Nova Met Manta Mips

Nova Metova aerodinamična čelada je dobila Mips in agresivnejši videz, ki spominja na superšportni avto. Letos smo jo že videli, a morda ne opazili, na glavi Alexandra Kristoffa prejšnji konec tedna na prvih belgijskih klasikah.

Met Helmets

Prvo generacijo Mante naj bi leta 2015 razvili posebej za Marka Cavendisha, se pohvalijo v oddelku za odnose z javnostmi. Vemo, da je tisto leto dirkal za Ettix-Quick Step s Specializedovo S-Works Evade, dopuščam pa minimalno možnost, da je Cav že davno pred predstavitvijo čelade julija 2015 skrivaj hodil na testiranja v vetrovnik. Kakorkoli, ko je naslednje leto zamenjal ekipo, je z Manto zmagal desetkrat in še enkrat naslednje leto – leta 2017 ga je ščitila ob padcu v četrti etapi, ko sta se zapletla oziroma se nista zapletla s Petrom Saganom. Kakorkoli, od sezone 2018 je zamenjal štiri čelade, zmagal pa samo še enkrat.

Oblikoval jo je človek, ki je oblikoval Aventadorja

Spredaj so spremembe minimalne, vendar so z nekoliko kompaktnejšo obliko školjke poskrbeli za boljšo aerodinamiko. Očitno je spremenjen zadnji del. Če vas spominja na zadek dirkalnega avtomobila, se ne motite. Metov glavni oblikovalec Filippo Perini si je namreč vrhunsko kariero ustvaril v avtomobilski industriji kot oblikovalec za Alfo Romeo in Lamborghini, iz avtomobilske industrije pa naj bi črpali tudi znanje o aerodinamiki.

Čelado so testirali v vetrovniku pri hitrostih 33 km/h, 50 km/h in 88 km/h ter v dveh položajih. Običajnem, pri katerem naj bi bil nagib glave ter čelade 77 stopinj, in šprinterski, kjer znaša 65 stopinj. V prvem položaju naj bi v povprečju glede na prejšnjo Manto prihranili štiri vate, v drugem tri vate. Približno toliko hitrejša naj bi bila tudi v primerjavi s povprečjem aerodinamičnih čelad štirih drugih neimenovanih proizvajalcev.

Kaj pa varnost?

Nova Manta je glede na proizvajalčeve podatke sicer kakšnih 50 gramov težja od predhodnice, a ima vgrajen Mips, torej sistem za blaženje rotacijskih sil ob udarcu. Mips-C2 omogoča od 10 do 15 milimetrov gibanja, kar naj bi močno zmanjšalo možnosti pretresa možganov.

Čelada ima 15 zračnikov, a jih je od tega kar osem na zadnji strani, tisti spredaj pa so videti precej majhni. Aerodinamične čelade seveda niso kaj prida zračne, sicer bi jih kolesarji nosili tudi v vročini na gorskih etapah. Vendar na dobro ventilacijo vpliva razporeditev zračnikov bolj, kot njihova velikost ali število. Vroč zrak, ki vstopi, mora čim prej tudi izstopiti in ko pogledamo novo Manto, je videti, da so temu dali velik poudarek.

Simpatična značilnost je magnetna sponka Fidlock, ki so je zaradi preprostejšega zapenjanja veseli triatlonci. Jo potrebujemo tudi kolesarji? Niti ne, vendar pride prav.

Na voljo je v šestih barvah in treh velikostih (52-56 cm, 56-58 cm in 58-61 cm). Za 250 evrov.

Osvežujoče strupen videz

Prihraniti štiri vate pri 1500 vatih v desetih ali 15 sekundah, se zdi malo, a v kombinaciji s prihranki zaradi aerodinamičnega dresa in nogavic ter kolesa, predvsem obročnikov, se hitrost kajpada poveča odločilno. Kakorkoli, še vedno mora šprinter razviti tistih 1500 vatov. Rekreativci pa smo pripravljeni plačati veliko denarja za čelado, ne zato, ker je aerodinamična, ampak zato, ker je videti dobro.

So kolesarji, ki so jim všeč bolj lahkotni in so tisti, ki so jim ljubši aerodinamični izdelki. Dobro je tako. Nova Manta daje z zanimivim zadnjim delom precej agresiven vtis, ki ga mnogi ob bolj diskretnih linijah sodobnih čelad pogrešajo.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.