Novost: Strava StatMaps
Naročniki na Stravo lahko po novem obarvajo zemljevide. Se splača zaradi tega plačati naročnino? Samo zaradi tega ne.
Pri Stravi se ne spreminja veliko. Aplikacija ostaja nepregledna, iskanje segmentov je precej zamudno, a odkar je plačljiva večina naprednih storitev, se trudijo vsaj z uvajanjem novih funkcionalnosti. Nova pridobitev omogoča grafičen prikaz določenih podatkov na zemljevidu. StatMaps ni ravno revolucionarna novost, saj podobno omogočajo mnoge športne aplikacije, med drugim tudi Garminov Connect.
Uporabi geslo!
Na voljo je že od petka, a doslej na svoji časovnici še nisem opazil, da bi jo kdo uporabil. To po svoje ni nenavadno, prvič zato, ker je na voljo samo za naročnike – vendar pa lahko obarvane zemljevide vidijo vsi –, drugič pa zato, ker je uporaba … no, zapletena. Poznati moramo namreč gesla, ki jih kot ključnike vpišemo kar v naslov aktivnosti – ali v opis (Dominus, hvala za opombo!).
Ključnik |
|
#PaceMap |
Temnejše barve prikazujejo hitrejši tempo |
#SpeedMap |
Temnejše barve prikazujejo višjo hitrost |
#HeartrateMap |
Temnejše barve prikazujejo višji srčni utrip |
#ElevationMap |
Temnejše barve prikazujejo večjo nadmorsko višino |
#GradientMap |
Rdeča barva za vzpon, zelena za spust (temnejša barva za večji naklon) |
#PowerMap |
Temnejša barva ob večji moči |
#TimeMap |
S časom aktivnosti je barva čedalje temnejša |
#TemperatureMap |
Rdeča za višje, modra za nižje temperature |
Črta se potem na zemljevidu takoj obarva samodejno – tudi za pretekle aktivnosti, če seveda dodamo ustrezen ključnik.

Dober začetek, a pričakujemo nadgradnjo
Po eni strani je to res preprost način. Po drugi strani pa bo uporaba ključnikov za marsikoga nadležna že zato, ker se podaljša ime ali opis vadbe – ali ga, z vidika urednika, celo pokvari. Zadeva sicer deluje na mobilni aplikaciji in na spletni strani – kar ni samo po sebi umevno za vse funkcije na Stravi –, menda pa tudi za vožnje na Zwiftu.
Ugotovil sem, da je prikaz problematičen oziroma neuporaben, če se po isti cesti zapeljemo dvakrat – na primer po klancu gor in dol ali če naredimo več krogov, kar pa je po svoje razumljivo.
Precej nerazumljivo pa je barvni prikaz na voljo samo na časovnici in ne tudi, ko aktivnost odpremo ter zemljevid razširimo in približamo, ko se torej želimo potopiti v analizo vožnje. Na časovnici je prikaz precej nepregleden že zaradi majhne slike, uporabnost pa je tako vprašljiva. Zanimivo bi bilo tudi, če bi se na enak način obarval višinski diagram. Ali da bi lahko vsaj prek spletne strani preprosto izbirali med prikazi različnih statistik z izbirnikom – ne da bi vnašali ključnik.
Vsekakor je to zanimiva novost, vendar žal nedodelana oziroma preslabo izkoriščena. Nekaj na hitro …
Komentarji
Ključniki niso nujno v naslovu, lahko so v opisu.
Mi lahko kak bralec-fizik pomaga razumeti, kako Strava izračuna porabo energije 929 kalorij, če kolesar 1:30:24 goni s povprečno mocjo 156W ?
hvala
Moč dobi Strava od powermetra, če ga imaš, sicer jo pa oceni iz podatkov o hitrosti, naklonu, teži kolesarja in kolesa, tipa kolesa (ocena zračnega upora) in še par konstant, za katere vzame pač neke približno srednje vrednosti (ker boljših nima). Energija, ki jo porabiš za premikanje (kinetična in potencialna, če greš v hrib) je potem enostavno moč krat čas (v sekundah). Številka, ki jo dobiš, je v enoti, ki se ji reče joule in to Strava tudi napiše (sicer samo na spletni verziji). Druga enota za energijo je kalorija oziroma kilokalorija. To dobiš, če številko v joulih oziroma kilojoulih deliš s približno 4. Strava pokaže tudi to številko, vendar pri kalorijah upošteva tudi energijo, ki jo porabiš za vse ostale telesne funkcije (največ gre za vzdrževanje telesne temperature), kar pa lahko samo oceni na podlagi telesne teže, temperature itd., in seveda celega kupa predpostavk. Skratka Strava prikaže dve številki, in sicer porabo energije za premikanje (ki je kolikor toliko natančna, sploh če imaš powermeter) in ocenjeno skupno porabo. Iz meni neznanih razlogov eno številko napiše v kilojoulih, drugo pa v kilokalorijah, s tem da v aplikaciji tako ali tako napiše samo skupno energijo. Kot rečeno, je ta številka ocenjena na podlagi nekaj podatkov in veliko predpostavk, zato je popolnoma nezanesljiva.
Drugače rečeno, v primeru da ima uporabnik PM je izračun nekako sledeč (sem nekje zasledil).
energija (kcal) = povpr. moč (watt) x št. ur x 3,6
Oziroma detailni zapis:
https://www.ride-sport.si/koliko-kalorij-pokurimo-med-kolesarjenjem/
Hvala!
Ja, to bo: premikanje 1h 30 = 5400 sekund x 156 W / 4200 = 200 kalorij
+ 729 za ostale funkcije, pa dobimo 929 kalorij.
Nisem si mislil, da porabimo toliko več ‘ostale funkcije’ :-0
hvala, lp
Saj niso ostale funkcije. Gre večinoma za proizvodnjo toplote. Človek ni ravno učinkovit stroj...
Čeprav tale izračun drži, je "polinkan" članek poln napak v izračunih in ga ne bi jemal preveč resno...
Ja, bolj kot ne vsak stroj, bodisi biološki ali mehanski, ima neko omejeno toplotno učinkovitost (ki je omejena z zakoni termodinamike). Tam nekje 20-30% je večinoma maksimum pri normalnih pogojih (z nekaterimi izjemami). Tako da dejansko potem zelo pomemben faktor postane odvajanje odvečne toplote ali po domače hlajenje. Mimogrede, to je skoraj edina funkcija, kjer ima človek prednost pred večino drugih živali, se pravi učinkovito hlajenje pri višjih temperaturah. Menda obstaja celo nek tekaški maraton, kjer tekmujejo ljudje in konji in ne zmaga vsako leto konj, odvisno pač od vremena. Bolj kot je vroče, bolj je v prednosti človek.
Ampak jaz bi si zelo želel izgubiti ~0,5kg maščobe na uro pri 100w 🙈
Zato tudi rek "švicam kot konj".
Najbolj znana ultra tekaška tekma je prav gotovo Western States Endurance, kjer je rekord nekaj več kot 14 ur za 100 milj :)
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.