Pinarello: novi Prince, vrača se Paris

Prince letnika 2021 je še bolj podoben Dogmi F12, novi Paris pa je vzdržljivostno kolo endurance s še malo bolj sproščeno geometrijo.

Prva asociacija ob omembi Pinarella je brezkompromisnost. Takoj se spomnimo na Miguela Induraina, Jana Ullricha ter na trojico Chris Froome, Geraint Thomas in Egan Bernal. Tu so še Pedro Delgado, Bjarne Riis in Oscar Pereiro. Zmagovalci Toura. Tudi Erik Zabel je vseh šest zelenih majic osvojil na Pinarellu. Zdelo se je, da Pinarello noče narediti pravega vzdržljivostnega kolesa. Prince je bil tako rekoč enak kot Dogma. In je še vedno. A zdaj je tu še Paris, ki ima s tistim, ki se je poslovil leta 2006, skupno le ime.

Osveženi Pinarello Prince

Prejšnji Prince se je zgledoval po Dogmi F10, prenovljeni okvir pa je na prvi pogled enak kot Dogma F12. A ne povsem, nekoliko drugačna je tudi silhueta, pogled v geometrijske razpredelnice pa razkrije, da je Prince precej manj agresiven (tudi v primerjavi s svojim predhodnikom iz leta 2019), sprednji trikotnik pa je tudi krajši in višji.

Glavna novost je sicer popolna integracija kablov v krmilu, zaradi česar so nekoliko preoblikovali glavno cev, ki je zdaj zajetnejša. Povečali so tudi razmak med cevmi, tako da zdaj kolo sprejme plašče do širine 28 milimetrov. Vilice so oblikovane nekoliko drugače kot pri Dogmi F12, aerodinamična krilca pri osi pa so izrazitejša. Spodnja cev je konkavna, tako da je bidon manj izpostavljen nasprotnemu vetru.

Še vedno sta na voljo dve varianti okvirja. Prince FX je iz dražjega, lažjega in bolj togega kompozita T900, Prince pa iz cenejšega T700. Oba okvirja sta na voljo za kolutne in obročne zavore (po novem so direct mount) – seveda pa morate računati na to, da je pri kolesu s klasičnimi zavorami izpostavljen bovden prednje zavore.

Vzdržljivostni Pinarello Paris

Novi Paris še bolj sledi trendu sodobnih specialk za vsakogar, s katerimi se lahko v teoriji brez pene okoli ust zapeljemo tudi na kak boljši makadam. Tako mirno sprejme plašče do širine 30 milimetrov, na voljo pa je samo z diski. Poleg tega so implementirali – z izjemo integracije kablov – enake aerodinamične rešitve kot pri Dogmi F12, torej krilca Fork Flaps na prednjih vilicah in konkavno spodnjo cev.

Medosna razdalja je precej večja kot pri Princeu, predvsem na račun daljših obverižnih cevi (415 mm v primerjavi s 408-milimetrskimi na bolj športnem sorodniku). Okvir je sicer iz cenejšega kompozita T600, ki je bržkone težji in, verjamemo, še nekoliko udobnejši.

Pogledali smo tudi geometrijske številke. Pri velikosti 53 je Paris 6 milimetrov višji in 3 milimetre krajši kot Prince, torej minimalno. Položaj tako še vedno ni absolutno sproščen, a vendarle to pomeni eno podložko manj pod krmilno oporo, poleg tega pa je vožnja bržkone precej manj zahtevna.

Vsekakor pa sta Paris in novi Prince precej bolj ljudska kot premiumska Dogma F12 in precej bolj dostopni Gan, ki je tako agresivnejše kolo za širše množice.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.