Novi Giant TCR
Povsem so prenovili obliko cevi in samo zgradbo okvirja, silhueta pa ostaja skoraj enaka. Tako so samo najbolj pozorni opazili, da je Greg Van Avermaet že lani dirkal z novim, bolj aerodinamičnim in lažjim TCR Advanced SL.Giant Bicycles
To je že deveta generacija Giantovega TCR, ki je z nami, če se ne motim, že od leta 1997. Predhodnik modela 2021 je na cesti od leta 2017, tako da je bil za novost že skrajni čas. A inženirji niso sledili trendu spuščenih zadnjih vilic, popolne integracije kablov in integriranega krmila, so pa vsaj pri premiumskem Advanced SL ohranili integrirano sedežno oporo. Poskrbeli so, da lahko namestimo tudi 32-milimetrske plašče, vsi modeli pa so na voljo za kolutne in obročne zavore.
Še vedno tradicionalni Giant
Aerodinamika je hit tudi pri ultra lahkih kolesih kot je TCR Advanced, ki ga pri Giantu raje opredelijo kot vsestransko tekmovalno kolo. Spuščenim zadnjim vilicam se niso odrekli le zaradi svoje tradicije, ki je zaradi močno podrtega okvirja že od nekdaj vse prej kot klasična. Trdijo, da spuščene vilice ne vplivajo bistveno na aerodinamiko, ko na kolesu sedi človek, saj noge zakrivajo zadnji del. Raje so se posvetili preoblikovanju cevi, ki so v zadnjem delu odrezane, tako da so iz profila podobne črki D.
Zračni upor so testirali pod koti od -15 do 15 stopinj, tudi z bidoni. Trdijo, da pri hitrosti 40 km/h v primerjavi s prejšnjim modelom prihranimo 8 vatov. Ali drugače, na 40 kilometrov naj bi bili pri moči 200 vatov kar 34 sekund hitrejši.
Ker ima Giant svojo tovarno, so se lahko temeljito posvetili zgradbi okvirja, ki naj bi bil 140 gramov lažji od predhodnika. Kar 65 gramov so prihranili z novo tehnologijo barvanja. Okvir je prekrit z le tremi sloji barve – prej jih je bilo osem. Po nekaterih poročilih njihov top model (in to v velikosti L!) tehta manj kot 6,7 kilogramov. Poleg tega naj bi bil zahvaljujoč novim vilicam Overdrive 2 v prednjem delu kar 35 odstotkov bolj tog, torej lahko pričakujemo, da se v zavojih odziva brutalno.
Integrirana sedežna opora? Ni panike!
Domači mojstri bodo veseli, da kabli niso povsem integrirani, zaradi običajnih krmilne opore in krmila pa je ceneje tudi nastavljati položaj na kolesu. Po drugi strani pri najdražjem TCR Advanced SL ostaja integrirana sedežna opora. To zna biti nadležno, če bike fitter že po letu dni ugotovi, da višina sedeža ne ustreza več trenutni pripravljenosti kolesarja. Zgodovina nas je tudi naučila, da se po nekaj letih pojavijo težave ob prodaji rabljenega kolesa.
Toda Giant proda TCR Advanced SL skupaj z dvema zaključkoma opore različnih dolžin in zamika (15 ali 25 milimetrov). Na ta način je mogoče višino sedeža prilagoditi za 50 milimetrov, kar je za večino več kot dovolj, bi pa utegnili imeti težave tisti redki tekmovalci, kot je Primož Porenta.
Najdražji TCR Advanced SL je opremljen tudi z novimi obročniki Cadex, ki prihajajo iz Giantove hiše. Visoki so 42 milimetrov, notranja širina je 19 milimetrov, v hiši pa so menda razvili tudi pesta. In, pazi to, narejeni so samo za tubeless, Giant je pač eden pionirjev uvajanja te tehnologije, ki počasi prodira tudi v cestno dirkanje. Za sistem brez zračnice so prilagojeni tudi Giantovi obročniki SLR 1 in RR2, ki so priviti na cenejša modela.
Zaradi vsesplošne krize dobava zamuja, a znano je, da bodo na voljo trije modeli okvirjev: Advanced SL, Advanced Pro in Advanced, vsi za kolutne in obročne zavore, skupaj pa devet različnih modelov. Priporočene cene se bodo gibale od 1.799 do 10.199 evrov.
Komentarji
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.