Nova e-specialka: Canyon Endurace:ON

Nova e-specialka: Canyon Endurace:ON

Šesto Canyonovo e-kolo, a prva električna specialka z aluminijastim okvirjem in programsko izboljšanim pogonom Fazua Evation, skuša prepričati s preprostimi rešitvami in dostopnejšo ceno.

Canyon

Elektrifikacijo koles so pri Canyonu pospremili z visokoletečo tezo o demokratizaciji športa, ki je tako dostopen širšemu krogu kolesarjenja željnih, ne glede na fizične ali zdravstvene omejitve. Canyonova linija e-koles je zdaj tako rekoč popolna. Spectral:ON je in Neuron:ON sta polnovzmeteni vsegorski kolesi, prvi s 150 milimetri in drugi s 130 milimetri hoda. Grand Canyon:ON je trdorepec. Pathlite:ON je namenjen vsakodnevnim in treking vožnjam. Roadlite:ON je hibrid oziroma fitnes kolo. Novi Endurace:ON AL pa je neke vrste vsecestna specialka. Za zdaj je na voljo v le eni, a zelo zanimivi konfiguraciji.

Prvi s prenovljenim motorjem Fazua

Za pogon so izbrali motor Fazua Evation, ki tehta vsega 4,6 kilograma in ob 250 vatih moči ponuja 60 Nm navora. Šlo naj bi za prvo e-kolo z nadgrajeno programsko-strojno opremo Black Pepper. Motor naj bi se po novem bolje odzival ter bolj tekoče izklapljal in vklapljal tudi pri višji kadenci in naj bi optimalno deloval od 50 do 120 obratov pedalov na minuto. Kakorkoli, Fazua obljublja novi firmware 16. aprila, nadgradnja pa bo seveda brezplačna.

Izbiramo med tremi načini pomoči: Breeze (100 vatov), River (210 vatov) in Rocket (250 vatov). Neradi govorijo o dosegu, kar je prav, saj nanj vpliva preveč spremenljivk. Vseeno ocenjujejo, da v načinu Breeze avtonomija baterije zadostuje za do 90 kilometrov dolgo vožnjo. Baterijo se sicer napolni v treh urah in pol.

Vsecestno kolo brez prednjega menjalnika

Geometrija prednjega trikotnika je podobna, kot pri Canyonovem vzdržljivostnem kolesu Endurace, a je številke težko primerjati že zaradi različnih oznak velikosti. Okvir naj bi bil nekoliko višji, posledično pa tudi daljši, kar so kompenzirali z 10 milimetrov krajšo krmilno oporo. Obverižne cevi so podaljšali za centimeter in tako merijo 425 milimetrov, kar omogoča namestitev do 35 milimetrov širokih gum. Na novem kolesu so sicer nameščene 32-milimetrske Schwalbe E-One.

Zanimiva, a po svoje nepresenetljiva je izbira skupine Shimano GRX s prestavnim sistemom 1 × 11. Večji preskoki med prestavami ob pomoči elektrike niso tako problematični in težko verjamemo, da imajo lastniki cestnih e-koles željo po težkem prenosu za hitrosti nad 50 ali 60 kilometrov na uro. Na gonilki je zobnik z 48 zobci, zadaj pa verižnik 11-42. Zavorne čeljusti grabijo 160-milimetrska diska spredaj in zadaj. Krmilo in krmilna opora sta aluminijasti, sedež pa počiva na karbonski sedežni opori.

Pozabili na nižje kolesarke?

Kolo, ki – sploh s 35-milimetrskimi plašči – omogoča tudi zgledno križarjenje po dobro urejenih makadamskih cestah, tehta 15,2 kilograma pri velikosti M. Na voljo je v štirih velikostih, ki naj bi ustrezale kolesarkam in kolesarjem, visokim od 170 do 196 milimetrov. Ob tem ne moremo mimo ugotovitve, da so mnoge kolesarke precej nižje. Domnevamo, da je bila morda težava v proizvodnji oziroma transportu in da bodo zagato rešili v prihodnosti … Cena je relativno prijazna: 2.999 evrov.

Komentarji

Najbolj všečkan komentar

-Mihi-14. 4. 2020 ob 09:58

Nisem na tekočem in ne vem... a obstaja že e-specialka, ki je ne prepoznaš na prvi pogled (ogromna spodnja cev)? Ker ko bo izgled popolnoma enak "običajnim", bo še zanimivo na lokalnih rundah, ker ne boš vedel kdo si dodaja par wattov. :)

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.