Pomanjkanje goriva v Veliki Britaniji spodbudilo nakupe koles

Ni goriva? Samo brez panike! Rešitev je bicikel.

Pixabay

Kolesarska industrija ni še nikdar tako cvetela. Med pandemijo je v skokovito naraslo zanimanje za kolesarjenje. Povečano povpraševanje je ob hkratnih zastojih v proizvodnji in transportu povzročilo ob povišanju cen tudi pomanjkanje. V zadnjih dveh tednih pa na britanskih črpalkah primanjkuje še goriva, zato je prodaja koles še narasla.

Ena panika vodi v drugo

Že pred dvema letoma se je ugotavljalo, da bi lahko zaradi Brexita prišlo v Veliki Britaniji med drugim tudi do pomanjkanja goriva. Pred časom so prišli v javnost zaupni dokumenti naftnega podjetja BP, v katerih opozarjajo na možnost težav z dobavami z gorivom. To je povzročilo paniko: ljudje so navalili na bencinske črpalke in goriva je dejansko zmanjkalo.

Goriva je sicer dovolj, vendar ne v maloprodaji, dostava do bencinskih črpalk pa ni bila mogoča zaradi pomanjkanja voznikov cistern. Vzrok je deloma Brexit, zaradi katerega tuji vozniki težko pridobijo vizum in jih delo na Otoku ne zanima več, deloma pa covid-19, ki omejuje zaposlovanje. Vlada je zagato deloma rešila z aktivacijo vojske, obljubljajo pa tudi izdajo vizumov za tuje delavce.

A ljudje so se morali v vmesnem času znajti sami. Pri tem je spet prišlo do blažje panike. Decathlonu, ki ima v Veliki Britaniji kar 45 trgovin, je zadnji mesec prodaja koles zrasla za 119 odstotkov, posebej skokovito pa prodaja mestnih koles, ki se je dvignila za 194 odstotkov.

V določeni meri pa je bila posledica panike tudi skokovita rast prodaje koles v zelo kratkem času. Poleg tistih, ki so kupili kolesa, ker jim je zmanjkalo goriva, so namreč navalili tudi tisti, ki bi kupili kolo pozneje, a so se ustrašili, da jih bo zmanjkalo. V verigi s športno opremo mirijo, da je koles v skladiščih – vsaj pri njih – dovolj.

Kolesarjenje čedalje bolj atraktivno tudi zaradi kolesarjenja samega

V Veliki Britaniji sicer lani zabeležili 26 odstotkov več poti s kolesom kot leta 2019, vsega skupaj pa naj bi kolesarji prevozili lani dve tretjini več kot leto poprej. Sadove so obrodila priporočila, naj se ljudje med pandemijo odpravijo po opravkih varneje , torej ne z javnim prevozom.

Jonathan Hunter iz spletne trgovine Wiggle pa je za portal Road.cc povedal, da so vzrok za rast prodaje tudi inovacije v kolesarski industriji: »Z eksplozijo popularnosti novih vrst koles, še posebej pojdi-kamorkoli gravel koles, je postalo kolesarjenje dostopnejše in veliko bolj atraktivna alternativa sedenju v goriva lačni jekleni škatli.«

Kakorkoli, življenje že dolgo ni bilo tako zapleteno, kot je zdaj. Dobro je, da je del rešitve cenovno dostopen izum, ki je v osnovi tako rekoč enak kot pred skoraj 150 leti.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.