Prihaja novi LeMond

Ne samo, da bo Greg LeMond očitno uspešno obudil svojo znamko koles. V sodelovanju z univerzo Deakin bo morda prevetril način proizvodnje ogljikovih vlaken.
Fotografija, ki se je pozimi pojavila na spletni strani lemond.cc. Zdaj je ne najdemo več.

Fotografija, ki se je pozimi pojavila na spletni strani lemond.cc. Zdaj je ne najdemo več.

Marsikateri upokojeni kolesar po končani karieri ustanovi lastno blagovno znamko koles. Cino Cinelli. Ernesto Colnago. Giovanni Pinarello. Eddy Merckx. Mario Cipollini. Zdaj prihaja ultralahki Abikes, pri katerem sta moči združila Alberto Contador in Ivan Basso. Greg LeMond pa je svojo znamko koles osnoval že za časa kariere, ko je v letih 1990 in 1991 dirkal za ekipo Z-Tomasso. Njegovo nadaljnjo poslovno pot so zaznamovale afere, a zdaj se vrača skozi velika vrata, ki presegajo kolesarsko industrijo. Napoveduje pa tudi svoja kolesa, ki naj bi jih v Združenih državah Amerike proizvajali ceneje kot konkurenca.

Greg LeMond je od nekdaj povezan s karbonom

Marsikdo se hvali, da je pionir na področju karbonskih okvirjev, a jasno je nekaj: prvi, ki je zmagal na Touru s karbonskim okvirjem, je bil že leta 1986 Greg LeMond – in drugi je bil njegov ekipni kolega Bernard Hinault, ki je vozil isti Lookov model KG 86.

Marginal gains, ki jim v Sloveniji pravimo drobni doprinosi, so bili v osemdesetih letih pač precej manj drobni kot danes. In LeMond je vedno iskal izboljšave. Leta 1989 je na Touru zmagal tudi zahvaljujoč aerodinamičnim rešitvami. Takrat so se aerobarom in aerodinamični čeladi posmehovali, zdaj pa so standard – česar ne moremo trditi za običajna očala z dioptrijo in v konjski rep spete dolge lase, s katerimi se je na tistem kronometru od Verasillesa do Elizejskih poljan predstavil poraženi Laurent Fignon.

Zdaj je videti, da LeMond s svojim podjetjem LeMond Carbon – ki je ločeno od podjetja LeMond Bikes – spet orje ledino, tokrat na področju procesa proizvodnje karbonskih vlaken. Pri ameriškem mediju Composites Today so izvohali, da so revizorji neodvisnega podjetja Bureau Veritas potrdili da so procesi proizvodnje karbonskih vlaken v tovarni v Tennesseeju in testi kompozitov uspešni. Kaj to pomeni?

Hitrejša in čistejša tehnologija

Morda to, da se bodo karbonski okvirji pocenili. Greg LeMond je izjavil: »To je pomemben mejnik za naše podjetje. Neodvisno preverjanje Bureau Veritas potrjuje revolucionarno naravo naše tehnologije. Z ekipo smo navdušeni, da bomo naša visokozmogljiva, poceni ogljikova vlakna predstavili na svetovnem trgu in se veselimo širitve na nova tržišča, kjer so bili doslej pomembna ovira visoki stroški proizvodnje ogljikovih vlaken.«

Razvoj v sodelovanju z avstralsko univerzo Deakin je trajal tri leta, z novim postopkom pa naj bi pridobivali karbonska vlakna štirikrat hitreje kot sedaj, pri tem pa porabili 75 odstotkov manj in energije in pocenili proizvodnjo za 30 do 60 odstotkov. Cenejša ogljikova vlakna bi tako pocenila proizvodnjo v mnogih panogah, med drugim tudi v kolesarstvu. Se lahko zgodi, da se bo proizvodnja karbonskih okvirjev koles preselila iz Azije kar v Združene države Amerike? Že vidimo, kako si Donald Trump zadovoljno mane roke …

Zagotovo pa bo LeMond najprej poskrbel zase. Že nekaj časa je znano, da načrtuje obuditev svoje znamke koles. Bržkone je prve pomladanske predstavitve zamaknila koronakriza, a zdaj napovedujejo prve predstavitve v začetku avgusta. Januarja so se pojavile fotografije, ki ne povedo prav dosti, LeMond Bikes ima tudi nov logotip, sicer pa lahko na novice samo potrpežljivo čakamo.

 

Ko se vmeša Lance Armstrong, padajo težki udarci

LeMondova kolesa so bila vedno priljubljena, a očitno je bila glavna težava v tem, da trikratni zmagovalec Toura ni imel lastnih proizvodnih zmogljivosti. Okvir kolesa Greg LeMond, na katerem je leta 1991 na Touru na šestih etapah razkazoval rumeno majico, je bil proizvod ameriškega podjetja Carbonframes.
Leta 1991 je Greg LeMond na Touru dirkal na kolesu lastne blagovne znamke.

Leta 1991 je Greg LeMond na Touru dirkal na kolesu lastne blagovne znamke. Steve Selwood/Wikipedia

Kljub najboljši mogoči promociji pa je vse padlo v vodo ob propadu proizvajalca. Leta 1995, takoj po koncu tekmovalne kariere, je LeMond sklenil sodelovanje s Trekom, ki je proizvajal okvirje pod blagovno znamko LeMond Bicycles.
Poroka je sicer trajala do leta 2008, a v zakonu je močno škripalo že zadnjih sedem let. Greg LeMond je vedno glasno povedal kar je mislil in tako ni zamudil priložnosti za ostro kritiko Armstrongovega sodelovanja z Michelejem Ferrarijem. Lance Armstrong je na to odreagiral v svojem teksaškem slogu, z besedami, da ga bo uničil. In to mu je delno tudi uspelo.

Brez predaje

Lance Armstrong je bil za Trek preveč pomemben in Greg LeMond se je moral najprej javno opravičiti za svoje besede. A očitno to ni bilo dovolj. Leta 2008 je podjetje LeMond Cycling tožilo Trek z obtožbo, da skuša ugasniti – uničiti? – blagovno znamko s tem, da nič ne vlagajo v promocijo in distribucijo koles LeMond.
Zgovoren je bil podatek, da naj bi Trek od septembra 2001 do junija 2007 v Franciji ustvaril z LeMondovimi kolesi pičlih 10.393 dolarjev prometa. Podjetji sta se leta 2010 poravnali, Trek pa je nakazal 100 tisoč dolarjev dobrodelni organizaciji 1in6, s katero naj bi bil povezan tudi LeMond.
Leta 2013 se je LeMond vrnil s tremi modeli koles v omejenih serijah TDF 86, TDF 89 in TDF 90 – v spomin na tri LeMondove zmage na Touru. Kolesa je izdelal Time. Naslednje leto pa je zaljubljenec v karbon presenetil še z jeklenim modelom Washoe iz cevi Reynolds 853. In takrat morda že snoval veliko vrnitev.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.