Presenetljiva zmagovalka testa čelad

Presenetljiva zmagovalka testa čelad

Švedska zavarovalnica Folksam je izvedla test 27 kolesarskih čelad. Daleč najbolj varna naj bi bila čelada, ki pravzaprav sploh ni čelada.

Pixabay

Vsaka čelada na evropskem tržišču mora seveda zadostiti standardu EN 1078, seveda pa vsi izdelki ne morejo biti enako varni. Čelade kupujemo podobno kot oblačila: morda najprej pomislimo na barvo, obliko in znamko, potem na zračnost in težo, morda aerodinamiko, šele na koncu pa tudi na varnost. Pri švedski zavarovalnici so čelade v laboratoriju preizkusili temeljite od zahtev za standard EN 1078.

Strožji standardi od evropskih

Med 27 preizkušenimi čeladami jih je imelo 21 sisteme za ublažitev rotacijskih pospeškov: 15 jih je bilo opremljenih z najbolj znanim tovrstnim sistemom MIPS, dve s SPIN-om in ena s tehnologijo WaveCell.

Za pridobitev varnostnega standarda EN 1078 zadostuje test absorpcije udarcev, ki so ga izvedli dvakrat: z udarcem na vrhu čelade in na stranskem delu. V naslednjih treh testih so čelade namestili na glavo lutke Hybrid III in merili rotacijski pospešek po treh različnih oseh, podatke pa predelali še z računalniško simulacijo vpliva na možgane.

Varnost? Tu je zračna blazina!

Pri izračunu varnosti so upoštevali, da na poškodbe možganov najbolj vplivajo rotacijske sile, ki jih sicer preprečuje sistem MIPS (in podobni). Oznako »priporočena« so podelili čeladam, ki so dobile 15 odstotkov več točk, kot je znašala mediana vseh čelad, pri čemer so se morale obnesti 15 odstotkov bolje od mediane pri vseh testih. Teh je bilo osem, še tri pa so sicer dosegle nadpovprečen rezultat, a ne pri rotacijskem testu. V tabeli so z zvezdico označene čelade, ki jih priporoča Folksam.

Čelada

Rotacijska tehnologija

Rezultat

Hövding 3 *

 

76 %

Biltema Cykelhjälm MIPS *

MIPS

37 %

Tec Quadriga MIPS *

MIPS

23 %

Scott Vivo Plus MIPS *

MIPS

22 %

Bell Trace MIPS

MIPS

20 %

Bell Super Air R MIPS *

MIPS

19 %

Specialized S-Works Prevail II ANGI MIPS *

MIPS

18 %

Bontrager Specter WaveCel *

WaveCel

18 %

Occano MIPS *

MIPS

18 %

Bontrager Solstice MIPS

MIPS

15 %

Lazer Blade MIPS

MIPS

15 %

POC Axion SPIN

SPIN

3 %

Sweet Protection Outrider MIPS

MIPS

3 %

Giro Quarter FS MIPS

MIPS

-1 %

Specialized Ambush ANGI MIPS

MIPS

-4 %

Closca Design Fuga

 

-6 %

Giro Agilis MIPS

MIPS

-8 %

Biltema Cykelhjälm

 

-10 %

Rockrider MTB ST 500

 

-12 %

POC Tectal SPIN

SPIN

-13 %

Giro Caden MIPS

MIPS

-13 %

Abus Hyban 2

 

-13 %

Van Rysel RoadR 900

 

-14 %

Smith Convoy MIPS

MIPS

-17 %

Halfords Commuter Helmet

 

-33 %

Bell Crest Universal

 

-36 %

Giro Caden

 

-37 %

Daleč najboljši rezultat je dosegla zaščita Hövding, pravzaprav zračna blazina, ki jo nosimo okoli vratu, in se sproži ob nesreči samodejno v desetinki sekunde. Za potrebe preizkusov so jo napolnili predhodno, s pritiskom 0,56 bara.

V povprečju so se se čelade s sistemom za zmanjševanje rotacijskega pospeška obnesle bolje, a ta sistem glede na laboratorijske teste še ni zagotovilo, da je čelada dejansko med najbolj varnimi.

Po svoje je zanimivo, da se je cestna čelada določenega proizvajalca odrezala bistveno bolje od precej bolj zaprte gorske čelade istega proizvajalca. To lahko po svoje dokazuje, da je pomemben dejavnik pri varnosti tudi teža same čelade.

Navsezadnje pa moramo poudariti, da gre za laboratorijski test v strogo nadzorovanih okoliščinah, daleč od ceste, robnikov, avtomobilov in dreves.

Podrobno poročilo testa najdete tukaj.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.