Vsi sponzorji ženskih ekip WorldTeam 2021

Ženska druščina ekip z licenco World Team ostaja tudi v sezoni 2021 manjša, kot si je želel Uci, a kljub zahtevnemu letu se je elitni klub razširil na devet ekip, občutno pa so se dvignile – še vedno sramotno nizke – minimalne plače.

A.S.O./Thomas Maheux

Z lansko reformo je Uci vendarle precej izboljšal socialno varnost v ženskem profesionalnem kolesarstvu. Podatki raziskave med kolesarkami leta 2017 so pokazali, da je bilo žensko kolesarstvo pravzaprav daleč od profesionalnega športa. Skoraj polovica jih je zaslužila manj kot 5000 evrov na leto, med temi skoraj petina sploh ni dobivala plačila. Več kot 50 odstotkov vseh je moralo plačevati za stroške potovanj, namestitev in opreme, dobrih 50 odstotkov pa je opravljalo poleg kolesarskega še drugo delo.

Tudi letos boljše plače

V sezoni 2020 so morale ženske ekipe WorldTeam kolesarkam zagotoviti najmanj 15.000 evrov na leto, letos pa so jo morali dvigniti na 20.000 evrov. Naslednje leto bodo dobile za slovenske razmere že solidnih 27.500 evrov, od leta 2023 pa bo minimalno plačilo izenačeno s plačilom kolesarjem ekip na ravni ProTeam, ki zaslužijo najmanj 30.855 evrov na leto – kolesarji ekip WorldTeam zaslužijo najmanj 38.115 evrov. Do leta 2022 bodo postopoma, vsako leto za 10 odstotkov, dvignili tudi nagradne sklade na dirkah za najboljših 20 uvrščenih. A nagrade bodo kljub temu ostale bedne in ne bodo bistveno vplivale na zaslužek kolesark.

Ženske ekipe WorldTeam (WTW) imajo lahko od 9 do 16 kolesark, od sezone 2022 pa od 10 do 20. Licenco WTW si je letos zagotovilo devet ekip, na voljo pa jih je bilo sicer 12. V naslednji sezoni bodo sicer podelili 15 licenc WTW, a se zdi neverjetno, da bi bile oddane vse. Zagotovijo si jih lahko le ekipe, ki izpolnjujejo športne, etične, finančne, administrativne in organizacijske kriterije.

Konkurenca je čedalje ostrejša

Med osmimi ekipami z licenco WTW letos štiri delujejo znotraj pogona moških ekip in z istimi sponzorji, ki smo jih obširno predstavili včeraj, z Groupamo-FDJ pa tesno sodleuje tudi FDJ-Nouvelle-Aquitaine-Futuroscope. A dirkanje na obeh frontah očitno postaja čedalje bolj zanimivo tudi za druge. Jumbo-Visma je tako ustanovila tudi žensko ekipo, ki pa zaradi pravil še ne more nastopati z licenco WTW. Cofidis je napovedal žensko ekipo za sezono 2022.

Na kontinentalni ravni je letos pri Uciju registriranih 45 ekip in nekatere že več let dirkajo tako rekoč na ravni World Toura. Poleg Jumbo-Visme najdemo v kontinentalni konkurenci še Lotto-Soudal Ladies, ki pa očitno kar nima in nima ambicij za vstop med elito tega športa. Kot kontinentalne ekipe pa nastopajo tudi ženske divizije moških ekip ProTeam: francoska Arkea in ameriška Rally Cycling.

Ne najdemo pa več kazahstanske Astane. Razlog? Denar. Moško ekipa Astane je rešil kanadski Premir Tech, ženska pa se je družila z mehiško gorskokolesarsko ekipo A.R Efideporte. A ekipa se je vsaj rešila. Bolj je odmeval propad ekipe Paul Ka, nekdanje Bigle-Katjuše. Po visokoletečih obljubah o sponzorstvu do vključno leta 2024 so preprosto nehali izplačevati plače in kolesarke so ostale na sociali, ki jo sicer zagotavlja Uci. Peta najboljša ekipa na lestvici Uci, ki bi si zaslužila licenco WTW – če bi zanjo zaslužila – je tako enostavno izginila.

Končno pa si je, potem ko si je zagotovila sponzorstvo podjetja SD Worx, licenco WTW pridobil nekdanji Boels-Dolmans, ki je bil kljub skromnemu proračunu vedno med najboljšimi na svetu. Od leta 2015 do lani so štiri štiri njihove kolesarke oblekle mavrično majico kar šestkrat: Lizzie Armitstead – poročena Deignan, Amalie Dideriksen, Chantal Blaak in Anna van der Breggen leta 2018 na cestni dirki, lani pa na cestni in v kronometru.

Vozni park v sezoni 2021

 

Kolesa

Komponente

Obročniki

Alé-BTC Ljubljana

Cipollini

Campagnolo

Campagnolo

BikeExchange

Bianchi

Shimano

Shimano

Canyon-Sram Racing

Canyon

Sram

Zipp

DSM

Scott

Shimano

Shimano

FDJ-Nouvelle-Aquitaine-Futuroscope

Lapierre

Shimano

Shimano

Liv Racing

Liv

Sram

Cadex

Movistar

Canyon

Sram

Zipp

SD Worx

Specialized

Sram

Zipp

Trek-Segafredo

Trek

Sram

Bontrager

Alé-BTC Ljubljana

Italijanski ekipi Alé-Cipollini in slovenski BTC City Ljubljana je s skupnimi sredstvi uspelo lani zagotoviti dovolj velik proračun in organizacijsko strukturo za ekipo najvišje ravni. Deluje pod italijansko zastavo. Letos dirkata v ekipi samo še dve Slovenki, naturalizirana Eugenia Bujak in Urša Pintar.

Verjetno ni treba posebej predstavljati proizvajalca kolesarskih oblačil Alé, ki šiva v svojem obratu tudi za mnoge druge znamke. Podjetje BTC prav tako zelo dobro poznamo kot upravitelja poslovnega in trgovskega središča in ponudnika logističnih storitev. V imenu je tudi mesto Ljubljana, kar koristi turistični promociji prestolnice. Deine je agencija za upravljanje s človeškimi viri, CSF proizvajalec črpalk za prehrambeno industrijo, SITIP proizvajalec tehničnih materialov. Na dresu je tudi logotip KD Rog.

Ale-BTC Ljubljana

BikeExchange

Od samega začetka leta 2012 deluje kot celota skupaj z moško. V prvi sezoni se je imenovala GreenEdge-AIS, od leta 2017 pa si ime deli z moško divizijo (Orica-Scott, Mitchelton-Scott in zdaj BikeExchange). Pod vprašajem je bil obstoj ženske ekipe, ko se je začelo šušljati, da jo bo prevzela španska organizacija Manuela Fundacion. To se, potem ko je bil posel že sklenjen in so nam pokazali tudi nenavadne drese, nazadnje sploh ni uresničilo.

Organizacija GreenEdge Cycling je šele ob novem letu razkrila novo ime ekipe. BikeExchange je spletna platforma za prodajo nove in rabljene kolesarske opreme, neke vrste avstralska Bolha za kolesarje. Ekipo sponzorira že nekaj časa, zdaj pa so očitno iz pet potegnili toliko denarja, da je lahko ekipa preživela. Jayco je za avstralski proizvajalec avtodomov, Let’s Go pa najemodajalec avtodomov.

Team BikeExchange

Canyon-Sram Racing

Nemško ekipo je leta 2016 ustanovil nekdanji nemški kolesar Ronny Lauke, potem ko se je končala dolgoletna zgodba z Velocio-Sram Pro Cycling. Canyona in Srama ni treba predstavljati na dolgo in široko, velja pa omeniti, da ekipa ni nikdar spremenila imena. Z oblačili jo opremlja Rapha in že vsa leta velja, da imajo najlepše drese v ženskem pelotonu.

DSM

Leta 2011 je začela delovati pod imenom Skil-Argos, s sezono 2013 pa je postala del ekipe Argos-Shimano in naslednje leto Giant-Shimano. Čeprav je delovala znotraj enotnega ustroja, se je v letih 2015 in 2016 imenovala Liv-Plantur, saj je Giant promoviral svojo blagovno znamko ženskih koles. Od leta 2017 pa so moški in ženske nastopali z enotnimi dresi pod imenom Sunweb.

DSM je nizozemsko podjetje, ki se ukvarja z razvojem in proizvodnjo materialov, prehranskih dodatkov in predelavo hrane. Zanimivo je tesno sodelovanje med kolesarsko ekipo, proizvajalcem kolesarski oblačil Bioracer in DSM. Prav DSM je razvil vrsto izredno trpežnega termoplastičnega polietilena Dyneema. Z uporabo tega materiala naj bi oblačila kolesarje ob padcih bistveno bolje zaščitila ped odrgninami. Proizvod tega sodelovanja naj bi prodajali pod blagovno znamko Keep Challenging.

Velike napise si je na dresu kupil Zoover, spletna platforma za ocenjevanje in promocijo počitniških destinacij. Z manjšim vložkom ostaja sponzor tudi turistična agencija Sunweb, ki ponuja počitnice na Nizozemskem, Danskem in Švedskem ter v Belgiji, Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji.

Team DSM

FDJ-Nouvelle Aquitaine-Futuroscope

Francoska ekipa je med letoma 2006 in 2013 dirkala pod imenom Vienne-Futuroscope, naslednja tri leta kot Poitou Charentes-Futuroscope.86, od sezone 2017 pa je glavni sponzor francoska nacionalna loterija FDJ. Druga velika sponzorja sta francoska regija Nova Akvitanija in Futuroscope, zabavišče, ki slovi po avdiovizualnih atrakcijah, kot so 3D- in 4D-kinematografi. Sponzorjev in partnerjev je pravzaprav toliko, da jih je skoraj nemogoče prešteti.

FDJ-Nouvelle-Aquitaine-Futuroscope

Liv Racing

Nizozemska ekipa je nastala že daljnega leta 2005, ko se je imenovala DSB-Bank. Nekaj sezon jo je sponzorirala nizozemska banka Rabobank, potem ko se je leta 2011 zaradi dopinških afer umaknila iz moškega kolesarstva izstopila. Pred lansko sezono se je ekipa združila s poljsko CCC, potem ko so prevzeli licenco World Tour od ekipe BMC. Lani je bila tako ekipa registrirana na Poljskem, po odhodu trgovca z obutvijo CCC pa je ostala brez glavnega sponzorja. Letos nastopa pod nizozemsko zastavo, glavno breme sponzorstva pa je prevzel Liv, ki jo dobro poznamo kot Giantovo linijo koles za ženske.

Med manjšimi pokrovitelji, ki niso povezani s kolesarsko industrijo, najdemo nekaj nenavadnih, za katere ne bi pričakovali, da bodo lahko sponzorirali ekipo na najvišji ravni. Landal Kasteeldomein De Cauberg je eno od 90 počitniških naselij, ki jih najdemo v Belgiji, Nizozemski, Češki, Avstriji, Nemčiji, Madžarski, Švici, Danski in Angliji. Meesters van de Halm je nizozemski proizvajalec kosmičev. CEMA je združenje evropske industrije kmetijske mehanizacije.

Vsekakor so letos šokirali z novimi dresi, ki jih je na ciklokrosih že predstavila Lotte Kopecky.

Liv Racing

Movistar

Najstarejša ekipa v World Touru je ustanovila ženski oddelek že leta 2018. Lani si je ekipa zagotovila mesto v elitni druščini, letos pa si s prihodom Annemiek van Vleuten obetajo najboljšo sezono doslej.

Movistar je blagovna znamka telekomunikacijskega operaterja Telefonica, ki deluje v Španiji in špansko govorečem delu Latinske Amerike. Na dresu opazimo tudi logotip 02, to je Telefonicina blagovna znamka v Nemčiji, Veliki Britaniji in na Češkem.

Gomez Sport/Movistar

SD Worx

Nizozemska ekipa dirka na visoki ravni že od leta 2010. Od leta 2013 se je ekipa imenovala Boels-Dolmans, oba sponzorja pa sta s sezono 2020 napovedala občutno zmanjšane vložke in prihodnost ekipe je bila celo negotova. A stvari so se hitro razrešile s sponzorstvom belgijskega kadrovskega podjetja SD Worx, ki z več kot 4.600 zaposlenimi deluje v 11 državah.

Z manjšim vložkom ostajata sponzorja tudi Boels Rental, nizozemski ponudnik gradbene in druge delovne mehanizacije ter prenosnih stranišč, in Dolmans, inženirsko podjetje, ki se ukvarja z zunanjimi ureditvami prostora. Point Logic se ukvarja s strateškim marketingom. Adessa pa je pravzaprav hčerinsko podjetje SD Worx, poslanstvo pa je kadrovski inženiring.

SD Worx

Trek-Segafredo

Ženska divizija ekipe Trek-Segafredo je leta 2019 navduševala že v svoji prvi sezoni, predvsem Elisa Longo Borghini in Lizzie Deignan pa sta navduševali tudi lani.

Poleg Treka je glavni sponzor Segafredo, bolonjska pražarna kave, ki jo je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja odprl Francesco Segafredo. Pražarna je zdaj del skupine Massimo Zanetti Beverage Group in velja za največje zasebno podjetje v kavni industriji.

Trek-Segafredo

Komentarji

ledvica
21. 1. 2021 15:57:11

zgleda da je dizajner od btc-ale na neki hudi halucinogeni drogi...

ledvica
21. 1. 2021 15:57:44

FDJ-Nouvelle-Aquitaine-Futuroscope pa majo top shit fotko... wau!

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.