Cervelo R5-CX: samo in le za ciklokros

Kolo so razvili v sodelovanju z Marianne Vos in Woutom van Aertom, ki nista iskala kompromisov. To ni kolo za množice.

Cervelo

Ciklokros je nišna disciplina, zato se proizvajalci sprašujejo, če je smiselno vlagati sredstva v kolesa, ki jih bodo kupili le redki. Tako sta Specialized in Cannondale letos predstavila isti okvir za ciklokros in tekmovalni gravel, Wilier pa cestno-gravlersko dvoživko Rave SLR. Ker Cervelo opremlja kolesarko in kolesarja, ki imata skupaj deset mavričnih majic, niso sklepali nobenih kompromisov, kot takrat ko je kar z gravlerskim Asperom dirkal Joris Nieuwenhuis. Nastalo je kolo, ki skoraj gotovo ne bo prodajna uspešnica.

Zajla se poslavlja tudi od ciklokrosa

Cervelo je spomnil, da je za Američana Jonathana Pagea leta 2017 izdelal ciklokros verzijo cestnega kolesa R3. Točno dva bicikla, ki najbrž nikoli nista zapustila ozemlja Združenih držav Amerike. V zagati se je kanadsko podjetje znašlo prvega januarja letos, ko so postali uradni opremljevalec Jumbo-Visme. Wout van Aert je obdržal svoje Bianchije Zolder Pro, dobila jih je tudi Marianne Vos, ki je še leta 2020 dirkala z Giantom TCX. Kolesa so prebarvali v barve Jumbo-Visme, Cervelo pa se je lotil razvoja ciklokros specialke, ki si precej značilnosti deli z novim cestnim R5.

Tudi R5-CX ima tako integrirane kable, kar je v svetu ciklokrosa prej izjema kot pravilo. Na pamet bi rekel, da med velikimi to ponuja samo še Ridley X-Night SL. Glede na to, da po blatnih dirkah kolo zahteva resno sanacijo, se to sliši kot nočna mora za domače mojstre. Res pa je R5-CX kompatibilen samo z elektronskimi prestavnimi sistemi, tako torej ni več potrebe po menjavah bovdnov, menda pa so se potrudili tudi z zatesnitvijo krmilnega ležaja, ki večkrat na dan trpi neznosne muke ob pranju pod visokim pritiskom.

S cestno specialko si deli R5-CX tudi sedežno oporo D-oblike. Tam ni zaradi aerodinamike, ampak za udobje. Vos in van Aert sta si menda želela takšne opore zato, ker ob padcih sedež ostane naravnost – ali se, v najhujšem primeru, nekaj zlomi. Težko verjetno bo opora zlezla navzdol: za to poskrbita kar dve objemki, ena je, kot običajno, na okvirju, druga na sami opori, kar naj bi mehanikom tudi olajšalo nastavljanje višine sedeža. Ne bi moglo biti bolj preprosto.

Gonilni ležaj boš lahko zamenjal tudi doma

Tu je podobnosti bolj ali manj konec. Pri enaki dolžini prednjega trikotnika kot R5, je glavna cev krajša in položaj na kolesu tako še bolj agresiven. Kot vilic je bolj odprt, podsedežna cev je strmejša, obverižne cevi so dolge 425 milimetrov (pri R5 410 mm). Gonilni ležaj je postavljen 11 milimetrov više, kar je pomembno pri preskakovanju ovir in poganjanju v ostrih zavojih.

Zgornja cev je tako rekoč vodoravna, zato da se kolo laže zadega na ramo. Na kolesu Marianne Vos je iz enakega razloga možno namestiti nosilec bidona samo na podsedežno cev, kar je res videti grozno, a v serijski proizvodnji naj bi bili navoji tudi na spodnji cevi. Na druga pritrdišča lahko pozabimo. To ni kolo za blatnike in torbe. To je specialka za eno uro trdega fizičnega dela.

Najbolj ponosni pa so očitno pri Cervelu na navojni gonilni ležaj, kar je torej še ena bistvena razlika v primerjavi s cestnim R5. A ne gre za običajen standard, pač pa za Cervelov asimetrični BBRight, a sta šalčki nameščeni v sredino po standardu T47, torej je nakup gonilnega ležaja, če že ne preprost, vsaj mogoč. Sploh, ko bo enkrat normalno stekla dobavna veriga.

Oh, koliko pa je kolo primerno za hitre gravlerske ture? Tega ne vemo. Cervelo se namreč ni potrudil s podatkom o razmaku med cevmi. Piše samo, da ga je dovolj tudi za velike količine blata na okvirju. Skoraj gotovo bo mogoče namestiti širše gume od 33 milimetrov, a čudežev ne gre pričakovati.

Projekt prestiža

R5-CX je uradno dirkal šele trikrat, od tega je Vos dvakrat zmagala v svetovnem pokalu. Nizozemka se vrača na sceno na svetovnem pokalu v Val di Sole, van Aert naj bi prišel v Boom če bo do sobote prišel k sebi po prehladu, ki ga je staknil ravno, ko bi moral prejeti nagrado za najboljšega belgijskega kolesarja.

Kolo, ki se udeležuje Ucijevih dirk, mora biti tudi v serijski proizvodnji, ki se ji je tisti R3 Cross pred štirimi leti iz kaj vem kakšnega razloga izognil. Toda R5-CX bo v trgovinah na voljo šele poleti 2022. Žal v samo štirih velikostih okvirjev (51, 54, 56, 58), kar navaja na misel, da je to res predvsem projekt prestiža. Da Wout van Aert in Marianne Vos potem ne bi prišla niti na svetovno prvenstvo? To bi bilo skoraj nespodobno.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.