Na tapeti: dresi ženskega World Toura
Devet ekip, veliko barv. Eni so zadeli, drugi so nas pustili hladne, tretji so zgrešili.Thomas/MaheuxCanyon-Sram Racing
Sezona se letos začenja pozneje, zato so si oblikovalci vzeli čas. V moški konkurenci še vedno pogrešamo Raphin dres EF-Eductaion Nippo – znano je samo kaj bodo nosili v kontinentalni ekipi Nippo-Provence-PTS –, vemo pa, kaj so oblekle ženske.
Glavno vprašanje: bi oblekle dres?
Med devetimi ekipami ženske svetovne serije delujejo štiri v pogonu skupaj z moškimi in z izjemo Trek-Segafreda imata v preostalih treh oba spola enake drese. Liv Racing se je s to sezono osamosvojila in povsem spremenila podobo. Lotto-Soudal še vedno deluje z žensko kontinentalno ekipo, zato bomo dres ocenili, ko bodo na tapeti moški dresi. Enako velja za žensko ekipe Jumbo-Visme, ki prvo leto ne more dirkati z licenco WT, a jo bomo gotovo videli na vseh velikih dirkah.
Vemo, da se ne nosi dresov ekip katerih člani nismo, vseeno pa sem se pri večini dresov vprašal, ali bi ga bilo sprejemljivo nositi, če na njih ne bi bilo pokroviteljevih napisov. Ko se pogovarjamo o eleganci, so sicer v prednosti ekipe z enim ali dvema močnima sponzorjema. Tudi to pa zna biti težava, če temelji celostna grafična podoba pokrovitelja na preveč vpadljivi barvi ali v odtenku, ki meji na cenenost.
Razen Movistarja so v v vseh ekipah drese spremenili, še najmanj pri Canyon-Sram in FDJ-Nouvelle Aquitane-Futuroscope, podobni liniji kot lani pa sledi tudi Trek-Segafredo. Tistega, kar je dobro, pač ni treba preveč spreminjati in za vse te ekipe velja, da so med najbolje oblečenimi.
Nismo sestavili žirije. Drese je ocenil avtor sam, kolikor mogoče objektivno, a seveda muhavo. Komentarji so zaželeni! Dovolj bo, če izpostaviš najboljšega in najslabšega. Če se ti ljubi, odločitev kratko argumentiraj.
|
Dresi |
Čelada |
Očala |
Čevlji |
Ale-BTC-Ljubljana |
Rosti |
Rudy Project |
Rudy Project |
DMT |
BikeExchange |
Giordana |
Giro |
Scicon |
/ |
Canyon-Sram Racing |
Rapha |
Giro |
Oakley |
Giro |
DSM |
Keep Challenging |
Scott |
Roka |
Shimano |
FDJ-Nouvelle Aquitaine-Futuroscope |
Poli |
Lazer |
Shimano |
Shimano |
Liv Racing |
Cuore |
Liv |
100 % |
/ |
Movistar |
Ale |
Abus |
100 % |
Fizik |
SD Worx |
Specialized |
Specialized |
/ |
Specialized |
Trek-Segafredo |
Santini |
Bontrager |
Koo |
Bontrager |
Alé-BTC-Ljubljana
Če je glavni sponzor proizvajalec oblačil, pričakujemo veliko. Ale se je izpostavil z brez dvoma najbolj vpadljivim in v slabih vremenskih razmerah odlično vidnim dresom. V ospredje so očitno postavili dizajn, četudi na račun manj opaznih sponzorskih napisov.
6/10: Lanska oprava ni mogla nikogar pustiti hladnega, a sem se z njo težko sprijaznil. Letos se bom še težje. Se je mogoče znebiti občutka, da oblikovalec ni bil pod vplivom psihedelične droge? Vsekakor je nemogoče uporabiti besedo eleganca, v diplomatskem jeziku pa bi napisal, da je neonsko rumen dres z vzorcem v nedoločljivih rožnato-rdečih odtenkih drzen. Najbolje sta jo odnesli državni prvakinji Urša Pintar in Mavi Garcia.
BikeExchange
Po umiku obeh glavnih sponzorjev so dres popolnoma spremenili, a žal ne na bolje. Ker glavni opremljevalec ni več Scott, so kolesarke oblečene drugače od glave do pet. Tudi dres ima povsem novo, prevladujoče belo podobo, pri čemer je očiten poskus, da bi čim bolj sovpadal z barvo kolesa.
Team BikeExchange
4/10: Če se bomo barve kolesa, ki hoče biti celeste, a ne preveč, še nekako navadili, bo teže z dresom. Posamezni elementi so simpatični, a je vsega preveč. Tu in tam malo celeste zelene, sem ter tja malo temnejšega odtenka celeste. Nesimetrično potiskane hlače. Vzorec iz črnih mini logotipov BikeExchange. Velik, komaj opazen logotip na hrbtu. Ter večji rdeči logotip, kjer je kaj prostora. Preveč. Vsega.
Canyon-Sram
Ime ekipe s koreninami na začetku tega tisočletja se ni spremenilo že od leta 2016 in odtlej imajo vsako leto imenitne drese. Spremembe niso bile nikoli revolucionarne, pravzaprav so bile očitne le prejšnje leto. Lanskemu galaktičnemu dresu je Rapha letos dodala več rumene in oranžne, barvam dresov pa sledi tudi potisk nogavic in čelad.
Thomas/MaheuxCanyon-Sram Racing
11/10: Vpadljivo in drzno, tipično žensko, a ne na prvo žogo. Na nek način tudi diskretno, brez preveč vpadljivih sponzorskih logotipov, ti so tako ali tako na kolesu in komponentah – kjer jih je, resnici na ljubo, preveč. Dres je prepoznaven od daleč, od blizu pa se razkrijejo podrobnosti, s katerimi ekipa promovira svoj moto »galaksije možnosti« in priložnosti za vse. Dokler so seveda na liniji.
DSM
Novi glavni sponzor, drugačno ime, druga oprema in drugačna barva dresa. Pravzaprav tudi nova znamka oblačil: Keep Challenging nastaja v sodelovanju s proizvajalcem oblačil Bioracer in glavnim sponzorjem DSM, ki se ukvarja z naprednimi materiali in je med drugim razvil trpežni termoplastični polietilen, Dyneema.
V osnovi je dizajn podoben že od leta 2014. Ime ekipe se je od takrat zamenjalo tretjič in spreminjala se je tudi barva dresov, a skupna točka vseh sta horizontalna trakova. Lansko rdečo je nadomestila črna, navpična trakova, ki označujeta ekipni moto Keep Challenging, pa sta po novem modra. Enako bodo napravljeni člani moške, ženske in kontinentalne ekipe.
Team DSM
7/10: Če je bil belo-rdeč dres nekoliko dolgočasen, če že ne cenenega videza, je letošnja kombinacija precej bolj posrečena. Dres po zaslugi modrih trakov izstopa, a je obenem diskreten in obilje sponzorskih napisov ne deluje pretirano moteče.
FDJ-Nouvelle Aquitaine-Futuroscope
Letošnji dres v prevladujoči modri barvi z modrimi in rdečimi poudarki je nekoliko bolj minimalističen kot lanski. Od vzorca v spodnjem delu sta ostali samo rdeča in modra črta, po vsej površini pa je po novem majica potiskana s svetlo sivim vzorcem.
FDJ-Nouvelle Aquitaine-Futuroscope
8/10: Kljub obilju sponzorskih napisov deluje dres kar privlačno. Nič posebnega ni, a na nek način funkcionira.
Liv Racing
Skupaj z moško ekipo CCC je bila tudi ženska po umiku glavnega sponzorja v neugodnem položaju. Vseeno so se izvlekle, ne brez žrtev: v Jumbo-Vismo je prestopila Marianne Vos, ekipa pa ima vsega deset kolesark. Nov, vijolično-zelen dres z vpadljivimi cvetovi je prva na ciklokrosih že konec lanskega leta predstavila nova ekipna pridobitev, izvrstna Lotte Kopecky.
Liv Racing
6/10: Končno pravi ženski dres – škoda samo, da je preveč ženski. Preveč na prvo žogo. Ženske in vijolična. Ženske in cvetje. Ampak, kolesarke so vendar še kaj več kot šopek cvetja. Po svoje bi bil potisk simpatičen za dres, ki ga kupimo v trgovini, nekako pa ne sodi na majico profesionalne kolesarke. Morda na letak kake eksotične tropske destinacije?
Movistar
Španska ekipa je lani proslavila poletno odprtje sezone s slavnostnim dresom, ki ga je v okviru nagradnega razpisa oblikoval Loris Gobbi. Nadaljevali so v bolj umirjeni, morda celo dolgočasni svetlo modri opravi, ki ostaja letos enaka. Pravzaprav se oprava ni bistveno spremenila že od sezone 2018, samo da je bila prej majica v spodnjem delu nekoliko temnejša. Ženska ekipa bo nastopala v identičnih barvah.
Photo Gomez Sport
8/10: Brez presežkov, a dobro opazno v glavnini, v prid pa jim gre samo en močan sponzor ter možnost, da so vsi logotipi bele barve.
SD Worx
Najboljšo ekipo, ki ima letos šele prvič licenco svetovne serije, je v preteklosti dajalo prekletstvo glavnega sponzorja Boels, ki med drugim oddaja prenosna stranišča. Vpadljive oranžne barve. Točno take, kakršni so bili ekipni dresi. Z novim sponzorjem so dobile še vedno dobro razpoznavna oblačila, a v bolj diskretnih barvah.
Gettysport
8/10: Posrečen logotip glavnega pokrovitelja so nevsiljivo vkomponirali v spodnji, rožnato-rdeč del dresa, ki se preliva v vijolično. Brez cvetja ali drugih nepotrebnih elementov.
Trek-Segafredo
Dres moške ekipe ostaja enako dolgočasen kot lani, ženskega pa so posvetlili in se znebili belih rokavov, ki so preveč izstopali. Za trening pa je Santini predvidel dobro vidne drese v neonsko rumeni, ki so enaki za obe ekipi.
Trek-Segafredo
10/10: Že lani je bil dres simpatičen, letos pa si v svetlejši različici in s temno modrimi rokavi v barvi hlačnic zasluži najvišjo oceno. Sponzorskih napisov je precej, a za razliko od tistih na moški opremi delujejo bolj diskretno, pravzaprav nemoteče.
Komentarji
Glede najboljšega se strinjam z avtorjem - Canyon-Sram z Rapho zmaga s posrečeno kombinacijo vpadljivosti in elegance, dodaten plus pa so diskretni sponzorski napisi. Tak dres, imel bi tudi jaz :D
Najslabši v mojih očeh - Alé-BTC-Ljubljana. Vzorec na sprednjem delu se mi zdi nekako na silo in blez logike umeščen tja, kjer je.. nobenega lepega prehoda. Po mojem bi bolje izpadlo že, če bi se vzorec nadaljeval do dna majice, brez rumenega pasu spodaj. Oprava gotovo izstopa, vprašanje pa, za kakšno ceno. Ena plus točka - punce bodo v prometu gotovo dobro vidne.
Mimogrede.. v preglednici je pri Alé-BTC-Ljubljana napaka. Seveda vozijo v dresih proizvajalca Alé, čelade in očala imajo pa, kolikor vem, od Rudy Project.
Seveda, hvala! Popravljeno.
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.