Wahoo Elemnt Bolt

Majhen števec, ki zmore skoraj toliko kot največji, sem dobil na preizkus za nedoločen čas. Mislim, da uporabljam vse funkcije – a tudi nobene ne pogrešam.

Matej Zalar

Potrebujem spodobno navigacijo in rad se hvalim na Stravi, zato brez tehnologije ne gre. Vendar pa nisem tehnološki frik in če povem po pravici, preizkušanje elektronskih naprav ni moje najljubše opravilo. Proizvajalci v tekmi za najboljšega množijo funkcije, zato je težko obvladovati vse, kar ponujajo. Ko sem se letos prvič srečal z Wahoojem, sem ugotovil, da ima vse, kar pričakujem, a po drugi strani le malo tistega, česar nikoli ne bom potreboval. In usposobil sem ga hitreje, kot nastavim položaj sedeža in krmila.

Telefon je njegov nerazdružljivi prijatelj

Element Bolt ni najlepši števec na svetu. Je pa praktičen. In v kombinaciji s priloženim nosilcem je, kot pravijo pri Wahooju, najbolj aerodinamičen na svetu. Nosilec je tako videti kot del števca, kar lahko dejansko postane, če napravo nanj privijemo s priloženim vijakom. S to, sicer nepraktično, a inovativno zvijačo števec postane del kolesa, ki lahko po pravilih Ucija tehta največ 6,8 kilogramov. Privijte torej števec in se znebite uteži!

Wahoo gradi softver števcev okoli povezave s telefonom, zato moramo pred prvo uporabo na telefon naložiti Elemnt Companion. Poleg povezave Bluetooth moramo za interakcijo s števcem izbrati tudi povezavo s satelitskimi sistemi in zabava se začne. Števec in telefon seznanimo s QR-kodo, ki se pojavi na Boltovem zaslonu in potem prek aplikacije nastavimo praktično vse.

Svojih osebnih podatkov niti ne moremo vnesti neposredno na števec, s čimer ni nič narobe, ker je ta način vedno strašno zamuden. Precej hitreje gre z aplikacijo, kjer urejamo tudi različne zaslone in funkcije LED-lučk. S senzorji in merilnikom moči se lahko povežemo brez uporabe telefona, vse v zvezi z njimi pa potem urejamo prek aplikacije.

Po novem tudi z radarjem

V praksi sem bil od trenutka, ko sem škatlo odprl, na vožnjo pripravljen prej kot v desetih minutah, vključno z nalaganjem aplikacije ter parjenjem senzorjev. Seznanitev je hitra tudi s senzorji drugih proizvajalcev, ki uporabljajo protokola ANT+ in Bluetooth. Bolta sem seznanil tudi z elektronskimi prestavnimi sistemi (Shimano Di2, Campagnolo EPS in Sram AXS) – vsakokrat brez zapletov.

Nekaj je pa vendarle manjkalo: možnost povezave z Garminovo radarsko lučjo Varia. No, poleti je Wahoo dodal posodobitev tudi za to funkcijo, a še nisem preizkusil delovanja. Na ekranu lahko izberemo posebno polje za prikaz podatkov z radarja, dodatno pa na avtomobile opozarjajo tudi LED-lučke.

Prilagodljiv zaslon

Naprava ima kar šest gumbov, a je upravljanje preprosto. Z gumbom ob desni strani ga vklopimo in z daljšim pritiskom izklopimo ali vstopamo v osnovni meni, po katerem se pomikamo s tipkama ob desni strani. Nastavimo lahko funkcije LED-lučk, izberemo ali vozimo na prostem ali na trenažerju, vklopimo osvetlitev zaslona in urejamo povezave s senzorji. Z gumbi pod zaslonom se med vožnjo pomikamo med različnimi zasloni ter zaustavimo ali začnemo vožnjo.

Gumba na levi strani igrata še eno simpatično vlogo. Ker lahko zaslon prikazuje največ devet polj (v sedmih vrsticah), so lahko cifre precej majhne. A z gumboma na desni lahko število vrst med vožnjo zmanjšamo na štiri, tri ali dve. Lahko pa izberemo tudi samo eno polje ter tako spremljamo na primer samo moč, ne da bi nas med intervalom motili ostali podatki.

Zanimiva rešitev so tudi lučke nad ekranom, ki lahko z rumeno, modro in belo barvo prikazujejo ali vozimo počasneje, hitreje ali enako hitro glede na povprečno hitrost. Bolj zanimiva možnost je barvni prikaz trenutne cone treninga – izberemo lahko med conami moči in srčnega utripa. Lučke pa služijo tudi kot opozorila, na primer na prihajajoče segmente Strave (če uporabljate Stravo Summit), ob navigaciji ali če dobimo sporočilo oziroma klic na telefon, ki ga seveda lahko pospremi tudi zvok – ta je strašno nadležen, a učinkovit. Če bi radi mir, lahko to funkcijo tako ali tako izklopite.

Povezani v svet

Povezava med števcem in telefonom je smiselna med celotno vožnjo. Prvič zato, ker lahko tako tudi med aktivnostjo hitro spreminjamo nekatere nastavitve. Ko sem na primer nekega dne obtičal na kolesu, ko se je že stemnilo in zelo preprosto je bilo prek telefona vklopiti stalno osvetlitev zaslona.

Drugič, na zaslonu števca rad vidim kdo me kliče ali kaj mi piše, ne da bi moral iz žepa vleči telefon. In tretjič, zaradi lastne varnosti je pametno bližnjim pred vožnjo poslati povezavo, prek katere lahko na spletni strani www.wahooligan.com ves čas spremljajo našo lokacijo. Škoda, da prijatelji ne vidijo v živo tudi sledi vožnje, razen, če vozite po vnaprej naloženi sledi in z vklopljeno navigacijo. V tem primeru je na povezavi vidno tudi kam smo namenjeni.

Po vožnji števec prikaže osnovne podatke, med drugimi tudi povprečno, najmanjšo in največjo temperaturo. Še več podatkov, vključno z grafikoni, ki prikazujejo različne parametre, si lahko ogledamo na aplikaciji. Prej kot pridem peš v drugo nadstropje, pa se vožnja naloži tudi na Stravo, če je števec seveda povezan s telefonom.

Navigacija po sledi

Elemnt in Elemnt Bolt imata pravzaprav več kot samo osnovno navigacijo. Na napravo so naloženi zemljevidi Open Street Map držav vsega sveta, omogočata pa tudi navigacijo z navodili zavoj za zavojem. Nerodno je, da navigacija zavoj za zavojem ne deluje, če sled izrišemo s Stravo, ampak je na voljo le za uporabnike aplikacij Ride With GPS in Komoot. Po drugi strani navigacijo zavoj za zavojem tudi za sledi s Strave omogoča Roam in morda se kaka posodobitev nekoč obeta tudi za obe cenejši napravi.

Sledi je sicer mogoče kar dobro slediti tudi brez navodil zavoj za zavojem, a sem vseeno začel uporabljati tudi Komoot, ki pa je po oceni uredništva Runde tako ali tako prijaznejši in uporabnejši. Glavna omejitev pri navigaciji je tako črno-beli zaslon, pri Boltu pa tudi dejstvo, da je pač majhen. Navodila so zato izpisana z relativno drobnimi črkami, brskanje po zemljevidu pa ni najboljša zamisel in je bolje vzeti v roke telefon. A to me ni motilo, saj se na vožnji ne želim ukvarjati z zemljevidom, ampak raje slepo sledim navodilom.

Elementarni števec

Wahoo ponuja od letos štiri računalnike. Elemnt Mini je edini brez povezave GNSS, ki pa jo je možno vzpostaviti ob povezavi z aplikacijo Wahoo Elemnt Companion. Za 90 evrov tako dobite števec z osnovnimi funkcijami in brez navigacije, ki pa vseeno omogoča nalaganje poti na Stravo. Elemnt je funkcionalno enak kot Elemnt Bolt, samo da je večji (in ni aerodinamičen) in ima vrsto z LED-lučkami tudi ob strani. Zaradi večjega zaslona je navigacijska funkcionalnost seveda boljša, nakup pa svetujem tudi uporabnikom radarja Varia.

In potem je tu letošnja novost Roam, ki je od Elemnta dražji za 70, od Elemnta Bolta pa za 110 evrov. Poleg tega, da ima barvni zaslon (in je aerodinamično zasnovan), ima naprednejše navigacijske funkcije. Obvlada namreč tudi vodenje do izhodišča sledi ter vodenje nazaj na sled, če skrenemo s poti in zna izračunati najkrajšo pot nazaj na izhodišče. Skratka, Roam deluje kot popolni navigacijski sistemi, kakršne imamo v avtomobilih, medtem ko morata biti na Elemntu in Elemntu Bolt nameščeni sledi.

 

Wahoo Elemnt Bolt

240 EUR (samo računalnik)
330 EUR (s senzorji)
VS Bike
Dimenzije: 75 mm × 47 mm × 22 mm
Teža: 61 g
Teža nosilca: 25 g
Diagonala zaslona: 2,2 palca
Povezljivost: ANT+, ANT+ FE-C , Bluetooth
Podpora satelitov: GPS, GLONASS, BeiDou, Galileo, QZSS
Standard vodotesnosti: IPX7
Avtonomija baterije: do 15 ur

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.