos. V superekipo s proračunom okoli 40 milijonov evrov naj bi vložil še več denarja kot prej Sky. Ineos je sicer s 85 milijardami prometa v letu 2019 daleč največje podjetje, ki vlaga v kolesarski šport. Leta 2020 je Ineos predstavil terensko vozilo stare šole Grenadier, seveda na naftni pogon, in ekipa je tako že sredi leta dobila malo daljše ime.
Praktično vsi ostali sponzorji – razen proizvajalca oblačil Belstaff in športne obutve On Running so povezani izključno s kolesarstvom. Nobenih pivovarn, betonarn, zavarovalnic in podobnih dobičkonosnih organizacij. S podjetjem Silverstone Paint Technology pa sodelujejo pri barvanju Pinarellovih koles.
Intermarche-Wanty-Gobert Materiaux
Pandemija je leta 2020 močno prizadela poljsko trgovsko podjetje z obutvijo CCC, ki se je umaknila iz World Toura. Imetnik licence World Team, podjetje Continuum Sports, pa je licenco prodal valonski ekipi Circus-Wanty-Gobert. Njeni začetki segajo v leto 2009, ko se je imenovala Willems Verandas. Prokontinentalno licenco je dobila leta 2011, lani pa presenetljivo uspešno prvič redno dirkala na vseh dirkah svetovne serije.
Intermarché je francoska trgovska veriga s trgovinami v Franciji, Monaku, Belgiji, Portugalski in Poljski. Skupina Wanty združuje 20 podjetij za inženiring in gradbeništvo. Groupe Gobert Materiaux združuje pet podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo gradbenega materiala, gradbeništvom in transportom oziroma oddajanjem gradbene ter transportne mehanizacije.
Kot je v Belgiji običaj, je dres posejan še z obilo drugih napisov. Na spletni strani sicer navajajo kar 48 partnerjev, od tistih, ki niso povezani s kolesarstvom, pa so dobili svojo prisotnost na dresu: Tormans (zaposlovalna agencija), Wallonie (regija Valonija), Full Services (dostava, projektiranje, poprodajne storitve, kartica za točenje goriva, pralnice za tovornjake), Euro Traffic (prevoznik s tovornjaki) in Digital Interim (še ena zaposlovalska agencija).
Hlačnici pa sta rezervirani za ljubitelje alkoholnih pijač. Biere des Amis je valonska pivovarna, ki toči, seveda tudi brezalkoholno pivo, v precej simpatične steklenice. Vigneti Zabu pa je s sicilijanskimi vini del skupine Farnese Vini.
Niti na kolesu niti na dresu praktično ni prostora za še kak dodaten napis. Intermarche-Wanty-Gobert Materiaux
Israel-Premier Tech
Zamisel o prvi izraelski ekipi se je leta 2015 porodila izraelskemu poslovnežu Ronu Baronu in profesionalnemu kolesarju Ranu Margaliotu. Ko se je kot solastnik ekipe pridružil kanadski filantrop Sylvan Adams, se je začel bliskovit vzpon ekipe, ki je leta 2017 napredovala v prokontinentalno konkurenco, v naslednji sezoni pa je že prvič dirkala na Giru, in to na domačih tleh. V World Tour so vstopili leta 2020.
Vstop kanadskega Premier Tech v izraelsko ekipo s kanadskim mecenom se je zdela povsem mogična. Ponuja rešitve za pridelovalce hrane in vrtnarje, proizvodnjo embalaže, recikliranjem vode in digitalizacijo v proizvodnih procesih. Tovarne ima v 27 državah, s prevzemi v Franciji pa krepi svojo prisotnost tudi v Evropi.
Projekt Israel Cycling Academy sam po sebi promovira Izrael, med turistični destinacjami se oglašujeta Tel Aviv in Jeruzalem. Še vedno je manjši sponzor Start-Up Nation Central, ki izraelskim zagonskim podjetjem pomaga graditi povezave z vladami in podjetji z vsega sveta. Reinvent je inkubator, ki se ukvarja z ustvarjanjem zdravstvenih in poslovnih potencialov. Cantini Fantini je še ena znamka konzorcija Farnese Vini. Jinga v Izraelu šiva drese, Orange Seal je manj znano mleko za tubeless.
Israel-Premier Tech
Jumbo-Visma
Nizozemska ekipa sodi med najstarejše v World Touru. Od leta 1990 je zamenjala deset imen. Prve večje uspehe so dosegali pod pokroviteljstvom nizozemske banke Rabobank, ki se je umaknila leta 2012 pod težo obtožb zaradi dopinga. Od leta 1998 naj bi ga v ekipi izvajali sistematično, najbolj znani kršitelji pa so bili Michael Boogerd, Denis Menchov, Michael Rasmussen in Levi Leipheimer. Kljub resnim obtožbam se je ekipi uspelo s temeljito prevetritvijo vodstva in načel delovanja obdržati v konkurenci svetovne serije, a so v naslednjih letih rezultatsko močno nazadovali in leta 2015 dosegli le šest zmag. Preporod se je začel s prihodom Primoža Rogliča. Ekipa Jumbo-Visma ima sicer dva oddelka – poleg kolesarskega z moško, žensko in razvojno moško ekipo še moštvo hitrostnih drsalcev.
Jumbo je nizozemska trgovska veriga v družinski lasti s 620 supermarketi. Visma je norveško softversko podjetje z 8500 zaposlenimi in 900 tisoč strankami. Ponujajo programe in storitve za organizacijo procesov v podjetjih.
Njihovi dresi so popisani tudi z imeni obilice drugih sponzorjev. Hema je veriga trgovin tiste vrste, kjer je mogoče dobiti tako rekoč vse. Zuiver je nepremičninsko podjetje. Campina je mlekarska zadruga in je del večjega mlekarskega podjetja FrieslandCampina. Graze je britanski proizvajalec in distributer zdravih prigrizkov brez umetnih okusov in barvil, koriznega sirupa in transmaščob.
Sponzorjev je sicer obilo, na spetni strani sem jih naštel skoraj devetdeset, med njimi je celo proizvajalec hrane za pse in mačke. Za Rogličevo žejo je poskrbljeno tako rekoč celovito: s pivom Heineken, čajem Lipton, Red Bullom, v kavomatu se skuha Il Magistrale. Od slovenskih znamk sta prisotna Unior in Slovenska turistična organizacija.
Z ovčko podložen brezrokavnik imel bi tudi jaz. Team Jumbo-Visma
Lotto-Soudal
Ena najstarejših ekip v svetovni seriji je redno spreminjala ime, a belgijska državna loterija Lotto je bila vedno med glavnimi sponzorji. Od leta 2015 se imenuje Lotto-Soudal. Znotraj organizacije delujeta tudi ekipa mlajših članov in ženska kontinentalna ekipa, ki še kar ne najde poti v World Tour.
Belgijsko podjetje Soudal je eden vodilnih evropskih proizvajalcev tesnilnih mas, poliuretanskih pen in lepil. Med drugim ponujajo linijo čistil in maziv za kolesa, ki jih uporabljajo ekipni mehaniki. Lotto je beglijskanacionalna loterija. In če smo že mislili, da so dresi popolnoma enaki, to ni res: od leta 2022 je na rokavu logotip viking lotto, to je Lottova spletna igra na srečo. Na dresu najdemo še napise Yuzzu (mala zavarovalnica, ki ponuja zavarovanja za vozila in dom), Vermarc (kolesarska oblačila) in Caps (plačilna kartica za gorivo v Beneluksu).
Razlika med lanskim in letošnjim dresom je v tem napisu. Lotto-Soudal
Movistar
Najstarejša ekipa v profesionalnem pelotonu se je leta 1980 imenovala Reynolds in se prvič preimenovala šele leta 1990. Do sezone 2003 smo jo poznali kot Banesto (španska banka). Kasneje sta kot glavna sponzorja nastopala turistična destinacija Balearski otoki (Illes Balears in francoska banka Caisse d'Epargne. Ženska ekipa Movistar deluje od leta 2018.
Od leta 2011 je veliki sponzor Movistar, blagovna znamka telekomunikacijskega operaterja Telefonica, ki deluje v Španiji in špansko govorečem delu Latinske Amerike. Na dresu opazimo še logotipa proizvajalca dresov La Passione in 02, to je Telefonicina blagovna znamka v Nemčiji, Veliki Britaniji in na Češkem. Sicer pa nobenih sponzorjev iz industrij, ki nimajo s športom nobene zveze.
Malo so pa bili utrujeni. Movistar
Quick Step-Alpha Vinyl
Belgijska ekipa je nastala leta 2003, potem ko so v svoje vrste zvabili kolesarje in osebje propadlih Domo-Farm Frites in legendarne Mapei, ki so jo v Italiji registrirali že leta 1993. V vseh teh letih je bil med glavnimi sponzorji vedno Quick Step, proizvajalec laminatnih, vinilnih in lesenih talnih oblog, sicer pa je to ena ekip, ki so skoraj vsako leto nekoliko spremenile ime – tudi letos, ko se je Deceuninck preselil h konkurenčni ekipi Alpecin-Fenix. Od vidnejših sponzorjev se je umaknil tudi Lidl.
Alpha Vinyl je Quick-Stepova blagovna znamka talnih oblog. Napoleon Sports & Casino se ukvarja z igralništvom in športnimi stavami. Safety Jogger Shoes so delovni čevlji za industrijo, gradbeništvo, zdravstvo, celo vojsko, tudi delovne rokavice imajo pa kirurške maske. Latexco – vzmetnice. Renson – stavbno pohištvo, nadstreški, ventilacija bivalnih prostorov, obloge za fasade. Ekopak – inovativne tehnologije za recikliranje vode. Janom – ustvarjanje in razvoj projektov z vizijo trajnostnega razvoja naše družbe, po domače, informacijska tehnologija in obnovljivi viri električne energije.
A.S.O./Pauline Ballet
Trek-Segafredo
Ekipo, zgrajeno okoli bratov Schleck, so leta 2011 prvič registrirali v Luksemburgu kot Leopard-Trek. Imena so se kasneje sicer spreminjala, a nekaj je ostalo enako do danes: opremljevalec s kolesi ostaja Trek, ki je leta 2013 odkupil licenco World Toura od podjetja Leopard SA. Od leta 2014 je tako registrirana v ZDA in je pravzaprav tovarniška ekipa, od leta 2019 ima tudi žensko divizijo.
Od sezone 2019 je glavni sponzor Segafredo, italijanska pražarna kave iz Bologne, ki jo je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja odprl Francesco Segafredo. Pražarna je zdaj del skupine Massimo Zanetti Beverage Group in velja za največje zasebno podjetje v kavni industriji.
Trek-Segafredo
UAE Emirates
Ekipa s sedežem v Združenih arabskih emiratih ima dolgo zgodovino uspehov še iz časov, ko se je imenovala Lampre. Italijanski proizvajalec premazov za jeklo, se je v kolesarstvo vključil že v začetku devetdesetih let, a se je potem za nekaj časa umaknil in spet vstopil leta 1999. Kot glavni sponzor ekipe Giuseppeja Saronnija so vztrajali do sezone 2016 in odtlej Italija kot kolesarska velesila sploh nima več ekipe World Toura. Sprva se je govorilo, da bo licenco prevzelo kitajsko podjetje TJ Sport Consultation, a je posel padel v vodo. Vskočili so Arabci, tako da je ekipa od sezone 2017 registrirana v Združenih arabskih emiratih.
Photo Fizza
Glavni sponzor je letalski prevoznik Emirates. First Abu Dhabi Bank (FAB) je banka. Whoosh pa ni čistilo za ekrane, ampak spletna platforma za virtualno kolesarjenje. ADNOC pomeni Abu Dhabi National Oil Company, torej državno naftno podjetje. ADQ je investicijsko podjetje. G42 je IT-podjetje, ki se ukvarja z umetno inteligenco in storitvami v oblakih. Aldar je nepremičninsko podjetje, ki je med drugim gradilo dirkališče Yas Marina.
Komentarji
Jah... trzna populacija oz druzbeni profil ciljne publike narekuje oz privablja sponzorje.
Saj so njihova sponzorstva predvsem sales point ali emocionalna vez s tistimi ki so v podjetjih zaposleni.
Je pa tudi nekaj takih podjetij ki s svojo prezenco iscejo segmente populacije kjer bi med konkurenco prevladali na trziscu.
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.