AMZS objavil rezultate testa čelad

AMZS je v septembrski Motoreviji predstavil test 14 mestnih čelad, ki so ga opravili v sodelovanju s partnerskimi evropskimi klubi.

Pixabay

Ob nakupu čelade se običajno šele nazadnje vprašamo o varnosti. Realno je težko ugotoviti katera je bolj varna, varnostni standard EN 1078 pa pridobi vsaka, ki zadosti kriterijem testa absorpcije udarcev. Že lani smo pisali o testu 27 čelad švedske zavarovalnice Folksam. Varnostnih preizkusov so se lotili temeljiteje in v laboratorijskih testih preverjali tudi rotacijske pospeške po treh različnih oseh. V testu, pri katerem je sodelovala tudi Avto-moto zveza Slovenije, pa so poleg zaščite ob padcu preverjali tudi udobnost in rokovanje, odpornost na visoke temperature ter vsebnost škodljivih snovi. Podrobnosti najdete tukaj.

Preverjali so različne scenarije

Pri testu varnosti so merili linearne pospeške ob udarcu nakoval z ravno in zaobljeno površino in rotacijske pospeške, ki so v realnem svetu pogostejši ter vplivajo na poškodbe možganov. Ob tem so preskusili tudi odpornost na sile, ki skušajo čelado strgati z glave, če pride udarec od spredaj in tudi od zadaj. Izmerili so tudi stabilnost podbradnega traku in čvrstost sponke, ki sta morala vzdržati določene obremenitve. Oceno je zvišala tudi dobra opremljenost s svetlobnimi odbojniki oziroma lučmi.

Zaščita pred padcem je prispevala k polovici vrednosti končne ocene, 40 odstotkov ocene udobje in rokovanje, po 5 odstotkov pa odpornost na visoke temperature in vsebnost škodljivih snovi v oblazinjenju in trakovih.

Vse testirane čelade v cenovnem razponu od pičlih 35 evrov do dobrih 140 evrov so dosegle ocene dobro ali zadovoljivo, nobene pa maksimalne, torej zelo dobro. Nekatere ugotovitve so presenetljive in dokazujejo, da ni vse zlato, kar se sveti.

Veliko varnosti za malo denarja. A lahko je tudi obratno.

Med štirinajstimi čeladami je bilo sedem opremljenih s sistemom MIPS, ki zmanjšuje rotacijske sile. Zanimivo je, da MIPS ni nujno vplival na boljše rezultate. Najbolje se je glede varnosti sicer odrezala čelada Fischer Urban Plus, ki je s ceno 60 evrov med najcenejšimi na testu – in nima sistema MIPS, ki sicer občutno podraži čelado in nekaj prispeva tudi k višji teži. Poleg tega je za to ceno čelada odlično opremljena s svetlobnimi odbojniki in celo z LED-svetilko, kar je še zvišalo oceno.

Po drugi strani si je najslabšo oceno prislužil Poc Omne Air Spin, ki je s ceno dobrih 140 evrov med najdražjimi na testu. Pri AMZS poudarjajo, da za ta denar ne dobite niti svetlobnega odbojnika, kaj šele intergirano LED-svetilko. Mimogrede: Poc ponuja tudi Omne v pametni izvedbi Eternal – za 250 evrov.

Merili so tudi odpornost na sile, ki skušajo čelado strgati z glave – a ne samo tistih s sprednje strani, ampak tudi manj običajne z zadnje strani. V teh primerih so ugotovili pomanjkljivosti pri modelih Uvex Cit I-vo MIPS (ki si je sicer prislužila najvišjo skupno oceno), Scott Il Doppio Plus, Abus Urban-I 2.0 MIPS in Giro Register MIPS, ki si je skupaj s Pocovim Omne prav tako prislužil najslabšo oceno za varnost. In to kljub sistemu za blaženje rotacijskih pospeškov.

AMZS priporoča izdelovalcem, da izboljšajo vidnost čelad v temi. Resnici na ljubo lahko za vidnost poskrbimo tudi z drugimi odbojnimi elementi. Bolj presenetljivo je, da čelade Lazer, Specialized in Poc niso bile popolno označene, kar pravzaprav ni bistveno. Opozarjajo pa na pomanjkljivosti pri odpornosti na vročino: pri čeladah B’Twin, Bell, Fischer in Nutcase so se namreč zlepljeni deli odlepili ali so se školjke deformirale.

Kaj pa zračna blazina Hövding 3?

Test zavarovalnice Folksam je pokazal, da nudi daleč najvarnejšo zaščito glave varnostni ovratnik z zračno blazino Hövding 3, ki se napihne, prek glave, ko tipala v njej zaznajo pospeške in pojemke, značilne ob padcu kolesarja. To so ugotavljali tudi v tem preizkusu, a opozarjajo, da se ovratnik večkrat sploh ni sprožil – precej zoprno. Poleg tega dodajajo očitno: ovratnik je težak in neudoben, sploh v vročini. Naslednja slabost je cena, ki znaša več kot 300 evrov.

In če smo že pri mestnih čeladah …

Razen najbolj trdoglavi in že kar marginalizirani manjšini nikomur več ne pade na pamet, da bi šel na gorsko, cestno BMX ali kakršnokoli kolo že brez čelade … razen, ko se usede na mestno križarko in se odpelje do trgovine.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.