Predelano e-kolo? V Franciji globa do 30.000 evrov.

Francoska vlada je sprejela zakon, ki prepoveduje predelavo električnih motorjev e-koles in S-pedelekov, pri katerih je sicer omejitev hitrosti 45 kilometrov na uro.

Pixabay

Zaradi drakonskih kazni je verjetno marsikdo pomislil, da gre za lažno novico, a je še kako res. Novi zakon o mobilnosti velja v Franciji že od začetka letošnjega leta.

Kršiteljem grozi celo zapor

Po novi zakonodaji v Franciji lastniki, prodajalci in proizvajalci koles ne smejo povečati moči e-koles tako, da bi kolesarju električni motor pomagal tudi pri hitrosti nad 25 kilometrov na uro oziroma nad 45 kilometrov na uro pri tako imenovanih S-pedelekih (speed pedelecs). S-pedeleki morajo biti sicer registrirani in zavarovani, obvezna pa je tudi uporaba čelade.

Vsak poseg v pogonski sklop, ki izboljša moč motorja, po zakonu spremeni tudi kategorijo vozila, saj ga spremeni v motocikel, zaradi česar seveda ne veljata več zavarovanje in garancija proizvajalca.

Kršitev se kaznuje z do 30 tisoč evri denarne kazni, zaporom do enega leta in odvzemom vozniškega dovoljenja za tri leta, kolo pa se lahko vrne v promet šele, ko je motor spet v prvotnem stanju. To velja tudi za izdelovalce, uvoznike in izvoznike ki ponujajo, oddajajo ali spodbujajo predelave, le da jim ob globi 30 tisoč evrov grozi še kazen dveh let zapora.

Kdo bo skrbel za red?

Na Bike Europe so sicer opozorili na težave pri izvajanju zakonodaje, predvsem kako bodo pristojni organi ugotavljali neskladnost e-koles z zakonom. Kršitve lahko ugotavljajo le uradniki ali agenti francoskega Ministrstva za transport. Domnevajo, da bodo nadzor naključno izvajali v večjih mestih.

V medijih je pred kratkim odmevalo sojenje e-kolesarju, ki je leta 2018 s predelanim kolesom tako silovito – očitali so mu, da je vozil s hitrostjo skoraj 50 kilometrov na uro – trčil v peško, da je zaradi poškodb glave umrla. Kolesarja so sicer oprostili krivde za brezobzirno vožnjo, saj je na cesto stopila neprevidno tudi peška. A dejstvo je, da je vozil predelano kolo, za kar bi v Franciji dobil visoko kazen.

Proti tunanju tudi Bosch

Eden največjih proizvajalcev elektromotorjev za kolesa je z modelnim letom 2020 otežil predelavo, tako da programska oprema preprečuje spremembe nastavitev. Generalni direktor Claus Fleischer je izpostavil, da bi lahko množične predelave motorjev sčasoma vplivale na industrijo in s tem tudi na e-mobilnost: »Pri Bosch eBike Systems se vztrajno borimo proti predelovanju tudi z razvojem naše tehnologije- Za nas je pomembno, da bodo e-kolesa z omejitvijo pomoči pri 25 kilometrih na uro tudi v prihodnosti kategorizirana kot kolesa. Ta njihov status moramo braniti in ohranjati, zato da bodo lahko kolesarji še naprej uživali v električni podpori.«

Zakonodajne ukrepe na področju e-koles in njihove predelave sicer napovedujejo tudi v Nemčiji, eni vodilnih sil na področju e-kolesarjenja, k ureditvi zakonodaje pa so pozvali tudi v Španiji.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.