Novost za gravel: Campagnolo Ekar

Dolgo je trajalo, da je Campagnolo predstavil prvo namensko skupino za gravlarje, ampak zdaj je tu: estetsko dovršena, lahka, brez prednjega menjalnika in s 13 prestavami!

Okusi gravlerjev so različni, a skoraj vsi si na po svoje želijo kolo brez prednjega menjalnika. Težava je pri tem ozek razpon prestavnih razmerij, močnejši pa tarnajo zaradi velikih preskokov med razmerji. Campagnolo težavo rešuje s 13-rednim verižnikom, ki je na voljo v treh različicah. Ni prvi s trinajstimi prestavami, saj je to že naredil Rotor, je pa prvi med velikimi.

Zadnji verižnik

Že poleti je Campagnolo z obročniki Shamal predstavil nov standard račne N3W, ki je z adapterjem kompatibilna tudi z 12- in 11-stopenjskimi verižniki. Brez vmesnika pa standardu kot ulita pristaja nova 13-stopenjska kaseta. Ob tem ni bojazni, da bo Ekar kompatibilen samo s Campagnolovini pesti, saj lahko isti standard uporabljajo tudi drugi proizvajalci.

Na voljo so torej tri kasete z različnimi prestavnimi razmerji. Najmanjši zobnik ima celo samo 9 zob. Najmanjši razpon med razmerji ima kaseta Endurance, ki je bržčas namenjena cestni vožnji oziroma lažjim makadamom. Gravel Race ima širok razpon 9-42, Gravel Adventure pa je namenjena tistim, ki kolo otovorijo in si želijo nekoliko lažjih prenosov.

Endurance: 9-10-11-12-13-14-16-18-20-23-27-31-36

Gravel Race: 9-10-11-12-13-14-16-18-21-25-30-36-42

Gravel Adventure: 10-11-12-13-14-15-17-19-22-26-32-39-44

Zadnji menjalnik

Izdelan je iz kombinacije aluminija, nerjavnega jekla in poliamida, ojačenega s karbonskimi vlakni. Sklopke ni mogoče izklopiti, za snemanje kolesa pa je mogoče kletko menjanika zakleniti.

Zavorni ročici

Zavorni ročki sta aluminijasti, prestavni pa plastični. Princip prestavljanja je enak kot pri cestnih skupinah. Ročica za prestavljanje v težje prestave (s palcem) je oblikovana tako, da je lahko dostopna ne glede na to, ali držimo krmilo za ročke ali za krivine.

Navzdol (v lažja razmerja) lahko menjamo za tri stopnje naenkrat, navzgor pa samo za eno. Menda zato, da ne bi prestavili ponesreči.

Zavore

Zavorni čeljusti flat-mount sta na videz drugačni, v osnovi pa enaki kot pri cestnih skupinah. Nameščene so organske obloge DB310.

Zavorni rotorji centerlock so v celoti jekleni, izbiramo lahko med 160- in 140-milimetrskimi. Kogar moti teža, lahko namesti rotorje s cestnih skupin z aluminijastim pajkom.

Gonilka

Štirikraka karbonska gonilka z jekleno osjo sprejme zobnike velikosti od 38t do 44 in je na voljo v dolžinah 165, 170, 172,5 in 175 milimetrov. Gonilni ležaji so nameščeni neposredno na os. Del skupine Ekar je sicer tudi sredina, ki sprejme tako rekoč vse druge standarde.

Veriga

Seveda so morali narediti tudi novo verigo, ki je 0,25 milimetrov ožja od 12-stopenjskih. Izdelovali naj bi jo v lastni tovarni v Vicenzi. Običajna je na voljo za 44 evrov, s hitrim členom C-Link pa je dva evra dražja.

Campagnolo postavlja nove standarde

Skupina komponent s širokim razponom prestav tehta po Campagnolovih podatkih le 2.385 gramov, a ne za nizko ceno. Skupaj z zavornimi rotorji in gonilnim ležajem stane skoraj 1.700 evrov, le malo manj kot Campagnolo Chorus.

Za zdaj še ni govora o elektronski skupini, so pa povedali, kateri proizvajalci obročnikov bodo uporabljali standard račne N3W: DT Swiss, GW Manufacturing, Newmen, Roval in Tune. Znano je tudi, da bodo z opremo Ekar na voljo 3T Exploro in cestni 3T Strada, Pinarello Grevil, Ridley Kanzo Fast, Specialized S-Works Diverge, Wilier-Triestina Jena in verjetno še precej manjših znamk, kot sta Mason in Sage.

 

Teža

Cena

Zadnji verižnik

340/390/410 g

265 EUR

Menjalnik

275 g

247 EUR

Zavorni ročici

420 g

304 EUR/382 EUR

Zavorni čeljusti (prednja/zadnja)

110 g/95 g

(vključeno v ceno ročic)

Zavorni rotor (160 mm/140 mm)

157 g/123 g

36 EUR

Gonilka (38t, 172,5 mm)

615 g

347 EUR

Gonilni ležaj

50 g

33 EUR

Veriga (C-Link)

242 g

46 EUR



Komentarji

Klemen
25. 9. 2020 13:19:39

S takimi cenami se Campy še bolj odmika v vode butične proizvodnje, kar je za končne potrošnike slabo. Potrošnikom na masovnem tržišču tako ostajata samo še dva ponudnika.

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.