Poc Omne Eternal: čelada, ki nikoli ne spi

Urbana čelada z vgrajeno lučko in solarnimi celicami je dejansko videti kul. Na voljo od junija za 250 evrov.

Poc

Bere se, kot da bi šlo za projekt s Kickstarterja, kjer smo videli in nanje verjetno takoj pozabili že celo vrsto pametnih čelad, ki znajo to ali ono. Omne Eternal pravzaprav ne zna nič posebnega, a ima vse, kar potrebujemo. V sodelovanju s švedskim specialistom za fotovoltaiko Exeger so Omne Eternal razvijali več kot dve leti. V škatli menda ne bo niti polnilnega kabla – čelada se zanaša izključno na svetlobo.

Pravzaprav je res kar pametna

In kako bom brez kabla napolnil akumulator sredi meglene ljubljanske zime? Brez težav: tehnologija Powerfoyle omogoča polnjenje ob vsaki naravni in umetni svetlobi, pomembno je torej samo to, da je čelada vedno na dobro osvetljeni polici. Lučke tako ni potrebno sneti oziroma to morda sploh ni mogoče, zato je niti ne morete pozabiti.

Zgradba čelade je običajna, osnova je torej pena EPS, prekrita s polikarbonatno školjko, skoraj vsa tehnologija pa je očem skrita – na vrhu je med šestimi zračniki videti samo tri fotovoltaične celice. Te menda zberejo čez dan dovolj energije, da bi lahko brezskrbno kolesarili vso noč – če je dolga deset ur, pravijo. Potem svoj čudež naredi dnevna svetloba. Ob delno jasnem vremenu naj bi čelada zbrala dvakrat toliko električne energije, kot je porabi lučka.

Kje pa je kakšen gumb? Ni ga. Luč se vklopi samodejno, ko čelado nataknemo na glavo.

Koliko pa to tehta?

Če vas spominja na model Omne Air Spin, imate seveda prav. Omne Eternal je oblikovno povsem enaka, torej lahko pričakujemo zračno čelado, a za 90 evrov višjo ceno. 250 evrov je veliko, ampak, zakaj vedno debatiramo o ceni?

Kakorkoli, pogrešamo Mips. Še bolj pogrešamo podatek o teži. Dejstvo, da ga ni, vzbuja sume, da se bo čelado uporabljalo bolj ali manj samo za mestno vožnjo, manj pa bo zanimiva za resnejše ture. In koliko časa to vzdrži? Tudi to bo pokazal čas. Vendar vemo, da naj bi vsako čelado tako ali tako menjali približno vsaka tri leta, odvisno seveda od pogostosti in načina uporabe.

Kdo je rekel, da urbana čelada ne more biti kul?

Osebno se sicer bojim naprav brez gumbov, nad katerimi nimam popolnoma nobenega nadzora, a izkušnje pravijo, da je večini popolna avtomatizacija všeč. Predvsem pa so v čelado integrirane lučke ena boljših reči. Kdor nosi čelado vedno in povsod, ne more lučke nikoli pozabiti – razen, če jo sname, ker jo polni. Toda z Omne Eternal odpade tudi ta skrb. Pomembno je samo to, da je ne pospravite v omaro.

O tem, da je smiselno z lučko voziti tudi podnevi, pa nima smisla izgubljati besed. Luči so podnevi obvezne za vsa vozila, razen za bicikle – in morda skiroje. S čelado se menda po Ljubljani vozi samo vsak deseti kolesar. Rekel bi, da jih še precej manj podnevi uporablja lučke.

Komentarji

David
19. 2. 2021 14:50

Zanimiva zadeva. Avti imajo spredaj obvezne dnevne luči, zadaj pa ne. Morda ideja za nov zapis v bodoče, kje imeti luči (spredaj, zadaj, oboje) in kaj pravi statistika glede nesreč (jih več "sname" kolesarje od spredaj, s strani, ali nabaše od zadaj). Govorim za podnevi, ponoči je jasno, da imamo oboje :)

Zmago1
18. 2. 2021 06:51

Kaj je fora opisa takih dragih butičnih zadev ki jih bo kupilo točno 0 uporabnikov Runde?

Matej Zalar
18. 2. 2021 11:00

Verjel ali ne, ljudi zanimajo tudi fajn stvari, ki jih sicer ne bodo kupili nikoli.
Iz istega razloga živi pornografija bolje kot kadarkoli.

dejan_mtb
18. 2. 2021 21:17

Takšne in podobne čelade dodo kmalu "must have".

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.