Zwift: po novem zavijamo tudi na cesti

Z možnostjo zavijanja prek nastavka Elite Sterzo Smart naj bi bilo zviftanje še bolj podobno resnemu cestnemu dirkanju.

Ko je Zwift septembra lani predstavil krmiljenje na virtualnih trejlih, so najbolj navdušeni vzneseno razlagali, da bo nova funkcionalnost v pomoč izboljšanju tehnike vožnje v naravi. Kdor je resen, se je ob tem cinično nasmihal, a ni mogel zanikati, da je s tem Zwift dejansko postal igrica, minute pred ventilatorjem pa so minevale precej bolj dinamično. Danes to možnost predstavljajo tudi za cestni svet. In če je za gorske kolesarje dovolj, da na krmilo namestijo nosilec za pametni telefon, na katerem je odprta aplikacija Zwift Companion, morajo cestni kolesarji kupiti dodaten element, ki ga je razvil Elite.

Skupinska vožnja končno zares skupinska

Hitrejši kolesarji se v virtualnem svetu preprosto odpeljejo skozi skupino, kot bi bili virtualni soigralci duhovi. Z vrtljivo ploščo Elite Sterzo Smart pa to ne bo več mogoče, ampak se bo moral kolesar sam prebiti skozi skupino in se potem s krmiljenjem tudi potruditi, da bo dejansko ostal v zavetrju. Ali pa se bo z vijuganjem sem ter tja tekmeca znebil. Ali ubral krajšo linijo od tiste, po kateri bodo avtomatsko vozili uporabniki brez vrtljive platforme, s čimer bo pridobil nekaj metrov prednosti. Precej lažja bo verjetno tudi organizirana vožnja v skupini, saj bodo menjave na čelu precej bolj … no, organizirane.

Kdor bo torej zviftal z glavo, bo imel precejšnjo prednost, sploh pred ubogimi parami brez vrtljive plošče. Mimogrede, če ste že prej kupili Wahoojev Climb, se boste morali odločiti med eno in drugo napravo …

 

Elite Sterzo Smart

Zwift je sklenil partnerstvo z italijanskim proizvajalcem trenažerjev, a lahko verjetno v prihodnosti pričakujemo tudi konkurenčne sisteme. Elite je razvil vrtljivo ploščo, ki omogoča kot zavijanja do 34 stopinj. V virtualni svet se povezuje preko Bluetootha ali ANT+, s tremi baterijami AAA pa naj bi bilo energije dovolj za do 500 ur vožnje. Uporaba je mogoča tudi s 56-milimetrskimi plašči, to je 2,2 palca. Cena? 84,99 evrov.
Bolj potiho se govori še o cenejšem, manj pametnem modelu Elite Sterzo. Gre za podobno zadevo, vendar pa deluje funkcionalnost krmiljenja na Zwiftu samo ob souporabi aplikacije Companion, ki pri pametnejših napravah ni potreben. V spletnih trgovinah stane slabih 40 evrov.

Različica beta

Zwift bo funkcionalnost krmiljenja gotovo nadgrajeval in izboljševal, saj gre zdaj bolj ali manj za poskusno različico, ki pa so jo ponudili vsem. Padci zdaj seveda niso mogoči in gotovo bo tako ostalo, verjetno vsaj dokler ne bodo omogočili virtualnega zaviranja. Zdaj se v ovinek zapeljemo kot blisk in nihče nam nič ne more, ne pesek na cesti in ne gravitacija.

Dokler ne bo uporabljala Elite Sterzo Smarta kritična masa zvifterjev, bo težko oceniti, kako deluje v skupnosti. Zavijanje bo vsaj na začetku omogočeno samo na nekaterih dirkah, a na vseh prostih vožnjah in netekmovalnih prireditvah.

Komentarji

Najbolj všečkan komentar

Zmago17. 8. 2020 ob 09:38

WOW! Ker sem bolj stare šole in sem obstal na trenažerjih in spinerjih,.... bi vprašal vas poznavalce, koliko me pride "čez prst" nabava vse inštalacije, dodatkov, naprav, softwareow in članarine če bi hotel nabavit eno (najcenejšo) Zwift komplet mašinerijo za zimo?
Hvala, lp Z

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.