SR Suntour GVX: novi amortizerji za gravel

Vzmetenje na specialkah za gravel dviga prah, ni pa več tabu. Že avgusta pride na tržišče cenovno dostopen izdelek specializiranega proizvajalca vzmetenja s hodom od 40 do kar 60 milimetrov.

Ljubitelji klasike preklinjajo trend gravel koles, ki so z majhnimi obročniki, širokimi plašči, podrto geometrijo in vzmetenjem, bolj kot specialkam, podobni gorskim kolesom izpred dveh desetletij. Nove Suntourjeve vilice pa precej spominjajo na trideset let stare amortizerje, samo da imajo v duhu endura še majhen blatnik.

Je teža za gravel nepomembna?

Zračno vzmetenje. Aluminijaste 32-milimetrske potopne cevi in manganovo ohišje. Možnost spreminjanja hoda z distančniki od 40 do 60 milimetrov, torej več kot pri rešitvah drugih vzmetenih koles. Jasno je, da ponujajo možnost blokade z vrtljivim gumbom na kroni, a obljubljajo tudi ročico na krmilu.

Z obročniki 700c sprejmejo do 45 milimetrov široke plašče, s 650b pa gre do 47 milimetrov. Seveda je možna izključno namestitev kolutnih zavor, poleg osi 12 × 100 milimetrov pa sprejmejo tudi 15-milimetrsko. Tehtajo … veliko. 1725 gramov, kar torej dvigne težo gravel kolesa za vsaj 1,2 kilograma.

 

Amortizerje smo že videli na cesti

Čisto prave amortizerje smo že v devetdesetih letih videli tudi na cestnih specialkah. Ne samo to! Gilbert Duclos-Lasalle (1992 in 1993) ter Andre Tchmill (1994) sta z Rock Shoxovimi amortizerji s 30 milimetri hoda in možnostjo blokade zmagovala na dirki Pariz–Roubaix. S prizorišča pa niso izginile zaradi Ucijevih pravil – ki je marsikaj že prepovedal iz izključno estetskih razlogov –, ampak menda zato, ker jih Ernesto Colnago in Ugo De Rosa nista mogla na svojih kolesih niti videti.

 

Nadgradnja vašega kolesa? Niti ne ...

Če vas teža ne skrbi in razmišljate o nadgradnji svojega kolesa, pa velja omeniti dolžino vilic od osi do krone. Noge vilic gravel koles so običajno dolge okoli 395 milimetrov, pri SR Suntour GVX pa merijo od 436 do 456 milimetrov, odvisno od nastavitve hoda. Glede na nastavitev se spreminja tudi offset, in sicer od 45 do 47 milimetrov. To je malo in vpliva na precej ostrejšo odzivnost, kar pomeni, da bodo morali proizvajalci temu prilagoditi svoje okvirje.

Vzmetena gravel kolesa so si doslej privoščili veliki in pogumni, kot sta Specialized in Cannondale, ali nišni proizvajalci koles. Zdaj se nakazuje, da bodo imeli praktično vsi možnost brez velikanskih stroškov razvoja slediti trendu udobnega gravlanja. SR Suntour res ni prvi proizvajalec, ki je ponudil namenske gravlerske amortizerje, vendar je GVX cenovno precej dostopnejši. V Združenih državah Amerike naj bi bila cena 499 dolarjev, torej 400 oziroma 200 dolarjev manj, kot staneta Fox AX in MRP Baxter.

 

SR Suntour GVX

Teža: 1725 g
Dolžina nog: 436 mm (40 mm hoda)/446 mm (50 mm hoda)/456 mm (60 mm hoda)
Odmik (offset): 45 mm (40 mm hoda)/46 mm (50 mm hoda)/47 mm (60 mm hoda)
Os: 12 × 100 mm/15 × 100 mm

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.