Vuelta, 15. etapa: Mučenje. In danes spet mučenje.

Že gledati je bilo težko. Več kot šest ur trpljenja v nasprotni veter, potem pa se je še ulilo. Ubežniki bi si zaslužili slavo, a je v spopadu preživelih šprinterjev zmagal Jasper Philipsen. Danes še ena etapa, ki bo kodrala živce.

Gomez Sport

V tem tisočletju na Dirki po Španiji še nismo videli etape, daljše od 230 kilometrov. Vsak pri zdravi pameti se bo vprašal, v čem je smisel takih dni. Po prvotnem planu in pred omejitvenimi ukrepi zaradi koronavirusa na Portugalskem naj bi bila včerajšnja etapa 50 kilometrov krajša in povsem ravninska, po spremembi pa so jo speljali po hribovitem terenu, na katerem so nabrali 4000 metrov višinske razlike.

Odstopilo že 31 kolesarjev

Protesti tik pred zdajci nimajo nobenega smisla, a novi sindikat, ki ga organizirajo v teh dneh, bo moral na Uci in organizatorje nasloviti tudi vprašanje mučnih dirk, ki nimajo nobenega smisla in ne zabavajo niti gledalcev. Napetega začetka tako ali tako nismo videli. Potem pa smo bili ob spremljanju trpljenja kvečjemu veseli, da nam ni bilo treba na kolo.

Etapo je začinil še nasprotni veter, dež pa k sreči šele proti koncu, sicer bi bil davek verjetno še hujši. Sam Bennett (Deceuninck-Quick Step) je odpadel še pred šprintom, do konca pa niso prišli Pim Ligthart (Total Direct Energie), Harry Tanfield (AG2R La Mondiale) in Gerben Thijssen (Lotto-Soudal), drugi v deveti etapi. Na dirki brez umirjenega dne je tako samo še 145 kolesarjev, iz AG2R La Mondiale celo samo še trije!

Gomez Sport

Pikčasta majica je oddana

Dirkalo se je seveda na polno in v prvih 50 kilometrih je bila povprečna hitrost kljub nasprotnemu vetru 43 kilometrov na uro. Šele na prvem klancu se je uspelo izdvojiti resni skupini in na koncu se je oblikovala trinajsterica z odličnim potencialom. Guillaume Martin (Cofidis) je pobiral točke na gorskih ciljih in si zagotovil pikčasto majico že tri etape pred koncem dirke.

Gomez Sport

Vse je kazalo, da utegne peloton zaostati. Potem je trinajsterico dobrih 50 kilometrov pred ciljem zapustil včerajšnji zmagovalec Tim Wellens (Lotto-Soudal). Še en dokaz več, kako dobro zna brati dirko. Da se je zmotil, je kazalo še na zadnjem vzponu, ko se je z orkansko predstavo več kot 30 kilometrov pred ciljem naprej odpeljal Mattia Cattaneo (Deceuninck-Quick Step) in celo povečal razliko pred glavnino.

Šprinterji spet v klanec

Imel je moč v nogah, a imel je tudi več težav: nasprotni veter, več kot 200 kilometrov v nogah in, kar je najhuje, že skoraj amatersko: nesrečno štartno številko 13 je obrnil prav in ne na glavo, kot veleva tradicija. Peloton ga je ujel pičlih 3.400 metrov pred ciljem. Najbolj podjetna je bila Bora-Hansgrohe. Pascal Ackermann si je želel zmagati na cesti, ne potem, ko nekoga kaznujejo in postavijo na zadnje mesto v skupini.

Prihod v zaključek je bil zapleten in za skupni seštevek so šteli časi tri kilometre pred ciljem. To je bila pametna odločitev, saj nihče noče videti zlomov ključnic med najboljšimi, a po drugi strani bi raje gledali normalne finiše, ki niso tako nevarni. Smešno je videti rdečo majico, kako se pelje v cilj sproščeno, kot da gre domov k Lori in Levu.

Kakorkoli, spredaj so ostali samo tisti, ki so v zameno za etapno slavje pripravljeni tvegati odrgnine. Nobenih vlakov ni bilo, tudi tveganja ne, v šprintu pa je odnesel slavje tisti, ki je slekel dežno opremo: Jasper Philipsen je pred selitvijo v Alpecin-Fenix pripeljal UAE Emirates še 33. zmago v tej sezoni. Ackermann je dirkal agresivno, prerival se je z rojakom Jannikom Steimlejem (Deceuninck-Quick Step) in tudi to je oba stalo kakšnega metra ali dva.

Gomez Sport

Skratka, Tim Wellens je imel prav.



16. etapa

Štart: Salamanca (800 m)
Cilj: Ciudad Rodrigo (640 m)
Razdalja: 162 km
Višinska razlika: 2.600 m
Spet etapa, v kateri težko napovemo rezultat. Jasno je samo, da ne bo lahko nikomur. Ne le vzpon prve kategorije, na začetku etape lahko za zabavo poskrbi veter. V zadnjih metrih, ki tokrat ne gredo navkreber, se bo verjetno šprintalo: vendar ne vemo, ali bodo šprintali ubežniki, klančerji ali šprinterji.
Iz Salamance vodi prvih 50 bolj ali manj ravninskih kilometrov proti jugozahodu in jugu, potem pa obrne trasa na zahod. Po napovedih naj bi pihalo z jugovzhoda, veter naj bi dosegal hitrost do 50 km/h, v prvih 50 kilometrih pa je teren močno izpostavljen. Na vsakem ovinku in vsakič, ko bodo prišli iz naselja na odprt teren, bodo morali biti previdni. Glavna osumljenca za razbitje pelotona sta Deceuninck-Quick Step, ki blesti v takih razmerah, in Movistar. Z dobro potezo in trdim ekipnim delom se lahko Enric Mas znebi kakega tekmeca in z nekaj sreče niti tri minute zaostanka niso preveč, da ne bi mogel računati na rdečo majico. Vendar pa bo tudi v tem primeru do cilja tako daleč, da se lahko garanje izkaže za strel v prazno.
Načeloma je teren pisan na kožo ubežnikom. Če tempo ne bi bil preoster, bi lahko upali na zmago lažji šprinterji, ki se lahko prebijejo čez vzpon prve kategorije vsaj na repu glavnine. Ampak, težava je, da Richardu Carapazu (Ineos Grenadiers), Hughu Carthyju (EF), Danu Martinu (Israel Start-Up Nation) in Masu zmanjkuje časa za napad na rdečo majico. Če ne bo šlo prej z ešaloni, bodo morali napasti na klancih.
Prva priložnost bo vzpon druge kategorije na Puerto el Portillo (13,8 km/4,4 %). Klanec je položen, a ima nekaj odsekov z naklonom okoli 8 odstotkov, bolj zanimiv pa je spust s serpentinami in nekaj zahtevnimi ovinki, kjer zna po stari navadi pritisniti Movistar.
Boljša priložnost je Alto el Robledo (11,7 km/3,8 %) z vrhom 35 kilometrov pred ciljem. Cesta se vzpenja že 10 killometrov pred uradnim začetkom klanca, ki je v prvih treh kilometrih položen, sledita dva kilometra spusta, položnejši kilometer in potem kilometer s povprečnim naklonom 10,5 odstotka ter 12-odstotno rampo. Imenitna priložnost za napad, sploh, ker potem strmina nekoliko popusti. Spust ni preveč zahteven, je pa do cilja še nekaj klančkov.
Traser Fernando Escartin ocenjuje, da bo v cilj prišlo od 30 do 40 najboljših, kar je huda selekcija, na koncu pa so potem v igri tudi bonifikacijske sekunde. Prav lahko se zgodi, da bo manjkal kdo iz deseterice najboljših, sploh zaradi vpliva preteklih zahtevnih etap. Od torkovega kronometra, ki je dodobra izpraznil noge, ni bilo lahke etape. Posledice današnje pa lahko v težave marsikoga spravijo jutri.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.