LeMond: Prolog za gospode in Dutch za dame

Videti sta kot konceptni vozili ali kot nekaj, kar lahko podpremo na platformi za množično financiranje in samo upamo, da nismo kupili mačka v žaklju. Toda Greg LeMond ve kako se naredi dober bicikel. Pošiljati naj bi jih začeli že februarja.

LeMond Bikes

Poleti se je šušljalo. Podjetje LeMond Carbon naj bi v tovarni Tennesseju snovali nove procese za proizvodnjo karbonskih vlaken, ki naj bi bili cenejši, tako da naj bi s proizvodnjo v Ameriki konkurirali čedalje dražjim azijskim tovarnam. Šušljalo pa se je tudi o novih kolesih podjetja LeMond Bikes. Pred časom so predstavili električni kolesi Prolog in Dutch, ki sta namenjeni vsakodnevnim vožnjam in staneta okroglih 4.700 evrov.

Prihodnost je električna in karbonska

LeMond Prolog je okretno, hitro kolo za premagovanje večjih razdalj. Na daleč se ne vidi, da spodnja cev skriva Panasonicovo baterijo in da je v zadnjem pestu elektromotor. Sistem Mahle X35 z 250-vatnim motorjem tehta samo 3,5 kilogramov in je kolesarju v pomoč do hitrosti 20 milj oziroma 32 km/h (kar pomeni, da pri nas v takšni konfiguraciji niti ni legalen). Doseg naj bi bil okoli 70 kilometrov, z dodatno baterijo pa naj bi se podaljšal še za 70 odstotkov.

Tako rekoč celo kolo je karbonsko. Okvir. Krmilo s krmilno oporo. Sedežna opora. Celo blatniki. Za doplačilo pa tudi prtljažnik in košara ter karbonski obročniki LeMond LC30, ki so jih razvili v sodelovanju z münchenskim podjetjem Munich Compsites. Da mislijo resno, dokazujejo tudi s prednjim pestom Tune. Skupaj z integriranima lučkama – prednja je v krmilu in zadnja pod sedežem – tehta kolo samo 11,8 kilogramov. Opremljeno je s Shimanovimi komponentami GRX in XT, ob doplačilu pa z elektronskim sistemom Di2.

Futuristični holand: Dutch

Tako rekoč enake karakteristike ima Dutch, ki si ga je Greg LeMond zamislil za svojo ženo. To je karbonski holand z vsem, kar mora imeti holand, pa še z elektromotorjem, 11-stopenjskim menjalnikom Shimano GRX, kolutnimi zavorami oziroma vso tehnologijo, ki jo najdemo na resnem biciklu. Tehta vsega 12,2 kilograma, torej pol toliko kot kak običajen holander. Karbonska sta poleg blatnikov tudi zadnji prtljažnik in košarica … in da, tudi model Dutch lahko naročimo s karbonskimi obročniki.

Ni poceni …

Seveda ne. Osnovna cena je torej 4.700 evrov. Z elektronskim Di2 se podraži za 800 evrov. Obročniki LC30 ga podražijo za 1850 evrov. V ceno so vključeni blatniki, ne pa tudi prtljažnik in košara. Vsak kos stane še 185 evrov. Tako smo že pri 7.670 evrih. Bi šli dlje kot 70 kilometrov? Dodatna baterija stane 700 evrov.

Je pa res, da boste težko našli bolj prestižno kolo.

V kratkem naj bi nam pokazali še specialko.

   

Komentarji

Klemen
12. 1. 2021 22:03:26

Mogoče pa kolesa postanejo nov statusni simbol, kot je bil pred nekaj desetletji avto. Karbonsko mestno kolo za 5.000€+ je že korak v to smer. Integracija pletenic, luči, baterije, celo blatnikov se mi zdi popolnoma skregana z logiko enostavnega vzdrževanja kolesa za vsak dan. Res pa je, da obe kolesi izgledata odlično.

inversion
13. 1. 2021 10:52:12

Lepi kolesi, ne vidim pa neke praktične vrednosti v dodatkih di2 in karbonskega ohišja in obročev. Morda hočejo s tem doseči, da bi se navaden smrtnik na poti v službo/nedeljskem izletu počutil kot zmagovalec toura?
Konec koncev pa je treba slediti trendom - Maraton Alpe že nekaj let omogoča udeležbo z e-kolesi (seveda se rezultati štejejo v posebni kategoriji), samo vprašanje časa je, kdaj bomo videli nekoga z lahkoto voziti 20km/h na Kladje s specialko na baterije :)

Zmago1
13. 1. 2021 13:27:27

Fajn lih za naš trg,..prodali jih bodo 100.000,......ali pa ne, spomnimo se da je bil novi Pony za 329 predrag :)

Matej Zalar
13. 1. 2021 21:25:19

Po mojem so Di2 in karbonske feltne na tem biciklu praktično vredne ene toliko kot na specialki. V resnici tega ne potrebuje skoraj nihče, ampak pridejo prav. Sam si to kolo predstavljam za komjutanje v radiju 30 kilometrov. Če recimo narediš na dan z njim 30 kilometrov ob predpostavki, da greš recimo 150-krat na leto, je to že 4.500 kilometrov letno. Več kot marsikdo naredi s top specialko za 10 jurjev.

Pri taki kilometrini se pa že splača imeti resno e-kolo, sploh če ga vlačiš vsak dan v drugo nadsstropje. Obstaja tudi kaj cenejšega, ampak, kot pravi @Klemen, je tukaj še faktor prestiža ali pa goli fetišizem.

Fetišizem je gnal v nakup tudi kupce Ponyja ... če s kolesom z no name kitajskimi komponentami lastnik blagovne znamke ni zmogel prepričati Slovencev, da bi dali zanj 329 evrov, je pa to seveda težava, ki ima verjetno nekaj opraviti tudi s tem, da kolo enostavno ni videti kot prestižen kos. Mogoče bi bila zgodba poslovno uspešnejša, če bi naredili karbonskega ponyja z s komponentami Di2 in ga prodajali za tri jurje, seveda na globalnem trgu.

Vsaj meni osebno se zdi LeMond Prolog eden bolj kul izdelkov in če bi si ga lahko privoščil, bi ga naročil že včeraj. Skupaj s prtljažniki. Če bi bil nesramno premožen, bi vzel karbonske feltne.

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.