Vsi sponzorji moških ekip World Team 2021
Lani je zaradi prekinitve tekmovalne sezone kazalo kolesarskemu športu slabo, a nazadnje so jo ekipe World Toura odnesle odlično, sicer z nekaj žrtvami – a tako je vsako leto.A.S.O./Alex Broadway
V kolesarstvu je obstoj ekip odvisen od zastarelega prihodkovnega modela, ki je bil lani dejansko ogrožen, tako da se je začelo govoriti o spremembah. A nazadnje se ni spremenilo prav nič. Še najbolj nervozni so bili navsezadnje kolesarji, ki so si skušali še pozno v jesen z besnimi poskusi zagotoviti mesto v ekipah. Tako kot lani, tudi letos objavljamo osveženi pregled sponzorjev ekip World Toura!
Tudi letos 19 ekip v World Touru
V World Touru tako ostaja devetnajst ekip, čeprav je CCC pravzaprav ugasnil. A licenco World Toura je od podjetja Continuum Sports pridobil Circus-Wanty Gobert, v zadnjih letih ekipa ProTeam. Nekaj kolesarjev je tako vseeno ostalo na cesti – med njimi Luka Pibernik, ki je zaključil kariero in Grega Bole, ki še upa in medtem trenira in dirka na Arabskem polotoku – ali pa so se preselili na nižjo raven.
Proračuni ekip sicer niso znani in o njih lahko sklepamo samo na podlagi govoric, toda zdi se, da so si nekatere ekipe zagotovile celo lažjo prihodnost. Francoski ekipi AG2R se je pridružil Citroen in opravili so nekaj dragih nakupov ter si s prišleki Gregom van Avermaetom, Bobom Jungelsom in Darylom Impeyjem zagotovili odlično moštvo za klasike.
Kazahstanska ekipa po novem ni več odvisna bolj ali manj od vladnih institucij, ampak je čeden kup denarja primaknil kanadski Premier Tech. EF Education je podprl japonski gradbeni gigant Nippo. Nekdanji Sunweb se po novem imenuje DSM. V časih, kakršnih so, je prihodnost turistične agencije Sunweb pod vprašajem, visokotehnološko podjetje pa raste.
Slabše jo je odnesla bahrajnska ekipa, ki ima na novih dresih precej manj sponzorskih napisov. Zagotovo bo s precej skromnejšim proračunom operirala Qhubeka-Assos. Ekipa NTT je bila tik pred propadom, a jih je na koncu rešil kar njihov oblačilni partner Assos, ki je skupaj z dobrodelno organizacijo Qhubeka zagotovil svetlo prihodnost tudi Victorju Campenaertsu – svetovni rekorder v vožnji na eno uro si namreč do zadnjega ni uspel zagotoviti pogodbe v kakšni drugi ekipi.
|
Kolo |
Komponente |
Obročniki |
AG2R-Citroen |
BMC |
Campagnolo |
Campagnolo |
Astana-Premier Tech |
Wilier Triestina |
Shimano |
Corima |
Bahrain-Victorious |
Merida |
Shimano |
Vision |
Bora-Hansgrohe |
Specialized |
Shimano |
Roval |
Cofidis |
De Rosa |
Campagnolo |
Fulcrum |
DSM |
Scott |
Shimano |
Shimano |
Deceuninck-Quick Step |
Specialized |
Shimano |
Roval |
EF Education-Nippo |
Cannondale |
Shimano |
Vision |
BikeExchange |
Bianchi |
Shimano |
Shimano |
Groupama-FDJ |
Lapierre |
Shimano |
Shimano |
Intermarche-Wanty-Gobert |
Cube |
Shimano |
Fulcrum |
Israel Start-Up Nation |
Factor |
Shimano |
Black Inc |
Lotto-Soudal |
Ridley |
Campagnolo |
Campagnolo |
Movistar |
Canyon |
Sram |
Zipp |
Ineos |
Pinarello |
Shimano |
Shimano |
Jumbo-Visma |
Cervelo |
Shimano |
Shimano |
Qhubeka-Assos |
BMC |
Shimano/Rotor |
Hunt |
Trek-Segafredo |
Trek |
Sram |
Bontrager |
UAE Emirates |
Colnago |
Campagnolo |
Campagnolo |
AG2R-Citroen
AG2R La Mondiale je zavarovalnica, ki ponuja dodatna pokojninska in zdravstvena zavarovanja za 15 milijonov posameznikov in več kot 500 tisoč podjetij. AG2R La Mondiale je poleg Ineosa še drugo podjetje, ki je udeleženo tudi v jadralskem športu: sponzorirajo prestižno regato Transat AG2R.
Citroen se je ekipi pridružil letos in bržkone precej popravil ekipni proračun. To je drugi izlet francoskega proizvajalca vozil v kolesarstvo, potem ko so v drugi polovici devetdesetih promovirali avoje avtomobile v Italiji s pomočjo Marca Pantanija.
Francosko ekipo je sicer leta 1992 ustanovil nekdanji profesionalni kolesar Vincent Lavenu. Do leta 1995 je bil glavni sponzor mesnopredelovalno podjetje Chazal, ki še vedno sponzorira več manjših francoskih ekip. Leta 1996 je sponzorstvo prevzel francoski trgovski velikan Casino, v naslednjih treh sezonah pa se je pridružil AG2R, ki je od leta 2000 veliki sponzor in lastnik ekipe, ki jo še vedno vodi Vincent Lavenu.
Zamenjali so tudi opremljevalca s kolesi, po novem bodo vozili BMC-je.
AG2R-Citroen
Astana-Premier Tech
Leta 2007 je Astana nastala kot naslednica španske Liberty Seguros (pred tem ONCE), potem ko so se zaradi vpletenosti v afero operacija Puero umaknili vsi glavni sponzorji. V ekipi so se že na začetku soočali s porodnimi krči, tudi zaradi dopinških obtožb, a so slednjič le dobili licenco ProTour. Ekipo je ustanovilo kazahstansko državno podjetje Samruk Kazyna, ki deluje pod patronatom Predsedniškega profesionalnega športnega kluba Astana, ta je udeležen tudi v spodbujanju hokeja, košarke, nogometa, boksa in motošporta.
Poslanstvo ekipe z devetimi kazahstanskimi kolesarji je promocija države kot turistične destinacije. Pri tem je zanimivo, da se prestolnica države od lani ne imenuje več Astana. Leta 2019 so jo v čast dolgoletnega predsednika države, Nursultana Nazarbajeva, ki je lani odstopil s funkcije, preimenovali v Nursultan.
Kazahstanska ekipa je bila v zadnjih letih večkrat v finančnih škripcih, a so se vedno izvlekli in ostali v World Touru. Jasno pa je bilo, da je vlada čedalje manj darežljiva. V sezoni 2021 bo v proračun precej več prispevalo kanadsko podjetje Premier Tech, ki je sponzor že od leta 2017. Ukvarja se z rešitvami za pridelovalce hrane in vrtnarje, proizvodnjo embalaže, recikliranjem vode in digitalizacijo v proizvodnih procesih. Tovarne ima v 27 državah, s prevzemi v Franciji pa krepi svojo prisotnost tudi v Evropi.
Astana-Premier Tech
Bahrain Victorious
Pompozna romanca z McLarnom je bila kratka, prej bi lahko rekli, da je bila avantura za eno noč. McLaren je zaradi posledic pandemije odpustil več kot tisoč sodelavcev in seveda zmanjšal tudi sponzorska sredstva. Postalo je jasno, da niti ekipa bogatega šejka ni vreča brez dna. Kolesarji in osebje je bilo tako v času brez dirk ob 75 odstotkov svojega zaslužka. Potem ko je odšel McLaren, je ekipa iz Bahrajna dodala imenu besedo Victorious – zmagoviti.
Ekipo od samega začetka leta 2017 sponzorira šejk Nasser bin Hamad Al Khalifa, četrti sin bahrajnskega kralja, poveljnik Bahrajnske kraljeve straže in predsednik Bahrajnskega olimpijskega komiteja. Tudi sicer se v ekipo steka predvsem državni denar. Bapco oziroma Bahrain Petroleum Company, je državna bahrajnska naftna družba, NBB pa Narodna bahrajnska banka.
Med manjšimi sponzorji najdemo tudi nekaj slovenskih – oziroma nekoč slovenskih – podjetij Fructal, Mercator, Ljubljanske mlekarne in Ave, blagovno znamko skupine Panvita.
Bahrain Victorious
BikeExchange
Avstralski poslovnež in investitor Gerry Ryan je kolesarsko ekipo GreenEdge ustanovil leta 2011 in v naslednji sezoni so bili že del World Toura. Lani se je hudo zapletlo, potem ko je bilo jasno, da avstralsko vinarsko in turistično podjetje Mitchelton zaradi velikega izpada dohodkov ne more več financirati ekipe. Pogovori s fantomsko organizacijo Manuela Fundacion, ki naj bi prevzela kar celo ekipo, so se izkazali za enega bolj bizarnih poslovnih dogodkov v svetu tega športa, a so navsezadnje padli v vodo.
Organizacija GreenEdge Cycling je šele ob novem letu razkrila novo ime ekipe. BikeExchange je spletna platforma za prodajo nove in rabljene kolesarske opreme, neke vrste avstralska Bolha za kolesarje. Ekipo sponzorira že nekaj časa, zdaj pa so očitno iz pet potegnili toliko denarja, da so ji omogočili preživetje, še več, kušili so lahko tudi Michaela Matthewsa. Jayco je avstralski proizvajalec avtodomov, Let’s Go pa najemodajalec avtodomov.
Team BikeExchange
Bora-Hansgrohe
Nemška ekipa je leta 2010 v kolesarstvo vstopila s prokontinentalno licenco in glavnim sponzorjem NetApp, ameriškim podjetjem, ki se ukvarja s hrambo in upravljanjem digitalnih podatkov. Leta 2013 se je kot drugi veliki sponzor pridružil proizvajalec kolesarskih oblačil Endura, v letih 2015 in 2016 pa se je ekipa imenovala Bora-Argon 18. Leta 2017 se jim je pridružil Peter Sagan in z njim Specialized, pridobili so licenco World Tour in začela se je zgodba o uspehu ekipe Bora-Hansgrohe.
Za podjetji verjetno ni slišal še nihče, ki ne spremlja kolesarstva, in ki ni opremljal stanovanja. Bora proizvaja napredne kuhalne plošče z napami, Hansgrohe pa kopalniške prhe in konzole ter kuhinjske armature in lijake. Z majhnimi napisi se na dresu pojavita še turistična destinacija Bike Ötztal in Auto Eder, nemški prodajalec osmih avtomobilskih znamk.
Bora-Hansgrohe
Cofidis, Solutions Credits
Edina članica druščine World Tour z vejico v uradnem imenu je v svetovni seriji dirkala že med letoma 2005 in 2009, v druščino World Toura pa se je vrnila lani. Legendarna francoska ekipa je ena redkih, ki že od nastanka (leta 1997) ni zamenjala glavnega sponzorja in imena. Cofidis je finančno podjetje, ki se ukvarja z zavarovalništvom in kreditiranjem, prisotni pa so še v Belgiji, Italiji, Grčiji, Španiji ter na Portugalskem Češkem in Madžarskem.
Cofidis, Solutions Crédits
Deceuninck-Quick Step
Belgijska ekipa je nastala leta 2003, potem ko so v svoje vrste zvabili kolesarje in osebje propadlih Domo-Farm Frites in legendarne Mapei, ki so jo v Italiji registrirali že leta 1993. V vseh teh letih je bil med glavnimi sponzorji vedno Quick Step, proizvajalec laminatnih, vinilnih in lesenih talnih oblog, sicer pa je to ena ekip, ki so vsako leto nekoliko spremenila ime – z izjemo letošnje sezone. Poleg Quick Stepa je z večjim vložkom prisoten Deceuninck, proizvajalec profilov in polic za PVC-okna, rolet in oblog za terase.
Kot je za belgijske ekipe običajno, je dres posejan z obilico imen manjših sponzorjev: Lidl je trgovsko podjetje, Crivit Pro je Lidlova blagovna znamka kolesarskih in triatlonskih oblačil, Latexco proizvaja lateksne vzmetnice, Napoleon Sports & Casino se ukvarja z igralništvom in športnimi stavami, Vermarc je – če še ne veste – belgijski proizvajalec kolesarskih oblačil, Janom investicijsko podjetje, Maes 0,0 brezalkoholno pivo belgijske pivovarne Alken-Maes … verjetno sem na kakšnega pozabil, a naj bo dovolj.
Ekipa je sicer ena redkih, ki se trudi s prodajo izdelkov, tudi takšnih, ki bi si jih dejansko želeli kupiti. Po njihovi blagovni znamki Wolfpack očitno vlada veliko povpraševanje, saj večine izdelkov ni več na zalogi.
Deceuninck-Quick Step
DSM
Ekipa se je pojavila leta 2005 in po osmih sezonah so vstopili v World Tour. Še do leta 2014 je bila registrirana na Nizozemskem, odtlej pa delujejo pod nemško zastavo. Imena so redno spreminjali in kot Sunweb delovali od leta 2017 do lani. Turistična agencija Sunweb, ki ponuja počitnice na Nizozemskem, Danskem in Švedskem ter v Belgiji, Nemčiji, Franciji in Veliki Britaniji, sicer ostaja pokrovitelj, a z znatno manjšim vložkom.
DSM je nizozemsko podjetje, ki se ukvarja z razvojem in proizvodnjo materialov, prehranskih dodatkov in predelavo hrane. Zanimivo je tesno sodelovanje med kolesarsko ekipo, proizvajalcem kolesarskih oblačil Bioracer in DSM. Prav DSM je razvil vrsto izredno trpežnega termoplastičnega polietilena Dyneema. Z uporabo tega materiala naj bi oblačila kolesarje ob padcih bistveno bolje zaščitila ped odrgninami. Proizvod tega sodelovanja naj bi prodajali pod blagovno znamko Keep Challenging.
Velike napise sta na dresu kupila Zoover, spletna platforma za ocenjevanje in promocijo počitniških destinacij, in na hlačah Saxo Bank, danska investicijska banka z dolgo zgodovino pokroviteljstva v kolesarstvu.
Team DSM
EF Education-Nippo
Takoj po zaključku svoje kolesarske kariere je Jonathan Vaughters leta 2003 v Denverju ustanovil mladinsko ekipo z zanimivim imenom 5280-Subaru. Glavni pokrovitelj je bil časopis 5280, ki je dobil ime po nadmorski višini mesta Denver – izraženo v čevljih. Leta 2007 so pod imenom TIAA-CREF pridobili kontinentalno licenco, leta 2007 pod imenom Slipstream prokontinentalno licenco, od leta 2009 pa je ekipa del svetovne serije. Glavni sponzor je bil lep čas Garmin in od leta 2015 Cannondale.
Leta 2018 so bili na robu propada, rešili so se s pomočjo množičnega financiranja, Vaughters pa je ekipo prodal podjetju EF Education First. Gre za zasebno izobraževalno podjetje, specializirano za učenje jezikov, organizacijo ekskurzij, akademskih programov ter kulturno izmenjavo. Mimogrede, kratica EF pomeni Europeiska Ferieskolan, torej Evropske počitniške šole, s katerimi je ustanovitelj podjetja, Šved Bertil Hult začel posel leta 1965.
Letos se je pridružil Nippo, japonsko gradbeno podjetje, ki je stari znanec v kolesarskem športu, prvič pa so vstopili na sceno World Toura. Zanimivo je, da je podjetje tudi sicer povezano s kolesastvom: kar 90 odstotkov velodromov ter drugih tekmovalnih stez na japonskem – in Japonci so nori na dirkališčno kolesarstvo – je gradil tudi Nippo.
Groupama-FDJ
Ekipa Marca Madiota, dvakratnega zmagovalca dirke Pariz–Roubaix, slovi kot ena bolje organiziranih. Že od začetka, torej od leta 1997, ekipo sponzorira Française des Jeux (FDJ), francoska državna loterija, leta 2018 pa se je pridružila še francoska zavarovalnica Groupama z več kot 30 tisoč zaposlenimi.
Groupama-FDJ
Ineos Grenadiers
Ambiciozna britanska ekipa Sky je s svojim pristopom iskanja drobnih izboljšav razburkala kolesarski svet že v prvi sezoni leta 2010. Dolga leta je bila glavna pokroviteljica medijska in telekomunikacijska družba Sky, ki jo je v letih 2018 in 2019 v celoti prevzela ameriška korporacija Comcast. Sky se je kot sponzor umaknil in leta 2019 je usoda ekipe visela na nitki.
Odrešitelj je bil Jim Ratcliffe, ustanovitelj petrokemijskega podjetja Ineos. V superekipo s proračunom okoli 40 milijonov evrov naj bi vložil še več denarja kot prej Sky. Ineos je sicer s 85 milijardami prometa v letu 2019 daleč največje podjetje, ki vlaga v kolesarski šport. Lani je Ineos predstavil terensko vozilo stare šole Grenadier, seveda na naftni pogon, in ekipa je tako dobila malo daljše ime.
Praktično vsi ostali sponzorji – razen proizvajalca oblačil Belstaff in športne obutve On Running so povezani izključno s kolesarstvom. Nobenih zavarovalnic, pivovarn, betonarn, zavarovalnic in diskontnih trgovin.
Ineos Grenadiers
Intermarche-Wanty-Gobert
Pandemija je, razumljivo, močno prizadela poljsko trgovsko podjetje z obutvijo CCC, ki se je umaknila iz World Toura. Imetniku licence World Team, podjetju Continuum Sports, pa je uspelo licenco prodati belgijski ekipi Circus-Wanty-Gobert. Njeni začetki segajo v leto 2009, ko se je imenovala Willems Verandas. Prokontinentalno licenco je dobila leta 2011 in postala redna udeleženka velikih dirk. Lani so zabeležili štiri zmage na dirkah druge in prve kategorije, letos pa je pred njimi sila težka uvodna sezona na najvišji ravni.
Intermarché je francoska trgovska veriga s trgovinami v Franciji, Monaku, Belgiji, Portugalski in Poljski. Skupina Wanty je konglomerat 20 družb za inženiring in gradbeništvo. Groupe Gobert Materiaux pa združuje pet podjetij, ki se ukvarjajo s prodajo gradbenega materiala, gradbeništvom in transportom oziroma oddajanjem gradbene ter transportne mehanizacije.
Intermarche-Wanty-Gobert
Manjši sponzor je Tormans, belgijski kadrovski posrednik in glavni sponzor hčerinske ciklokros ekipe Tormans CX, v kateri sta glavna zvezdnika Quinten Hermans in Corne van Kessel.
Israel Start-Up Nation
Zamisel o prvi izraelski ekipi se je leta 2015 porodila izraelskemu poslovnežu Ronu Baronu in profesionalnemu kolesarju Ranu Margaliotu. Ko se je kot solastnik ekipe pridružil kanadski filantrop Sylvan Adams, se je začel bliskovit vzpon ekipe, ki je leta 2017 napredovala v prokontinentalno konkurenco, v naslednji sezoni pa je že prvič dirkala na Giru, in to na domačih tleh. V World Tour so vstopili lani, po slabi uvodni sezoni pa napovedujejo boljše čase z zvezdniško zasedbo, v kateri so po novem Chris Froome, Michael Woods in Daryl Impey.
Projekt Israel Cycling Academy sam po sebi promovira Izrael, elitna ekipa pa nosi ime neodvisne neprofitne organizacije Israel Start-Up Nation, ki izraelskim zagonskim podjetjem pomaga graditi povezave z vladami in podjetji z vsega sveta. Na dresih opazimo še nekaj napisov. Reinvent je inkubator, ki se ukvarja z ustvarjanjem zdravstvenih in poslovnih potencialov. Vini Fantini je v kolesarstvu že dobro znan, gre pa za linijo vin italijanskega vinarskega podjetja Farnese Vini, ki letno pridela 13 milijonov buteljk. Zamenjali so tudi proizvajalca oblačil: namesto Katjuše jih po novem oblači izraelski proizvajalec Jinga.
Israel Cycling Academy
Jumbo-Visma
Nizozemska ekipa, ki sodi med najstarejše v World Touru, vstopa v 38. sezono, v tem času pa je zamenjala deset imen. Največje uspehe so dosegali pod pokroviteljstvom nizozemske banke Rabobank, ki se je umaknila leta 2012 pod težo obtožb zaradi dopinga. Od leta 1998 naj bi ga v ekipi izvajali sistematično, najbolj znani kršitelji pa so bili Michael Boogerd, Denis Menchov, Michael Rasmussen in Levi Leipheimer. Kljub resnim obtožbam se je ekipi uspelo s temeljito prevetritvijo vodstva in načel delovanja obdržati v konkurenci svetovne serije, a so v naslednjih letih rezultatsko močno nazadovali in leta 2015 dosegli le šest zmag. Preporod se je začel s prihodom Primoža Rogliča, lani pa so postali prva ekipa, ki je lahko konkurirala Ineosu oziroma nekdanjemu Skyju.
Jumbo je nizozemska trgovska veriga v družinski lasti s 620 supermarketi. Visma je norveško softversko podjetje z 8500 zaposlenimi in 900 tisoč strankami. Ponujajo programe in storitve za organizacijo procesov v podjetjih.
Njihovi dresi so popisani tudi z imeni obilice drugih sponzorjev. Hema je veriga trgovin tiste vrste, kjer je mogoče dobiti tako rekoč vse. Zuiver je nepremičninsko podjetje. Vifit je blagovna znamka mlekarskega podjetja FrieslandCampina. B-Better ponuja ustekleničeno vodo. Letos so zamenjali tudi opremljevalca koles, po novem je to Cervelo.
Team Jumbo-Visma
Ekipa Jumbo-Visma ima sicer dva oddelka – poleg kolesarske še moštvo hitrostnih drsalcev. V kolesarskem oddelku pa je poleg moške World Tour in razvojne kontinentalne po novem še ženska ekipa. Zaradi Ucijevih pravil ne morejo biti takoj del konkurence World Toura, a z zvezdniško ekipo z Marianne Vos na čelu imajo velike ambicije. Dodajmo še, da sta Wout van Aert in Marianne Vos resno dejavna v ciklokrosu in imamo skoraj popolno ekipo.
Lotto-Soudal
Ena najstarejših ekip v svetovni seriji je redno spreminjala ime, a belgijska državna loterija Lotto je bila vedno med glavnimi sponzorji. Od leta 2015 se imenuje Lotto-Soudal. Belgijsko podjetje Soudal je eden vodilnih evropskih proizvajalcev tesnilnih mas, poliuretanskih pen in lepil. Med drugim ponujajo linijo čistil in maziv za kolesa, ki jih uporabljajo ekipni mehaniki.
Na dresu najdemo še napise Yuzzu (mala zavarovalnica, ki ponuja zavarovanja za vozila in dom), Vermarc (kolesarska oblačila) in Caps (plačilna kartica za gorivo v Beneluksu).
Znotraj Lotto-Soudala delujeta tudi ekipa mlajših članov in ženska kontinentalna ekipa, ki še kar ne najde poti v World Tour.
Facepeeters Photography
Movistar
Najstarejša ekipa v profesionalnem pelotonu se je leta 1980 imenovala Reynolds in se prvič preimenovala šele leta 1990. Do sezone 2003 smo jo poznali kot Banesto (španska banka). Kasneje sta kot glavna sponzorja nastopala turistična destinacija Balearski otoki (Illes Balears in francoska banka Caisse d'Epargne.
Od leta 2011 je veliki sponzor Movistar, blagovna znamka telekomunikacijskega operaterja Telefonica, ki deluje v Španiji in špansko govorečem delu Latinske Amerike. Na dresu opazimo tudi logotip 02, to je Telefonicina blagovna znamka v Nemčiji, Veliki Britaniji in na Češkem.
Ženska ekipa Movistar deluje od leta 2018.
Photo Gomez Sport
Qhubeka-Assos
Prva afriška ekipa World Toura je od nastanka leta 2008 do leta 2012 dirkala s kontinentalno licenco, tri leta s prokontinentalno, v World Tour pa so vstopili v sezoni 2016 pod imenom Dimension Data for Qhubeka. Za njimi je nekaj slabih sezon in lani, ko sta vstopila informacijski velikan NTT z denarjem in Bjarne Riis z znanjem, ni bilo dosti bolje. Oba sta se umaknila že po prvi sezoni in ekipa se je znašla v hudih finančnih težavah.
Slednjič jih je rešil Assos, ki je ekipo oblačil že v zadnjih dveh sezonah. Dobrodelna organizacija Qhubeka pa sodeluje z ekipo že od nekdaj. Qhubeka med drugim prebivalstvo v revnih afriških predelih oskrbuje s kolesi in s tem izboljšuje njihove transportne možnosti.
Več o ekipi do zaključevanja članka še ni bilo znanega, razen, da bodo kolesa po novem opremljena z obročniki Hunt. Mali in cenovno ugodni proizvajalec torej ni več tako majhen … in verjetno tudi ne bo več tako ugoden.
Trek-Segafredo
Ekipo, zgrajeno okoli bratov Schleck, so leta 2011 prvič registrirali v Luksemburgu kot Leopard-Trek. Imena so se kasneje sicer spreminjala, a nekaj je ostalo enako do danes: opremljevalec s kolesi ostaja Trek, ki je leta 2013 odkupil licenco World Toura od podjetja Leopard SA. Od leta 2014 je tako registrirana v ZDA in je pravzaprav tovarniška ekipa.
Od sezone 2019 je glavni sponzor Segafredo, italijanska pražarna kave iz Bologne, ki jo je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja odprl Francesco Segafredo. Pražarna je zdaj del skupine Massimo Zanetti Beverage Group in velja za največje zasebno podjetje v kavni industriji.
Ženska ekipa ima iste sponzorje, a so se odločili za drugačno barvo dresov.
Trek-Segafredo
UAE Emirates
Ekipa s sedežem v Združenih arabskih emiratih ima dolgo zgodovino uspehov še iz časov, ko se je imenovala Lampre. Italijanski proizvajalec premazov za jeklo, se je v kolesarstvo vključil že v začetku devetdesetih let, a se je potem za nekaj časa umaknil in spet vstopil leta 1999. Kot glavni sponzor ekipe Giuseppeja Saronnija so vztrajali do sezone 2016 in odtlej Italija kot kolesarska velesila sploh nima več ekipe World Toura. Sprva se je govorilo, da bo licenco prevzelo kitajsko podjetje TJ Sport Consultation, a je posel padel v vodo. Vskočili so Arabci, tako da je ekipa od sezone 2017 registrirana v Združenih arabskih emiratih.
Glavni sponzor je letalski prevoznik Emirates, z manjšima napisoma pa se pokažeta še banka First Abu Dhabi Bank in Whoosh, nova spletna platforma za virtualno kolesarjenje. ADNOC pomeni Abu Dhabi National Oil Company, torej državno naftno podjetje.
Photo Fizza/UAE Team EMirates
Komentarji
Bravo Matej. Čestitke za poglobljen članek, odličen uvod v novo sezono.
Super, vse kar rabimo pred zacetkom nove sezone!
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.