Prihaja novi LeMond
Ne samo, da bo Greg LeMond očitno uspešno obudil svojo znamko koles. V sodelovanju z univerzo Deakin bo morda prevetril način proizvodnje ogljikovih vlaken.Fotografija, ki se je pozimi pojavila na spletni strani lemond.cc. Zdaj je ne najdemo več.
Marsikateri upokojeni kolesar po končani karieri ustanovi lastno blagovno znamko koles. Cino Cinelli. Ernesto Colnago. Giovanni Pinarello. Eddy Merckx. Mario Cipollini. Zdaj prihaja ultralahki Abikes, pri katerem sta moči združila Alberto Contador in Ivan Basso. Greg LeMond pa je svojo znamko koles osnoval že za časa kariere, ko je v letih 1990 in 1991 dirkal za ekipo Z-Tomasso. Njegovo nadaljnjo poslovno pot so zaznamovale afere, a zdaj se vrača skozi velika vrata, ki presegajo kolesarsko industrijo. Napoveduje pa tudi svoja kolesa, ki naj bi jih v Združenih državah Amerike proizvajali ceneje kot konkurenca.
Greg LeMond je od nekdaj povezan s karbonom
Marsikdo se hvali, da je pionir na področju karbonskih okvirjev, a jasno je nekaj: prvi, ki je zmagal na Touru s karbonskim okvirjem, je bil že leta 1986 Greg LeMond – in drugi je bil njegov ekipni kolega Bernard Hinault, ki je vozil isti Lookov model KG 86.
Marginal gains, ki jim v Sloveniji pravimo drobni doprinosi, so bili v osemdesetih letih pač precej manj drobni kot danes. In LeMond je vedno iskal izboljšave. Leta 1989 je na Touru zmagal tudi zahvaljujoč aerodinamičnim rešitvami. Takrat so se aerobarom in aerodinamični čeladi posmehovali, zdaj pa so standard – česar ne moremo trditi za običajna očala z dioptrijo in v konjski rep spete dolge lase, s katerimi se je na tistem kronometru od Verasillesa do Elizejskih poljan predstavil poraženi Laurent Fignon.
Zdaj je videti, da LeMond s svojim podjetjem LeMond Carbon – ki je ločeno od podjetja LeMond Bikes – spet orje ledino, tokrat na področju procesa proizvodnje karbonskih vlaken. Pri ameriškem mediju Composites Today so izvohali, da so revizorji neodvisnega podjetja Bureau Veritas potrdili da so procesi proizvodnje karbonskih vlaken v tovarni v Tennesseeju in testi kompozitov uspešni. Kaj to pomeni?
Hitrejša in čistejša tehnologija
Morda to, da se bodo karbonski okvirji pocenili. Greg LeMond je izjavil: »To je pomemben mejnik za naše podjetje. Neodvisno preverjanje Bureau Veritas potrjuje revolucionarno naravo naše tehnologije. Z ekipo smo navdušeni, da bomo naša visokozmogljiva, poceni ogljikova vlakna predstavili na svetovnem trgu in se veselimo širitve na nova tržišča, kjer so bili doslej pomembna ovira visoki stroški proizvodnje ogljikovih vlaken.«
Razvoj v sodelovanju z avstralsko univerzo Deakin je trajal tri leta, z novim postopkom pa naj bi pridobivali karbonska vlakna štirikrat hitreje kot sedaj, pri tem pa porabili 75 odstotkov manj in energije in pocenili proizvodnjo za 30 do 60 odstotkov. Cenejša ogljikova vlakna bi tako pocenila proizvodnjo v mnogih panogah, med drugim tudi v kolesarstvu. Se lahko zgodi, da se bo proizvodnja karbonskih okvirjev koles preselila iz Azije kar v Združene države Amerike? Že vidimo, kako si Donald Trump zadovoljno mane roke …
Zagotovo pa bo LeMond najprej poskrbel zase. Že nekaj časa je znano, da načrtuje obuditev svoje znamke koles. Bržkone je prve pomladanske predstavitve zamaknila koronakriza, a zdaj napovedujejo prve predstavitve v začetku avgusta. Januarja so se pojavile fotografije, ki ne povedo prav dosti, LeMond Bikes ima tudi nov logotip, sicer pa lahko na novice samo potrpežljivo čakamo.
Komentarji
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.