Decembra svetovno prvenstvo v virtualnem kolesarstvu

Za virtualne mavrične majice se bodo ženske in moški pomerili 8. in 9. decembra. Vabljene bodo najboljše reprezentance. A Slovenije ni na seznamu.

Zwift

Letošnja tekmovalna sezona se bo končala šele 8. novembra z Dirko po Španiji in Madrid Cahllengem za ženske. Že čez mesec dni pa nas čaka virtualni vrhunec sezone: svetovno prvenstvo v Watopii! Pod okriljem Ucija.

Virtualno z roko v roki z realnim svetom

O e-športnem svetovnem prvenstvu se je govorilo že lansko jesen, ko se je predvidevalo, da naj bi se odvijalo približno v času cestnega svetovnega prvenstva v Švici – ki pa so ga morali zaradi protikoronskih ukrepov švicarske vlade kratkomalo odpovedati, tako da zdaj organizacija največjih enodnevnih dirk visi v zraku. Virtualno svetovno prvenstvo pa bodo zamaknili v čas, ko sicer gledamo ciklokros in dirke na velodromu.

Predsednik Ucija David Lappartient je seveda predvidljivo zadovoljen in komaj čaka na začetek: »Virtualne dirke so bile v obdobju brez dirkanja izjemno popularne. Zares verjamem v potencial e-športov, da bodo pripomogli k rasti udeležbe v našem športu. To je zgodovinski dogodek.«

S tem, da je postalo njegovo podjetje eden ključnih igralcev na kolesarski sceni, je seveda zadovoljen tudi direktor in ustanovitelj Eric Min: »Veselimo se, da bomo e-šport vzpostavili, ne kot disciplino, ki bo zapolnjevala vrzeli, ampak kot disciplino, ki se resnično dopolnjuje z drugimi, naj bodo to cestno, ciklokros ali gorsko kolesarjenje. To je velika priložnost za razvoj športa skupaj z e-športom in ponosen sem, da skupaj z UCI utiramo to pot.«

Kraj dogajanja: Watopia

Lani se je še govorilo o tem, da naj bi organizirali svetovno prvenstvo za več kategorij in celo za amaterje, zdaj pa o tem ni več govora, bržkone zaradi nezmožnosti dopinškega nadzora. Tako naj bi podelili le dva naslova: za ženske in moške. Trasa naj bi bila po vzoru virtualnega Toura za oba spola enaka in tudi enako dolga oziroma kratka, ni pa še točno določena. Ve se samo, da bo potekala v virtualnem svetu Watopia.

Tekmovalci bodo sicer nastopali kar doma ali kjerkoli že bodo, ob čemer se seveda zastavi cel kup vprašanj. Na primer, kako bodo potrdili težo tekmovalcev in nastavitve ergometrov. Jasno pa je, da bodo lahko nastopali samo tekmovalke in tekmovalci, ki so vključeni v protidopinški sistem in imajo določene izkušnje na platformi Zwift. Ne glede na to, da Eric Min govori o združevanju cestnih, gorskih in ciklokros kolesarjev, pa naj bi bila pravica do nastopa vezana na uvrstitev na lestvici Uci. Avtomatsko vabilo naj bi dobilo 20 moških in 13 ženskih reprezentanc.

Med moškimi so to Italija, Belgija, Francija, Nizozemska, Avstralija, Španija, ZDA, Velika Britanija, Nemčija, Švica, Kanada, Danska, Poljska, Avstrija, Kolumbija, Nova Zelandija, Republika Južna Afrika, Norveška, Irska in Japonska. Med ženskimi pa Nizozemska, Italija, Avstralija, Francija, ZDA, Nemčija, Belgija, Velika Britanija, Poljska, Kanada, Nova Zelandija, Republika Južna Afrika in Japonska.

Svetovno prvenstvo po meri Zwifta

Se vam zdi, da na seznamu nekaj manjka? Uci sicer obljublja posebna povabila posameznim kolesarjem, ampak dejstvo je, da med dvajsetimi moškimi reprezentancami ni slovenske, ki je sicer letos na lestvici Uci uvrščena na 9. mesto. 17. marca je bila celo 7., na naslednji lestvici, ki jo je Uci izdala 4. avgusta, pa na 10. mestu. Naštejmo samo reprezentance, ki junija niso bile niti med prvimi dvajsetimi: Kanada je bila na 21., Republika Južna Afrika na 23., ZDA na 25., Japonska pa šele na 36. mestu.

Slovenska ženska kolesarska reprezentanca sicer ni med najboljšimi 13 (junija je bila na lestvici s 17. marca na 20. mestu), a med njimi nista bili junija niti Francija (16.), kaj šele Japonska (23.). In čemu samo 13 ženskih reprezentanc? Mar ne zasledujemo cilja enakih možnosti za oba spola?

Seveda je razumljivo, da je za profitno organizacijo, kakršna je Zwift, samo po sebi umevno, da ne bo prezrla tako pomembnih trgov, kot so južnoafriški, kanadski, ameriški in Japonski. Za to, da se to ne more zgoditi, naj bi imeli Mednarodno kolesarsko zvezo, ki bo navsezadnje podelila majice.

Da, zmagovalca bosta namreč nagrajena tudi z mavrično majico – z virtualno bosta lahko leto dni kolesarila v virtualnem svetu, dobili pa bodo tudi (jo bodo poslali kar po pošti?) pravo majico, s katero bosta prvaka dirkala med e-športnimi tekmovanji. Saj vemo v čem je razlika med nami in profesionalci? Mi zviftamo brez majic, profesionalci pa v klubskih dresih (dokler je vklopljena kamera).

E-šport je biznis, ki se mu Uci ne more upreti

Pomlad brez dirk je prišla za Zwift kot naročena, da so lahko preverili potencial tržišča. Pri tem niso bili niti malo radodarni. Medtem ko je na primer Pornhub v času karantene ponudil zabrezplačni preizkus svojih premiumskih vsebin, kaj takega ni padlo Zwiftu na kraj pameti. Za to navsezadnje niti ni imel interesa, saj so se verjetno naročnine prodajale za med. Zdaj se govori celo o podražitvah njihovih storitev.

Gledanost virtualnih dirk na Zwiftu naj bi bila dobra – kako naj bi le bilo drugače, če sta virtualni Tour prenašala celo Eurosport in GCN. Eurosport se v tistem obdobju ni mogel zanašati na druge športne panoge, ljudem pa je bilo strašansko dolgčas, naj so bili kolesarji ali ne. Težko razumljivi sistem točkovanja na Touru je za nepoznavalca kolesarstva verjetno enako nerazumljiv, kot sistem običajnega cestnega dirkanja. Morda nepoznavalec razume virtualno dirkanje celo bolje. In so pač gledali, kar je bilo na programu.

Decembra bo, vsaj upajmo, drugače. Športne ponudbe bo več. Tudi kolesarske. Pravim ljubiteljem kolesarstva pozimi ne more biti dolgčas. Če bo šlo vse po sreči, bosta v času virtualnega svetovnega prvenstva že v polnem teku tudi tekmovalni sezoni v ciklokrosu in dirkališčnem kolesarstvu. Za obe disciplini si upam trditi, da sta precej bolj gledljivi, kot posnetki zariplih profesionalcev v njihovih kolesarskih votlinah bolečine – z oglasnimi panoji za njihovimi hrbti.

Sprašujem se tudi o motivaciji kolesarjev mesec dni po napornih štirih mesecih dirkanja z izredno zgoščenim tekmovalnim koledarjem. Koga bodo poslale v Watopio reprezentance? Je lahko 45 minut dolga dirka priložnost za podpis profesionalne pogodbe?

Uci seveda išče nove priložnosti – zoprn pa je občutek, da je neko podjetje v tem partnerstvu močnejši igralec. In da očitno to podjetje postavlja pogoje igre.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.