Francija: star avto za novo e-kolo?
Francozi načrtujejo nove subvencije s katerimi bi država z 2.500 evri sofinancirala nakup e-kolesa, a le v zameno za njegov star avtomobil.Pixabay
Matej Praprotnik je v intervjuju izpostavil, da ga motijo subvencije za električne avtomobile, glede na to, da država v zasledovanju trajnostne mobilnosti ne subvencionira nakupa koles. Subvencije za e-kolesa – ne pa tudi običajna – so bile sicer predvidene pod prejšnjo vlado, a je novi okoljski minister Andrej Vizjak razpis ustavil. V luči sodobnih trendov mobilnosti se zdi to popolnoma nerazumljiva poteza. Subvencije za nakup oziroma uporabo koles v razvitih država niso nekaj novega, a v Franciji skušajo s precej visoko subvencijo na domiseln način obenem spraviti s cest tudi stare avtomobile.
Rešitev je kolo
Francija se je zavezala, da bo do leta 2030 zmanjšala emisije toplogrednih plinov za 40 odstotkov glede na vrednosti iz leta 1990. Del ambicioznega načrta je tudi umikanje avtomobilov s cest, in to neglede na vrsto goriva. Tudi električni avtomobili obremenjujejo okolje, ne le zato, ker jih poganja potencialno netrajnostno proizvedena elektrika, ampak tudi zato, ker povzročajo gnečo.
Del tega načrta je tudi popularizacija kolesarjenja kot oblike mobilnosti. Zato so prejšnji teden v parlamentu izglasovali dopolnilo v načrtu za podnebje in okrevanje, ki doslej ni vseboval ukrepov za spodbude kolesarjenja.
Pri Francoski zvezi uporabnikov koles (FUB) so izpostavili, da bo tako postala Francija prva država na svetu, ki bo ljudem ponujala možnost menjave starega avtomobila za e-kolo. Olivier Schneider iz FUB je dejal: »Rešitev ni v tem, da postanejo avtomobili bolj zeleni, ampak preprosto v tem, da zmanjšamo njihovo število.«
Več koles pomeni manj avtomobilov
Lahko si predstavljamo, da se bo marsikdo svojega nekaj sto evrov vrednega avtomobila z zastarelim motorjem z notranjim zgorevanjem raje znebil v zameno za visoko subvencijo. Za 2.500 evrov že dobimo odlično e-kolo. Četudi bo Francoz poleg e-kolesa kupil tudi nov avto, je namen po svoje dosežen. Na cesti bo eno kolo več. Iznajdljiva slovanska duša seveda takoj pomisli na možnost prodaje subvencioniranega kolesa in s tem dodaten zaslužek – a še vedno imamo na cesti eno e-kolo več.
Seveda pa je to tudi spodbuda kolesarski industriji, ki postaja v Evropi čedalje pomembnejši dejavnik razvoja in navsezadnje zaposlovanja. Razumljivo je dopolnilo francoskega parlamenta razveselilo izvršnega direktorja interesnega združenja Evropske kolesarske industrije Kevin Mayna: »Od začetka covid krize zagovarjamo, da v načrtih za okrevanje in podnebje ne bi smeli pozabljati na možnost subvencioniranja koles. Opažamo čedalje več spodbud za nakupe koles, vendar je francoski parlament zdaj dal jasno sporočilo: e-kolesa in tovorna kolesa smatrajo kot nadomestna vozila. Vse vlade morajo spoznati, da so kolesarske industrije v Evropi vodilno gonilo sprememb v smeri e-mobilnosti.«
Upravičeno se lahko vprašamo samo, zakaj se subvencije nanašajo samo na e-kolesa, en pa tudi na običajna na izključno človekov pogon, ki so seveda še bistveno bolj ekološka varianta mobilnosti.
Komentarji
Vizjaku je bila bolj pomembna sprostitev regulacije cen goriva, ker ima v lasti precej delnic Petrola.
Politiko na stran - sem že med branjem intervjuja z M.P. razmišljal, da bi morala Ljubljana precej omejiti dostop do strogega centra - nenormalno je, koliko avtomobilov se dnevno vozi po glavnih vpadnicah direktno do centra.
Najlažji način bi bile brutalno visoke parkirnine okoli centra (ker je 1,2€ na uro pri NUK zgleda še vedno premalo), malo bolj kompliciran primer pa bi bila npr. prepoved avtomobilov v določenem rangu z nekimi izjemami (npr. stanovalci, električni avtomobili,...) in povečanje avtobusov LPP na rednih linijah, skladno z uvedbo cenejše Urbane, ki jo lahko koristiš 2x na dan (ohrani se sistem ene ure in pol na vožnjo) + letna parkirnina.
Električnim kolesom/avtomobilom osebno sicer nisem povsem naklonjen, predvsem ker na prvi pogled res delujejo okolju prijazni, po drugi strani pa je zadaj kar velika industrija baterij, ki precej onesnažuje okolje. Z dodatno porabo energije pa samo dolivamo vodo na mlin novim termoelektrarnam.
res je. baterije so glede na to da jih dajemo v posebne kante več kot očitno težava. vsi bi vozili elektriko, noben noče slišat za teš6. to je tako kot lidl s papirno vrečko, ki večino svojih izdelkov pakira v plastiko do nezavesti. da ne omenjam kako so ti mega centri kolesarskim potnikom nenaklonjeni.za trajnostno mobilnost bodo vratolomne cene edina rešitev. a zavedati se je potrebno: mestna središča niso edina težava. vsi dnevni migranti so.
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.