Novi Specialized Vado SL

Novi Specialized Vado SL

Novo Specializedovo komjutersko e-kolo je superlahko in doseže hitrost do 28 … milj na uro. Torej 45 km/h. V državah, kjer je to seveda dovoljeno.

Kdor meni, da teža pri komjuterskih kolesih ni pomembna, verjetno ne živi v četrtem nadstropju stavbe brez dvigala in kletjo, ki sama po sebi kliče na obisk tatove. Specialized je prišel urbanemu človeku nasproti z lahkim električnim kolesom.

Lahkotno z e-kolesom

E-kolesa tehtajo običajno krepko čez 20 kilogramov in pri Specializedu se pohvalijo, da je novi Vado SL (kot Super Light) okoli 40 odstotkov lažji od konkurenčnih koles. Tehtal naj bi le 14,9 kilogramov (domnevamo, da podatek velja za model brez dodatne opreme), torej kar okoli 9 kilogramov manj kot njegov predhodnik.

Od tega motor SL1, ki je rezultat Specializedova hišnega razvoja, tehta le 1,95 kilogramov, dodatno pa so težo znižali s popolnoma integrirano baterijo. Popolna integracija v tem primeru pomeni, da je ni mogoče preprosto odstraniti, ampak je za to treba odstraniti tudi motor. Razlog za to je prihranek pri teži. Res pa je, da je treba zdaj v vsakem primeru do vtičnice tovoriti celo kolo.

Pameten motor

Motor zmore 240 vatov – torej pod zakonsko določeno mejo, a zmogljivosti naj ne bi bile nič slabše – in 35 Nm navora, kapaciteta baterije pa je 320 Wh. Napolnila naj bi se v 2 urah in 35 minutah, pri najnižji stopnji asistence Eco naj bi bil doseg 130 kilometrov. Doseg je mogoče povečati za 65 kilometrov z baterijo Range Extender, ki se jo namesti v nosilec bidona na podsedežni cevi in je na voljo kot dodatna oprema.

Izbiramo lahko med štirimi načini delovanja: Eco (asistenca s 30-odstotno močjo motorja), Sport (60 %), Turbo (100 %) in pametni način Smart Control. Za pametni način prek aplikacije na telefonu Mission Control App nastavimo želeno razdaljo oziroma čas kolesarjenja. Sistem potem med vožnjo vsakih 10 sekund preverja stanje baterije in na podlagi podatkov samodejno prilagaja asistenco.

Udobje za dolge vožnje

Za udobje poskrbljeno z vzmetenjem v glavni cevi Future Shock 1.5. Na obročnike so nameščeni 38-milimetrski plašči Nimbus II, a je prostora dovolj tudi za 42-milimetrske, če odstranimo blatnike. Z obročniki 650b pa gre celo do 47 milimetrov.

Na voljo sta dva modela Vado SL, oba sta aluminijasta. Za 200 evrov višjo ceno sta opremljena še z blatniki, prtljažnikom in lučmi. Dražji Vado SL 5.0 ima komponente Shimano SLX z 11-stopenjskim menjalnikom, cenejši Vado SL 4.0 pa Shimano Deore z 10-stopenjskim menjalnikom.

Model

Cena

Vado SL 5.0 EQ

4.199 EUR

Vado SL 5.0

3.999 EUR

Vado SL 4.0 EQ

3.199 EUR

Vado SL 4.0

2.999 EUR

Hitra e-kolesa so odlična, a prepovedana alternativa

Svet se bo menda temeljito spremenil, predvsem pa naj bi se spremenile navade transporta, kar je bilo tako ali tako nujno. Na prenatrpanih cestah postaja prevažanje z avtom norost, neudoben in relativno nepraktičen javni prevoz je počasen, v času pandemije covid-19 pa tudi tvegan. Svetovna zdravstvena organizacija predlaga kolesarjenje kot najboljšo alternativo, pametne vlade in sposobne nacionalne kolesarske zveze pa izkoriščajo razmere za promocijo kolesarjenja, tudi s praktičnimi ukrepi.

Ampak za to, da bodo kolesa (p)ostala priljubljena tudi za premagovanje daljših razdalj, morajo biti udobna in hitra … pri Specializedu se tega dobro zavedajo in če gre verjeti uradnim podatkom, novi Vado SL postavlja konkurente pred resno preizkušnjo.

Na potezi pa so tudi oblasti, ki bodo morale urediti zakonodajo na področju e-koles, ki z lahkoto dosegajo hitrosti mopedov. Najvišja dovoljena hitrost z asistenco elektromotorja je lahko odločilen dejavnik za nekoga, ki na primer za vsakodnevne vožnje na 20-kilometrski razdalji v eno smer koleba med uporabo avtomobila in e-kolesa.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.