Specialized Prevail II Vent za več vetra v laseh

Za enak denar manj čelade, a več zraka.

Specialized

Konec zime je očitno v znamenju varnosti, saj proizvajalci predstavljajo nove čelade kot po tekočem traku. Prejšnji teden nova Met Manta, danes pa novi Kask Wasabi in Specializedov na prvi videz skoraj enak, a bolj zračen Prevail II Vent.

Hitrejše kroženje zraka

Prevail II sem testiral in vrnil že pred leti, potem sem dobil svojega, a sem ga nosil le štirikrat, preden sem ga pozabil na drugi strani luže. Odtlej precej časa na kolesu še vedno preživim z že kar staromodnim prvim Prevailom, ki ga še tudi leta 2021 odlikujeta nizka teža in tako dobra zračnost, da si težko zamislim boljšo. A že na prvi pogled je videti Prevail II Vent še bolj odprt.

Oblika je v grobem enaka kot pri Prevailu II, ki ostaja v ponudbi, vendar so med zračniki na vrhu čelade odstranili sedem mostičev iz pene EPS. Kar je od čelade ostalo, zdaj povezujejo mostiči iz aramidnih vlaken. Kaj je to? Nimam pojma, a Wikipedia pravi, da je material trpežen kot le kaj in da ga uporabljata vojska in vesoljska industrija, kar bi moralo biti dovolj dobro.

Finta je v tem, da so mostiči iz aramidnih vlaken zelo tanki, z nekaj pretiravanja lahko napišem, da skoraj neopazni, to pa seveda odpre čelado. Površina, namenjena prezračevanju, je tako za 20 odstotkov večja. Pozor, v primerjavi površino lukenj, ne v primerjavi s celotno površino čelade. Zrak naj bi se zaradi tega zamenjal 18 odstotkov hitreje, torej se v teoriji prav toliko časa manj segreva.

Mips ekskluzivno

Je čelada lažja? Menda ne, a za dokaz bi jo moral imeti v rokah oziroma na kuhinjski tehtnici. Kaj pa varnost? Na neodvisnem testiranju Virginia Tech Helmet Ratings je čelada dosegla maksimalnih pet zvezdic. Tudi zahvaljujoč sistemu Mips oziroma Mips SL, ki so ga izdelali ekskluzivno za Specialized. Ker je namreč čelada naluknjana kot švicarski sir, je nanjo nemogoče namestiti običajen sistem. Tako vsaka blazinica posebej vsebuje tudi Mips, ki, enako kot pri običajnem sistemu, dopušča od 10 do 15 milimetrov gibanja ob udarcu. Pametno.

Na voljo je v štirih barvah: elegantno-dolgočasnih beli in črni ter v nič manj elegantnih a za kombiniranje z oblačili bolj zahtevnih peščeno belo-rjavi in črno-kostanjevi barvi. Čeprav je varnost neprecenljiva, je 319,90 evrov za čelado veliko denarja, glede na to, da ni edina s petimi zvezdicami. Res pa je, da zraven dobimo varnostni sistem ANGi, ki ob povezavi s pametnim telefonom, ki je povezan še s sateliti v vesolju, bližnjim sporoči lokacijo nezgode.

Prevail 2,5

Po izkušnjah sodeč je zračnost v praksi skoraj nemogoče resno oceniti. Zdrava pamet pa nam govori, da več večjih lukenj pomeni boljši prepih. A navsezadnje je tako, da nam je pri ekstremno visokih temperaturah vedno vroče in da nam je toliko bolj vroče, kolikor bolj počasi se premikamo. Če bi že moral izbirati med manj in bolj zračnim Prevailom II, pa bi verjetno izbral že drugega že zato, ker se dobro sliši, da ga skupaj držijo aramidna vlakna. Bolj je na mestu vprašanje, zakaj sploh ostaja v ponudbi običajni, torej manj zračni Prevail II. V normalnih časih bi bil odgovor na dlani: ker je še na zalogi.

 

 

 

Komentarji

Martin
9. 3. 2021 21:38:02

Sam imam klasični Prevail II. Top čelada v vseh pogledih - lahka, zračna, mips, ki ti ne cuka las... Moteča je samo ena stvar, ki pa je, zanimivo, nihče ne izpostavlja kot take. Trakci so v školjko vpeti na zunanji strani in ne na notranji, kot je to pri večini čelad. Dobra plat tega je, da jih nimaš ves čas nalimanih na obrazu, zaradi česar se hitreje sušijo in posledično ne dobiš glivic. :) Ampak pri malo višji hitrosti začnejo žvižgati, da je kaj! To, da imaš očala (pravilno! @ Velominati Rule#37) nameščena čez trakove, zadeve bistveno ne izboljša. Ne moreš pa jih tudi toliko skrajšati/zategniti, da bi težavo rešil z napetostjo, ker potem težava postane ... dihanje :) Edini pro, ki ima očitno podobne težave (morda gre za obliko obraza/glave?), je (bil) Tom Pidcock, pri katerem sem na štartu enega CX-a opazil, da jih je zavrtel. Je pa tudi možno, da je to naredil zato, ker del, kjer se zadnji in sprednji trak združita, ni nastavljiv... Kakorkoli, zdaj itak vozi drugo čelado.
Ima kdo podobne težave? Ima kdo idejo, kako zadevo rešiti?

Zmago1
11. 3. 2021 10:37:30

No evo spet bradači :) Ne mi rečlt da je naključje da imajo vsi tvoji prispevki not bradače, tako ali drugače,..glede na to da ene 97% moških ne nosi brade bi rekel da se moraš kar fajn matrat da najdeš te vrste slik :)

Matej Zalar
11. 3. 2021 11:55:58

Ne moreš vedeti - in mi gotovo ne boš verjel - kako sem se trudil, da bi dobil za slovenske razmere primernejšo fotografijo, ampak enostavno ni šlo. Trenutno so moderni temnopolti in bradači, to se prodaja in boh pomagaj.

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.