Sponzorji ženskih ekip WorldTeam 2022

Letos dirka v svetovni seriji kar štirinajst ekip, ki bodo imele tudi veliko več dirk na najvišji ravni. Sponzorji so ugotovili, da se splača vlagati tudi v žensko kolesarstvo. Verjetno ima levji delež zaslug za to vrnitev ženskega Tour de France.

Flanders Classics

Dirkanje v svetovni seriji ni poceni, odkar je Uci uvedel tudi minimalne plače in določene socialne pravice tudi za najboljše ženske ekipe, ki želijo nastopati z licenco WorldTeam. Verjetno je zdaj največji izziv kako izboljšati razmere tudi v kontinentalnih ekipah, kjer vladajo verjetno še bolj divje razmere kot v moških. Izziv za ekipe svetovne serije pa bo, kako celo sezono z relativno majhnim številom članic nastopiti na prav vseh dirkah in še kakšni zraven.

Malo boljše plače in veliko več dirkanja

Licenco WorldTeam je imelo še lani le devet ekip, letos torej kar pet več Brez dvoma zato, ker je to najboljše zagotovilo za avtomatsko vabilo na Tour. Seveda pa članstvo v elitni druščini prinaša tudi veliko odgovornosti.

Ne le zaradi pristojbin Uciju in zagotovljenih minimalnih plač za kolesarke, ki letos znašajo 27 tisoč evrov oziroma 45.100 evrov bruto za samozaposlene (prihodnje leto 32.102 evra oziroma 52.647 evrov za samozaposlene). BikeExchange-Jayco in Trek-Segafredo sta se lani pohvalili, da izplačujeta ženskam enake minimalne plače kot moškim, torej dobrih 40.045 evrov oziroma 65.673 evrov za samozaposlene. O razlikah med najbolje plačanimi moškimi in najbolje plačanimi ženskami sicer ni bilo besede.

Brez dirke v Avstraliji, ki je tudi letos odpadla, morajo ekipe svetovne serije nastopiti letos na kar 25 dirkah, vsega skupaj pa jih čaka 70 tekmovalnih dni. Lani je bilo dirk precej manj: zaradi pandemije v svetovni seriji le 18 in 42 tekmovalnih dni. Če dirke ne bi odpadale, bi morale ekipe skupaj dirkati 53 dni.

Seveda so najboljše ekipe dirkale več, a je bila udeležba vendarle prostovoljna, zdaj je to obveza, ekipe pa imajo največ petnajst (Canyon-Sram in UAE-ADQ), nekatere le ducat kolesark. Na začetku še ne, a proti koncu sezone lahko to postane zagata za ekipe, že prej pa za organizatorje manjših dirk, ki ne bodo nujno privabili enako dobrih zasedb kot v prejšnjih letih.

Seveda pa so to sladke skrbi. Že letos bi lahko ekipe štele po dvajset kolesark … kar pa seveda stane.

Več dirk prinaša več zanimanja

Kar osem ekip deluje znotraj organizacij, ki imajo tako ali drugače v lasti tudi moška moštva. Prišlo je do paradoksa, ko Human Powered Health in Uno-X dirkata v ženski konkurenci z licencama svetovne serije, v bolj konkurenčni moški pa z licencama ProTeam.

Že od leta 2020 ženska ekipa Arkea dirka na kontinentalni ravni, medtem ko moški zelo dobro kaže, da bo naslednja tri leta dirkala v elitni seriji. Svojo kontinentalno ekipo ima že sedemnajsto leto tudi Lotto-Soudal, Cofidis pa jo je ustanovil letos. Dodam lahko še NXTG by Experza, kamor se je vpletal Patrick Lefevere z načrtom, da morda nekoč postane del organizacije Quick Step-Alpha Vinyl ali kakorkoli se bo že imenovala.

V žensko kolesarstvo vstopajo tudi sponzorji moških ekip. Že nekaj časa na ta način funkcionira FDJ-Nouvelle-Aquitaine-Futuroscope, ki je tesno povezana z Groupamo-FDJ. Letos je EF Education s svojim vložkom ekipi TIBCO-SVB odprl vrata v svetovno serijo, Israel-Premier Tech pa je dodatno podprl Roland Cogeas Edelweiss. In če smo lani v začetku sezone našteli 45 kontinentalnih ženskih ekip, jih je letos že 48.

Vozni park v sezoni 2022

 

Kolesa

Komponente

Obročniki

Števci

BikeExchange-Jayco

Giant

Shimano

Cadex

?

Canyon-Sram Racing

Canyon

Sram

Zipp

Garmin

DSM

Scott

Shimano

Shimano

Wahoo

EF Education-Tibco-SVB

Cannondale

Shimano

Vision

Wahoo

FDJ-Nouvelle-Aquitaine-Futuroscope

Lapierre

Shimano

Shimano

?

Human Powered Health

Felt

Sram

Vision

Wahoo

Jumbo-Visma

Cervelo

Shimano

Shimano

Garmin

Liv Racing-Xstra

Liv

Sram

Cadex

?

Movistar

Canyon

Sram

Zipp

Garmin

Roland Gogeas Edelweiss

Look

Sram

Corima

?

SD Worx

Specialized

Sram

Zipp

Garmin

Trek-Segafredo

Trek

Sram

Bontrager

Wahoo

UAE-ADQ

Colnago

Campagnolo

Campagnolo

Wahoo

Uno-X

Dare Bikes

Shimano

DT Swiss

Garmin

BikeExchange-Jayco

Od začetka leta 2012 deluje kot celota skupaj z moško. V prvi sezoni se je imenovala GreenEdge-AIS, od leta 2017 pa si ime deli z moško divizijo (Orica-Scott, Mitchelton-Scott, BikeExchange). Ekipa je letos dobila nove opremljevalce (kolesa in čelade Giant, oblačila Ale …) in malo daljše ime: tudi Jayco je del poslovnega imperija Gerryja Ryana.

BikeExchange je spletna platforma za prodajo nove in rabljene kolesarske opreme, ene vrste avstralska Bolha za kolesarje, ki ekipo sponzorira že od nekdaj. Jayco je proizvajalec avtodomov in prikolic, Let’s Go pa najemodajalec avtodomov. Mitchelton je vinarsko in turistično podjetje (prav tako v Ryanovi lasti). AlUla se je pridružila ekipi sredi lanskega leta: gre za turistično destinacijo v Savdski Arabiji, kjer pa ženske ne dirkajo.

BikeExchange-Jayco-Gomez Sport

Canyon-Sram Racing

Nemško ekipo je leta 2016 ustanovil nekdanji nemški kolesar Ronny Lauke, potem ko se je končala dolgoletna zgodba z Velocio-Sram Pro Cycling. Canyona in Srama ni treba predstavljati na dolgo in široko, velja pa omeniti, da ekipa ni nikdar spremenila imena.

Med večjimi sponzorji se je pojavil Zwift, s katerim so sodelovali tudi pri akademiji in izbrali v ekipo Maude Oudeman. Med sponzorji so vsi, razen nekega nemškega prodajalca avtomobilov, povezani s kolesarstvom oziroma športom. Večja sprememba je menjava opremljevalca z oblačili, to ni več Rapha, ampak Canyon. In dresi niso nič slabši.

Canyon-Sram/Thomas Maheux

DSM

Leta 2011 je začela delovati pod imenom Skil-Argos, s sezono 2013 pa je postala del ekipe Argos-Shimano in naslednje leto Giant-Shimano. Čeprav je delovala znotraj enotnega ustroja, se je v letih 2015 in 2016 imenovala Liv-Plantur, saj je Giant promoviral svojo blagovno znamko ženskih koles. Od leta 2017 so moški in ženske nastopali z enotnimi dresi pod imenom Sunweb.

DSM je nizozemsko podjetje, ki se ukvarja z razvojem in proizvodnjo materialov, prehranskih dodatkov in predelavo hrane. DSM je razvil tudi termoplastični polietilen Dyneema. Z uporabo tega materiala naj bi oblačila kolesarje ob padcih bistveno bolje zaščitila ped odrgninami. Proizvod tega sodelovanja naj bi prodajali pod blagovno znamko Keep Challenging, a za zdaj oblačila proizvajajo v sodelovanju z Nalinijem.

Dresi so letos še bolj nabiti z napisi. Novi sponzor je Youfone, telekomunikacijski operater. Zoover je spletna platforma za ocenjevanje in promocijo počitniških destinacij. LV Logistics je nizozemsko podjetje, ki se ukvarja z vseh vrst transporta in skladiščenja. Eyes(+)More in Hans Anders sta prodajalca očal. Nizozemski Aqua Step je nekaj podobnega kot belgijski Quick Step – na vodo odporne talne in stenske vinilne obloge. Pogrešamo pa Saxo Bank in celo turistično agencijo Sunweb.

Team DSM

EF Education-Tibco-SVB

Ekipo Palo Alto Bicycles Women’s (PABW) je leta 2006 ustanovila Linda Jackson, ki je v devetdesetih letih prejšnjega stoletja zamenjala uspešno kariero v investicijskem bančništvu za profesionalno kolesarstvo. Kanadska državna prvakinja je nastopila tudi na olimpijskih igrah v Atlanti, na ženskem Giru je bila druga in tretja na ženskem Touru leta 1997. Leta 2004 je začela trenirati kolesarke PABW, naslednje leto je postala vodja ekipe, s sponzorjema TIBCO in SVB pa so lahko pridobile kontinentalno licenco.

Ko je z letošnjo sezono pristopil EF Education, so si po šestnajstih letih delovanja privoščili licenco WorldTeam. Jackson ostaja vodja ekipe, ki deluje ločeno od organizacije Slipstream ziroma moške ekipe EF Education-EasyPost

TIBCO Software se ukvarja z informacijsko-komunikacijskimi tehnologijami. Sedež imajo v Silikonski dolini v raziskovalnem parku Stanford. Silicon Valley Bank je ena največjih komercialnih bank v ZDA. Med sponzorji je tudi ameriško logistično podjetje EasyPost. Vsi drugi partnerji so povezani s kolesarstvom.

EF-Education-Tibco-SVB

FDJ-Nouvelle Aquitaine-Futuroscope

Francoska ekipa je med letoma 2006 in 2013 dirkala pod imenom Vienne-Futuroscope, naslednja tri leta kot Poitou Charentes-Futuroscope.86, od sezone 2017 pa je glavni sponzor francoska nacionalna loterija FDJ. Druga velika sponzorja sta francoska regija Nova Akvitanija in Futuroscope, zabavišče, ki slovi po avdiovizualnih atrakcijah, kot so 3D- in 4D-kinematografi. Manjših sponzorjev, partnerjev in opremljevalcev je pravzaprav toliko, da jih je skoraj nemogoče prešteti.

FDJ-Nouvelle Aquitaine-Futuroscope

Human Powered Health

Zgodovina ameriške ekipe sega v leto 2007. Lastnik ekipe je Circuit Global pod vodstvom Charlesa Aarona. Sprva se je imenovala Kelly Benefit Strategies/Medifast, leta 2018 so kot Rally Cycling pridobili licenco ProTeam. Žensko ekipo so ustanovili še preden je bilo to popularno: leta 2013 se je imenovala Optum p/b Kelly Benefit Strategies, od letos ima kot Human Powered Health licenco svetovne serije, medtem ko moška še vedno deluje z licenco ProTeam.

Razen nekaterih, ki jih sicer podpirajo vlade oziroma državna podjetja, je to ena redkih ekip brez naziva sponzorja v imenu. Human Powered Health je platforma, ki »navdihuje ljudi ne glede na fizično pripravljenost in smer, kamor jih vodi življenje, da lahko že z malo gibanja in skrbi za naš um spremenimo svoja življenja«.

Optum je del ameriške zdravstvene zavarovalnice UnitedHealth Group, ki se ukvarja s »pametnimi integriranimi rešitvami za modernizacijo zdravstvenega sistema«. Zavarovalnica je v ekipi prisotna tudi s fundacijo United Health Care Children’s Foundation. Thorne razvija »inovativne rešitve za individualni pristop k zdravju in dobremu počutju« – po domače, prodajajo prehranske dodatke in domače teste za 0d 150 do 300 dolarjev, ki povedo, kakšno je vaše zdravje črevesja, kakšne so ravni hormonov, ki povzročajo stres, zakaj imate težave s spancem ali kako shujšati.

Kelly Benefits Strategies je svetovalno podjetje za podjetja. Acura je Hondina znamka prestižnih avtomobilov. Pactimo jih obleče za kolesarjenje, Outdoor Research pa za prosti čas.

Human Powered Health

Jumbo-Visma

Nizozemska ekipa sodi med najstarejše v moški svetovni seriji, ženski oddelek pa so ustanovili lani in, razumljivo, že po prvi sezoni pridobili licenco WorldTeam.

Jumbo je nizozemska trgovska veriga v družinski lasti s 620 supermarketi. Visma je norveško softversko podjetje z 8500 zaposlenimi in 900 tisoč strankami. Ponujajo programe in storitve za organizacijo procesov v podjetjih.

Njihovi dresi so popisani tudi z imeni obilice drugih sponzorjev, a ne povsem enakih kot v moški ekipi. Hema je veriga trgovin tiste vrste, kjer je mogoče dobiti tako rekoč vse. Elfi je najemodajalec stanovanj. Vacansoleil ponuja turistične aranžmaje v 450 evropskih kampih, tudi slovenskih. Parkhotel Valkenburg je, ne boste verjeli, park hotel v Valkenburgu, ki si lahko privošči manjše partnerstvo v ekipi svetovne serije in sponzorstvo sila uspešne ženske kontinentalne ekipe, ki se imenuje … Parkhotel Valkenburg.

Team Jumbo-Visma

Liv Racing-Xstra

Nizozemska ekipa je nastala leta 2005, ko se je imenovala DSB-Bank. Nekaj sezon jo je sponzorirala nizozemska banka Rabobank, potem ko se je leta 2011 zaradi dopinških afer umaknila iz moškega kolesarstva. Leta 2019 se je ekipa združila s poljsko CCC, potem ko so prevzeli licenco WorldTeam ekipe BMC. Glavno breme sponzorstva je prevzel Liv (Giantova linija koles za ženske), v tej sezoni pa je pristopil še Xstra, nizozemski ponudnik proizvodov in rešitev za digitalno hrambo, ki ima tudi spletno trgovino.

Med manjšimi pokrovitelji, ki niso povezani s kolesarsko industrijo, najdemo nekaj nenavadnih, za katere ne bi pričakovali, da bodo lahko sponzorirali ekipo na najvišji ravni. Landal Kasteeldomein De Cauberg je eno od 90 počitniških naselij, ki jih najdemo v Belgiji, Nizozemski, Češki, Avstriji, Nemčiji, Madžarski, Švici, Danski in Angliji. Meesters van de Halm je nizozemski proizvajalec kosmičev. CEMA je združenje evropske industrije kmetijske mehanizacije.

Liv Racing-Xstra/Michiel Maas

Movistar

Najstarejša ekipa v World Touru je ustanovila ženski oddelek leta 2018, mesto v elitni druščini pa si je zagotovila leta 2020.

Movistar je blagovna znamka telekomunikacijskega operaterja Telefonica, ki deluje v Španiji in špansko govorečem delu Latinske Amerike. Na dresu opazimo še logotipa proizvajalca dresov La Passione in 02, to je Telefonicina blagovna znamka v Nemčiji, Veliki Britaniji in na Češkem. Sicer pa nobenih sponzorjev iz industrij, ki nimajo s športom nobene zveze.

Movistar

Roland Cogeas Edelweiss

Nova ekipa v druščini ženske svetovne serije deluje od leta 2018, ko jo je ustanovil Ruben Contreras, ustanovitelj švicarskega svetovalnega podjetja Cogeas Consulting. Ekipa je delovala na kontinentalni ravni, z novimi sponzorji pa je prišel denar za svetovno serijo. K sreči ekipa ne dirka več pod rusko zastavo, kar bi jo letos pokopalo še pred prvo dirko. Zdaj je registrirana v Švici, ima pa tri ruske kolesarke.

Roland je švicarsko pekarsko podjetje, ki proizvaja krekerje, žitne ploščice, bobi palčke in podobno. Letos je v sponzortvo vstopil še Israel-Premier Tech, torej izraelska moška ekipa svetovne serije, kar vzbuja sume, da bo Israel Cycling Academy ekipo prej ali slej prevzel. Premier-Tech je kanadsko podjetje, ki ponuja rešitve za pridelovalce hrane in vrtnarje, proizvodnjo embalaže, recikliranjem vode in digitalizacijo v proizvodnih procesih. Prodis je švicarski ponudnik varnostnih sistemov, kot so kamere, senzorji, domofoni in osebni alarmi, na primer za starostnike.

Roland-Cogeas Edelweiss

SD Worx

Nizozemska ekipa dirka na visoki ravni že od leta 2010. Od leta 2013 se je ekipa imenovala Boels-Dolmans. Šele lani pa so lahko pridobili licenco WorldTeam po zaslugi novega glavnega sponzorja, belgijskega kadrovskega podjetja SD Worx, ki z več kot 4.600 zaposlenimi deluje v 11 državah.

Z manjšim vložkom ostajata sponzorja tudi Boels Rental, nizozemski ponudnik gradbene in druge delovne mehanizacije ter prenosnih stranišč, in Dolmans, inženirsko podjetje, ki se ukvarja z zunanjimi ureditvami prostora. Novi sponzor je Yuzzu, zavarovalnic za vozila in dom, ki sicer sponzorira tudi ekipo Lotto-Soudal. Point Logic se ukvarja s strateškim marketingom. Adessa je hčerinsko podjetje SD Worx, ki se prav tako ukvarja s kadrovanjem.

SD Worx

Trek-Segafredo

Trek-Segafredo je ustanovil žensko ekipo leta 2019 in tako je bila uspešna, tako da imajo od sezone 2020 tudi licenco WorldTeam.

Poleg Treka je glavni sponzor Segafredo, bolonjska pražarna kave, ki jo je v šestdesetih letih prejšnjega stoletja odprl Francesco Segafredo. Pražarna je zdaj del skupine Massimo Zanetti Beverage Group in velja za največje zasebno podjetje v kavni industriji.

Trek-Segafredo/Sean Hardy

UAE-ADQ

Italijanska ekipa Alé-Cipollini in slovenska BTC City Ljubljana sta s skupnimi sredstvi leta 2020 zagotovili dovolj velik proračun in organizacijsko strukturo za ekipo najvišje ravni. Uradno sicer sega zgodovina sprva italijanske, potem italijansko-slovenske s sedežem v Italiji in zdaj ekipe Združenih arabskih emiratov v sezono 2011. Letos, ko je ekipo prevzel ustroj UAE Emirates, se je zamenjala večina sponzorjev, je pa jedro ekipe ostalo bolj ali manj enako, še vedno je športni direktor Gorazd Penko, od slovenskih kolesark pa sta v ekipi Eugenija Bujak in Urša Pintar.

ADQ je investicijsko podjetje. G42 je IT-podjetje, ki se ukvarja z umetno inteligenco in storitvami v oblakih. IHC oziroma International Holding Company je investicijsko podjetje, ki izhaja iz nekdanje International Fish Farming Company (Asmak) – in še vedno sta med dejavnostmi tudi ribogojstvo in predelava hrane. ADSCC je Abu Dabi Stem Cells Center, zdravstveni center, ki se ukvarja s celično terapijo in regenerativno medicino ter izvaja raziskave o izvornih celicah. Med sponzorji je še vedno BTC Ljubljana.

UAE Team-ADQ

Uno-X

Norveška moška ekipa deluje že od leta 2010, ko se je imenovala Ringeriks-Kraft. Leta 2017 jo je prevzelo podjetje Uno-X in od leta 2020 izredno uspešno delujejo z licenco ProTeam, a imajo tudi razvojno moštvo Uno-X Dare. Z letošnjo sezono so ustanovili tudi žensko ekipo ki je takoj pridobila licenco svetovne serije.

Uno-X je eno od podjetij norveške trgovske verige Reitan, ki prodaja vse mogoče izdelke in storitve v skandinavskih in baltskih državah. Uno-X »zagotavlja energijo za cestna vozila«, se predstavljajo v času, ko je predvsem na Norveškem skoraj bogokletno omenjati fosilna griva. A v verigi bencinskih servisov prodajajo prav to, nudijo tudi električne polnilnice in ekološke pralnice za vozila, v katerih menda porabijo več kot štirikrat manj vode kot običajne avtopralnice.

Denar, skratka, ni problem, zato med drugimi partnerji najdemo predvsem opremljevalce, med njimi vrsto manj znanih norveških znamk: Dare Bikes so kolesa, Sweet Protection čelade in očala. Ekipa je tudi ambasador norveške fundacije Mot, ki s programi v srednjih šolah mlade opogumlja in opremlja z življenjskimi veščinami ter pogumom.

Uno-X Pro Cycling Team

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.