Prohibicija v Belgiji: Lotto-Soudal brez alkohola

Ko pomislimo na Belgijo, najprej pomislimo na kolesarstvo in pivo. John Lelangue, vodja ekipe Lotto-Soudal pa se ne strinja, da to dvoje sodi skupaj. Ne le kolesarji, ampak tudi člani osebja po novem na tekmovanjih in ekipnih pripravah ne smejo več uživati alkoholnih pijač.

Lotto-Soudal

Belgijce je to očitno presenetilo, saj si je prepoved zaslužila članek na spletni strani belgijskega časnika Nieuwsblad. John Lelangue, nekoč vodja ekip BMC in Phonak, od leta 2019 pa šef Lotto-Soudala, se je za prepoved alkohola na skupnih ekipnih akcijah odločil zaradi »varnosti in javne podobe ekipe«. Izjeme bodo le proslavljanja zmag, rojstnih dni in drugih posebnih dogodkov.

Po službi brez kozarca vina

Prepoved alkohola je za kolesarje veljala že prej, zdaj pa so jo razširili tudi na ekipne sodelavce. Tako si niti mehaniki in soigneurji po napornem dnevu ne bodo smeli privoščiti kozarca piva, kar naj bi bila sicer v preteklosti redna praksa. Zakaj pa ne? »Skoraj vsi člani osebja morajo v določenem času v dnevu voziti avtomobile, zato je smiselno prepovedati alkohol,« je za Nieuwsblad povedal Lelangue.

Ob tem je odločno zanikal, da je prepoved sprožil neljubi dogodek dan pred lansko Vuelto, ko je ekipa suspendirala športnega direktorja Kevina De Weerta. Kakšen je bil incident, ki naj bi ga povzročil alkohol – ali, bolje rečeno, pijanost – javnost ni izvedela. De Weert se je kasneje zaradi svojega dejanja ekipi opravičil in obljubil, da se ne bo ponovilo, tako da zdaj v Lotto-Soudalu opravlja naloge trenerja. O sankcijah za kršitelje Lelangue ni želel spregovoriti javno, a naj prekršek še ne bi pomenil takojšnje izključitve iz ekipe.

Ne na pivo, ampak na kavo

Običajno je, da alkohola ne smejo uživati v ekipah v lasti Arabcev. Kolesarji Bahrain-McLarna tako ne smejo piti alkoholnih pijač nikoli, ko nosijo ekipna oblačila. Alkohol je v teh ekipah prepovedan zaradi verskih razlogov, a očitno tudi Lelangue smatra uživanje alkohola za slabo reklamo: »Vsak član ekipe nosi klubska oblačila z napisi naših sponzorjev. Vsi smo ambasadorji Lotto-Soudala,« je razložil in dodal: »Takšna merila veljajo tudi v mnogih podjetjih. Večina osebja meni, da je to dobra zamisel. Ostajamo prijateljska ekipa, a brez alkohola. Skupno pitje kave je prav tako prijetno.«

A pri Niewusblad omenjajo, da med osebjem slišijo tudi godrnjanje zaradi paternalističnega pristopa. Res je videti, kot da vodstvo ekipe smatra visoko usposobljene profesionalce za nezrele osebe, ki jim ni mogoče zaupati. A prepovedi so pač del kolesarstva. Pred tremi leti je javnost razburkala prepoved nošenja brad v ekipi Sport Vlaanderen-Baloise.

Kolesarstvo ne prepoveduje oglaševanja piva in vina

Zanimivo bi bilo videti Lelangueov odziv v primeru, da bi ekipo sponzorirala pivovarna – v kolesarstvu smo že videli, da so se vrednote ekipe z nastopom novega financerja popolnoma spremenile. UCI sicer pod točko 1.1.089 prepoveduje oglaševanje oglaševanje tobačnih izdelkov, pornografije, žganja in drugih proizvodov, ki bi lahko okrnili podobo UCI ali kolesarskega športa na splošno. Ob tem je definirano, da je žganje pijača s 15 ali več odstotki alkohola.

Proizvajalci oziroma pridelovalci alkoholnih pijač sicer radi sponzorirajo kolesarstvo. V ekipah World Toura najbolj očitno nastopa avstralska vinska klet Mitchelton, katere napis razkazuje Luka Mezgec. Dolgoletni sponzor kolesarstva je tudi italijansko vinarsko podjetje Farnese Vini, ki je letos vstopilo v svetovno serijo z napisom na majicah ekipe Israel Start-Up Nation. Deceuninck-Quick Step pa podpira belgijska pivovarna Alken-Maes, ki na dresih resda oglašuje brezalkoholno pivo Maes 0,0 – ki ga bodo, ironično, zdaj morda pili mehaniki konkurenčne belgijske ekipe.

Logotipe pivovarn pa vidimo tudi ob cestah. Pivovarna De Brabendere je s svojim »kolesarskim« pivom Kwaremont sponzor flandrijskih klasik, nizozemska pivovarna Amstel pa je dala ime dirki Amstel Gold Race. Najboljši na teh dirkah na stopničkah tradicionalno nazdravijo s kozarcem piva.

Letos bodo imeli tako John Degenkolb, Philippe Gilbert in Tim Wellens dobro priložnost za javno nazdravljanje s pivom v majicah s sponzorskimi napisi.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.