Sram Red eTap AXS s kaseto do 10-36

Dobra novica za ljubitelje strmih klancev in gravlanja! Sramova paradna skupina je odslej na voljo z zadnjim menjalnikom za strašno velike kasete.

Sram

Sramov 12-stopenjski Red eTap AXS je imel že s kombinacijo zadnjega verižnika 10-33 in prednje kombinacije 46/33 zelo širok razpon prestavnih razmerij z najlažjim prestavnim razmerjem 1:1. Več kot dovolj za asfaltirane klance, ne pa nujno tudi za gravlerje, ki prisegajo na prestavne sisteme s prednjim menjalnikom. Že lani je sicer Sram predstavil Force eTap AXS s kaseto 10-36, zdaj pa je nogam prijaznejša tudi najelitnejša skupina.

Red eTap AXS 36t Max (moj bog, koliko kratic)

Zanimivo je, da niso podaljšali kletke, zato ostaja menjalnik na pogled tako rekoč enak kot običajni za verižnike velikosti 10-33. Trik je v zgornjem zglobu, ki je prirejen tako, da je celoten menjalnik postavljen nekoliko niže. S tem se poveča razmak do verige in optimizira tek verige na večjih zobnikih. Skratka, ne bo šlo preprosto z menjavo kletke, ampak bo treba kupiti cel menjalnik.

V kombinaciji s prednjima verižnikoma 46/33 je torej najlažje prestavno razmerje manj kot 0,92, najtežje pa zahvaljujoč malemu zobniku z 10 zobci kar 4,60. Razpon je tako kar 502 odstotka. To pa še ni vse! Kdor vzame v zakup višjo težo, lahko zadnji menjalnik kombinira s prednjim menjalnikom Force eTap AXS in gonilko z verižnikoma 43/30. To omogoča najlažje prestavno razmerje pičlih 0,83. Na lepem se v tem primeru ne zdita tako zelo strma niti vzpona na Šmarno goro ali stari Ljubelj, še vedno pa je hiter tudi najtežji prenos z razmerjem 4,30.

1x ali 2x? Oboje.

Menjalnik je kompatibilen tudi s sistemi 1x, vendar menimo, da je v tem primeru razpon za resno gravlersko vožnjo premajhen. Debate o smiselnosti sistemov 1x za cestno vožnjo pa se za omizji običajno končajo s tezo, da za cestne vožnje pač niso primerni, dokler je prestav samo 12 – kaj pa če jih je 13?

Kaseta Red XG-1290 je še vedno na voljo samo v variantah 10-26, 10-28 in 10-33, torej je treba namestiti Force XG-1270. Škoda. Je pa po novem kaseta v nikljano-kromirani izvedbi precej lepša na pogled. Zobniki so velikosti 10, 11, 12, 13, 15, 17, 19, 21, 24, 28, 32, 36. Kaseta stane 190 evrov, ne glede na velikost.

Za menjalnik Red eTap AXS 36t Max pa vam bodo vzeli zajetnih 685 evrov – in, verjeli ali ne, baterija ni vključena v to ceno!

Za koga?

Predvsem za kolesarje, ki jih motijo veliki preskoki med prestavami. Za cestno vožnjo znajo biti sicer sistemi AXS s širšim razponom za te kolesarje še vedno neugodni, so jih pa zato toliko bolj veseli panoramsko razpoloženi izletniki.

Bolj težavna je izbira pri gravlerjih. Po svoje si želimo čim širši razpon, a tudi manjše preskoke med prestavami, zato mnogi še vedno prisegajo na sisteme z dvema menjalnikoma. Takšni sestavi govori v prid tudi čedalje bolj popularen razred vsecestnih (allroad) koles, ki se na 25-milimetrskih plaščih prav dobro znajdejo na asfaltu in makadamu.

Na makadamskih cestah hitrejšemu gravlerju povsem zadostuje najtežje razmerje 42-11, šibkejšemu pa 40-11. A na asfaltirani cesti ga bo to ustavilo že pri hitrosti dobrih 50 kilometrov na uro, na strmejših vzponih pa bodo preskoki med prestavami preveliki za udobno vožnjo v skupini, ko se kolesar prilagaja tempu in ne obratno.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.