Za razvoj kolesarstva v Veliki Britaniji dve milijardi funtov

Za razvoj kolesarstva v Veliki Britaniji dve milijardi funtov

Boris Johnson misli resno, ko govori o zlati dobi kolesarstva.

Pixabay

Po priporočilih Svetovne zdravstvene organizacije je aktivni individualni transport najboljša obramba pred širjenjem nalezljivih bolezni in tudi zato je Boris Johnson postkoronsko obdobje – ki se glede na zadnje podatke niti še ni začelo – označil za zlato dobo kolesarstva. Poleg načrta za boj proti debelosti je britanska vlada ta teden predstavila tudi ukrepe za spodbudo kolesarske revolucije.

Več kolesarjev, manj prometa

Od obljube do začetka izvajanja financiranja popravil starih koles – britanska vlada bo razdelila pol milijona vavčerjev – sta sicer minila že več kot dva meseca, a z včerajšnim dnem je ta spodbuda vendarle zaživela. Za resno promocijo kolesarjenja kot atraktivnega načina vsakdanjega transporta pa to seveda ni dovolj, zato bodo vložili denar tudi v izboljšanje prometne infrastrukture za kolesarje.

Kot v Sloveniji kaže praksa, se marsikateri dober načrt izjalovi in namesto kolesarskih stez dobivamo kilometre grbinastih poligonov, pogosto kar na deljenih površinah s pešci. Vsaj na papirju so načrti britanske vlade bolj ambiciozni in tudi nekoliko bolj jasno zapisani.

Bo kolesar v zlati dobi postal kralj?

Načrt vključuje na »tisoče milj« novih zavarovanih kolesarskih poti znotraj mest, obenem pa tudi strožje normative za kolesarsko infrastrukturo. Deljene površine tako niso zajete v ta sredstva. Prav tako bodo še izboljšali Nacionalno kolesarsko mrežo, torej povezave znotraj države. Za nadzor infrastrukture bodo ustanovili nov inšpektorat – ukrep, ob katerem bi v Sloveniji privzdignili obrvi.

Za izboljšanje varnosti bodo prilagodili cestni kodeks (Highway Code), s poudarkom na zaščiti ranljivih udeležencev v prometu. Lokalne oblasti bodo dobile nove pristojnosti za ukrepanje ob prometnih prekrških.

V načrtu so tudi območja omejenega prometa, piše se tudi o ducatu kolesarjem prijaznih mini-Holandij in enem mestnem središču z ničelno stopnjo emisij. Izboljšali naj bi tudi dostopnost do e-koles z uvedbo novega nacionalnega programa za pomoč starejšim, slabše telesno pripravljenim in tistim, ki se vozijo na daljših razdaljah.

Sprejeli pa naj bi tudi nov dolgoročni program financiranja, torej naj ne bi ostalo pri enkratni spodbudi za kolesarstvo.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.