Novost: Factor LS je gravlerski dirkalnik

Pri Factorju so si vzeli čas, a zdaj je tu njihova prva prava gravel specialka, ki s precej tekmovalnimi ambicijami dopolnjuje bolj sproščeno, vsecestno Visto.

Factor Bikes

Na prvi pogled je očitno, da pri Factorju z geometrijo niso iskali kompromisov, ampak so se potrudili narediti agresivno kolo, ki bo verjetno razveselilo tekmovalce gravel ekipe Panaracer Factor Gravel Team. Doslej so dirkali z Vistami na 35-milimetrskih plaščih, tudi na Dirty Kanzi, ki velja za eno najbolj neprizanesljivih preizkušenj za gumo. Če se Vista – temeljito preizkušeno tudi za Rundo – znajde na asfaltu enako dobro kot na makadamu, pa je novi Factor LS namenjen predvsem gravlanju.

Drzno konservativen

V primerjavi s konkurenčnimi znamkami je LS všečno konservativen in prav zaradi tega v poplavi gravel koles, ki čedalje bolj spominjajo na gorska, pravzaprav tudi drzen. Medtem ko mnogi prodajajo sestavljena kolesa z obročniki 650b, so pri Factorju načrtovali geometrijo z mislijo na obročnike 700c in plašče širine od 40 do 43 milimetrov.

Tabela z geometrijo razkrije, da je okvir le malenkost nižji kot Vista, a precej daljši. Pri velikosti 54 je stack 566 milimetrov, reach pa 383 milimetrov. Strm kot vilic (72,3 stopinje) bo v kombinaciji s kratkimi, 420-milimetrskimi obverižnimi cevmi poskrbel za odzivnost in okretnost. Kratke obverižne cevi so si lahko privoščili s podsedežno cevjo, ki je oblikovana po obliki kolesa. Sredina ni postavljena ekstremno nizko pod osi koles, (76 cm), kar je celo poldrugi centimeter manj kot pri Visti – in šest več kot pri cestnem O2.

Karbonski okvir iz lastne Factorjeve tovarne v Tajvanu je v velikosti 54 težak 950 gramov, kar je zelo solidno za gravel kolo. Zadnje zgornje vilice so spuščene, kar izboljša udobje. Sedežna opora premera 27,2 milimetra je pričvrščena z integrirano objemko, kar je prava redkost v svetu gravlanja, ki ceni enostavne rešitve. Odločili so se za ležaj pressfit, ki sicer ne pripada okvirju, zraven namreč dobimo le krmilni ležaj.

Dovolj pritrdišč za pritikline

Okvir se ne brani sprednjega menjalnika ter omogoča namestitev mehanskih in elektronskih prestav, izbiramo lahko tudi med 140- in 160-milimetrskimi zavornimi rotorji. Namestiti je mogoče tri bidone (tretjega pod glavno cev), na zgornji cevi sta vijaka za torbico, obljubljajo pa tudi dovolj prostora za okvirno torbico – ali kako se slovensko reče frame bag? Kot vemo, pa je velikost te torbe odvisna predvsem od velikosti okvirja, bidonov in košaric za bidone.

Factor obljublja precej prostora za torbo pod zgornjo cevjo.

Factor obljublja precej prostora za torbo pod zgornjo cevjo.

Glede na to, da gre za tekmovalno kolo, bi se lahko Factor požvižgal na vijake za namestitev blatnikov – pa se k sreči ni, tako da se kolo lahko spremeni tudi v zimsko kolo, ne da bi ga uničevali s svinjarijo.

Okvir bo pri VS Bike na voljo za 2700 evrov, lahko pa kupite tudi celo kolo s komponentami Sram Force eTap AXS in Black Inc.

Vista za iskanje razgledov, LS za dirkanje

LS? Sliši se dolgočasno. Z imenom je lastnik podjetja Factor Bikes Rob Gitelis izkazal spoštovanje Larryju Shabozu, ki mu je priskrbel prvo službo v kolesarski trgovini in je menda deloval v skladu z etiko gravlerske skupnosti že dolgo, preden je gravlanje postalo gravlanje.

Videti je, da Factor LS ni kolo za vsakogar, kar pa je pravzaprav simpatičen odmik od logike večine proizvajalcev, ki se skušajo čim širšemu občinstvu približati s kompromisnimi rešitvami. Pravzaprav je logično, da se trg gravlerskih koles segmentira po vzoru cestnih specialk, pri katerih lahko izbiramo med tekmovalnimi ultralahkimi in/ali aerodinamičnimi bolidi ter vzdržljivostnimi cestnimi kolesi. Za bolj sproščen položaj na kolesu pa je tu še vedno Factorjeva Vista, ki je lep, a tudi dražji kompromis med vzdržljivostnim cestnim kolesom in gravlerjem za boljše makadamske terene. Če si zares zelo želite Factorja, pa je LS še najugodnejša rešitev …

Komentarji

Zmago1
24. 6. 2020 07:38:35

Torej vse ok, a če je okvir 2700 eur potem bo celo kolo kolk, 5, 6 k? Kolk ljudi bo to kupilo? Recimo gravel je na pohodu, kolegi me sprašujejo kaj naj kupijo in najcenejši ki ga najdem na testu Zydeco je 1.800? Torej pogrešam testiranje gravel nizko in srednje cenovnikov! Kolesa od 1.000-1.500 recimo? Pa kolesa od 1.500-2000? Hint: Cube, KTM, TREK, Maranello, Merida itd. imajo vsi v ponudbi vstopne modele....
lp, Z

matjazzajec1
14. 9. 2020 14:02:16

strinjam..

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.