Superstrata v kolesarstvo s 3D tiskom

Arevo, specialist za 3D tisk iz Silicijeve doline, je blizu udejanjenju študije 3D tiskanega karbonskega kolesa, ki so jo prvič predstavili že pred dvema letoma. Superstrata bo na voljo v običajni in električni različici.

Na platformi za množično financiranje Indiegogo je financiralo projekt že več kot 700 podpornikov, ki so skupaj 30 dni pred koncem kampanje zbrali skoraj 900 tisoč evrov. Tako gre verjeti, da jim bo res uspelo, kupcem pa naj bi začeli izdelke pošiljati 20. decembra. Načrti podjetja so smeli: kolesarski svet želijo prepričati, da je 3D tisk prihodnost proizvodnje okvirjev koles in postati glavni dobavitelj 3D tiskanih izdelkov v kolesarski industriji.

Več kot pol milijona variacij okvirja

Običajno so karbonski okvirji sestavljeni iz dveh kosov, v primeru 3D tiska pa gre dejansko za en kos brez spojev, s katerimi so sami križi in težave. Okvir naj bi imel tako manj napak, ki jih sicer skrivajo običajni karbonci na notranji strani cevi, obenem pa naj bi bil tudi močnejši – pohvalijo se, da je njihov material kar 61-krat močnejši od jekla in kar 15-krat močnejši kot titan. Tiskanje posameznega okvirja naj bi trajalo deset ur.

Druga prednost je prilagodljivost. Na voljo sta sicer samo bela in črna barva, sicer pa je meja nebo, saj lahko velikost okvirja popolnoma prilagodijo za telesno višino od 140 do 220 centimetrov, obljubljajo pa tudi možnost različne togosti okvirja oziroma prilagajanja udobja. Tako naj bi lahko izdelali kar pol milijona različnih kombinacij. Pravijo, da ne gre niti za dirkalno niti vzdržljivostno niti gravel kolo, saj ga je mogoče popolnoma prilagoditi željam. In še to: tiskali bodo tudi svoje karbonske obročnike.

Skopi z informacijami

Model Superstrata Terra se pojavlja na internetu z ravnim in cestnim krmilom, tehta pa, skupaj z vilicami, približno 1,3 kilograma. Torej niti ne tako malo, četudi sta del skupne teže v okvir integrirani lučki, ki sta tudi dobesedno najsvetlejši točki sicer zanimivo oblikovanega kolesa.

Superstrata ION pa je električno kolo, ki se od Terre navidez skoraj ne razlikuje. Motor bo integriran v zadnjem pestu, baterija pa v spodnji cevi, ki je po fotografijah sodeč le malo debelejša kot pri Terri. ION tehta pičlih 1,7 kilograma, torej le 400 gramov več, 250-vatni motor pa naj bi ga pognal do hitrosti 20 milj oziroma 32 kilometrov na uro.

Kdor ni popoln laik, seveda pogreša bistveno več informacij, ampak tako je pač s projekti v razvojni fazi. Se sprašujete s kakšnim motorjem bo opremljen ION? Tega ne vedo niti pri Arevu, kjer še zbirajo ponudbe. Naj bi pa baterija kapacitete 125 Wh omogočala doseg okoli 90 kilometrov.

Superstrata Terro bodo prodajali za 2.799 ameriških dolarjev (na Indiegogo jo še 30 dni dobite za 1143 EUR), ION-a pa za 3.999 dolarjev (1584 evrov na Indiegogo). Da ne bo pomote, cene veljajo za kolesi z aluminijastimi obročniki, ki pa jih na uradnih fotografijah ne vidimo, pravzaprav smo na Indiegogo zasledili samo eno. Peterokraki karbonski obročniki stanejo zasoljenih 1699 evrov oziroma 615 evrov. Velikost obročnikov? Prilagodljiva, pravijo. Širina obroča? Ne vemo. Najprej je treba vpisati podatke kreditne kartice.

S Superstrato Terro vam verjetno ne bodo pustili dirkati na Franji, še posebej zaskrbljujoča je odsotnost podsedežne cevi. Drugi bidon? Odpade! In, kakorkoli že gledamo fotografije, ni videti, da bi lahko namestili košarico bidona tudi na spodnjo cev … Če ni podsedežne cevi, pa seveda niti ni prednjega menjalnika.

Komentarji

Foter
14. 7. 2020 22:06:57

Le kje so staknili tako dolge ventile na obročih belega kolesa 😳

Zmago1
15. 7. 2020 12:57:33

Če je custom fit naj sprintajo še oporo, sedež, fajfo in balanco vse v enem, zakaj bi rabil še šravfe za nastavljat gor dol naprej nazaj ,....če pa je 100% prilagojeno?

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.