Livall Evo21, čelada z zavorno lučjo

Še ena pametna čelada, ki za kolesarjem vozečih ne opozarja le z zavorno lučjo ob ustavljanju, ampak ima vgrajene tudi smernike.

Za Livall morda še niste slišali, a je to kar uveljavljena znamka bolj ali manj pametnih čelad, ki običajno svoje proizvode najprej ponudi na platformi za množično financiranje Indiegogo. Enako so se lotili promocije – in zbiranja sredstev – za najnovejši izdelek Evo21, ki bo najnaprednejši in oblikovno najbolj drzen v njihovi liniji šestih pametnih čelad.

Luči po vzoru avtomobilov

Integrirana svetila na čeladah niso več nič novega, res pa Livallovi oblikovalci pri Evo21 niso bili skromni in so poskrbeli, da je čelada videti kot svetleče vesoljsko plovilo. Spredaj je bela sijalka, rdeče led-sijalke pa so vgrajene po 270 stopinjah oboda čelade, kar zagotavlja vidnost z vseh strani. In ne samo to: čelada samodejno zazna pojemke in zadaj vozeče z močnejšo rdečo lučjo opozori na zaviranje – enako kot zavorne luči na avtomobilih, samo precej bolj sofisticirano. Lučka na zadnji strani pa obenem deluje tudi smerokaz. Vklopi se ga prek upravljalnika na krmilu. Da, še ena stvar več na krmilu.

Za pasivno varnost je – ob tem, da je čelada prestala vse varnostne teste – poskrbljeno še z njihovim sistemom SOS. Ko senzor v čeladi zazna pospešek ali pojemek, ki jima sledi mirovanje, avtomatsko preko aplikacije na telefonu pošlje sporočilo SMS o nezgodi in GPS-koordinate kraja neljubega dogodka. Razen, če v devetdesetih sekundah potrdite, da je z vami vse OK. No, tudi to že znajo nekateri števci in tudi na primer Specializedove čelade, res pa sistem ANGi ni popolnoma integriran.

Kampanja na Indiegogo je super uspešna

Livall obljublja dobro ventilacijo in težo okoli 350 gramov, verjetno za manjšo od dveh velikostnih različic. No, 350 gramov je za to tehnološko čudo z lučmi, senzorji in akumulatorjem relativno malo. Mnenja glede tega, ali na kolesu potrebujemo zavorno luč, bodo seveda deljena. In kaj je narobe z nakazovanjem smeri z roko? Seveda to, da z eno roko spustimo krmilo.

Toda devet dni pred koncem kampanje na Indiegogo je več kot dva tisoč podpornikov zbralo že več kot četrt milijona evrov, s čimer je Livall že za več kot tridesetkrat presegel svoje plane. To ni presenetljivo iz vsaj dveh vidikov. Prvič, milenijci so nad kolesarjenjem navdušeni skoraj enako, kot nad tehnologijo. In drugič, čelada niti ni tako draga: 73 evrov. Če vzamete dva kosa, je vsak po 62 evrov. Precej ceneje od Poc Omne Eternal, ki pa se resda polni prek solarnih celic. Livall Evo21 naj bi vsakih deset ur napolnili. Še nekaj, na kar morate misliti.

Komentarji

Zakaj komplicirati in si obešati dodatno težo na glavo? Kaj je narobe z lučjo takšnega koncepta na primer na sedežni opori?

Tole funkcijo zaznavanja pospeškov ima zdaj že vsaka navadna zadnja kolesarska lučka. Problem je pa, da v praksi to bolj švoh deluje. Včasih niti ne zazna zaviranja, besno pa začne utripat vsakič, ko povoziš kako luknjo. Kar je vsakih deset metrov.

Teža?! Imam 13 let staro čelado Limar Ultralight velikosti L ki ima 199g in je ne čutim na glavi,...nova izboljšana različica z vsemi sistemi ima 220g,...da bi dal na glavo 350g mi na misel ne pride.

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.