Open gre na asfalt: Open MIN.D.

Open gre na asfalt: Open MIN.D.

Open je vedno med glavnimi igralci v gravlerskih mokrih sanjah, a zdaj sta Andy Kessler in Gerard Vroomen dokazala, da sta odprtega duha. Open MIN.D. je čistokrvna specialka, ki prihaja na asfalt 20. julija.

Open je na sceni šele od leta 2012, ko sta moči združila soustanovitelj Cervela Gerard Vroomen in Andy Kessler, ki je v svoji karieri na divjem kolesarskem tržišču skrbel za čim boljše tržne deleže pri Cannondaleu, Scottu, BMC-ju in nazadnje tudi Cervelu. Prvi izdelek je bil tventinajner One+, v zadnjih letih pa na resnih seznamih top gravlerskih koles ne manjkata bodisi Upper bodisi Wide. Kdor se želi voziti z noro širokimi plašči, bo kupil modela U.P. ali U.P.P.E.R. Kdor si želi voziti s še širšimi, bo izbral WI.DE-ja.

Do 32 milimetrov

Glede na Openovo vodilo, da so njihova gravel kolesa primerna za vse cestne žanre, ne glede na tip podlage, je čistokrvno cestni MIN.D. za marsikoga manjše presenečenje. Ali pač ne? »Kako široke gume lahko daš gor?« je, povsem logično, najprej vprašal Gregor. 32 milimetrov. In nič več.

Po svoje je to presenetljivo, a po drugi strani je želel Gerard ustvariti kolo čim bolj klasičnega videza. V zapisu na spletni strani je priznal, da mu je všeč estetika klasičnih jeklenih koles in tako je nastalo karbonsko kolo z izrazito tankimi cevmi, ki ne kriči »poglejte me, kako sem hud!«. Ime modela MIN.D. je približek genialni ideji in je med drugim tudi okrajšava za MINimal Design (minimalni dizajn).

Malo težje je utemeljiti, zakaj kupiti čistokrvno cestno kolo, če naj bi vrhunske užitke na asfaltu nudili že vsi trije gravlerski modeli. Odgovor? Andy Kessler si je zaželel pristno cestno kolo. Resnici na ljubo: z nobenim kolesom za gravel se ne boste po asfaltu vozili tako dobro, kot se lahko s tistim, ki je zares ustvarjeno za asfalt. In na koncu: n+1.

Klasičen videz, moderne rešitve

Geometrijske številke kažejo, da je prednji trikotnik precej kratek in visok. Stabilnost ima očitno prednost pred ostro odzivnostjo, ki ji lahko po drugi strani rečemo tudi nervoznost. MIN.D. je torej predvsem vzdržljivostno kolo, namenjeno dolgim, udobnim vožnjam. Ali, drugače: namenjen je večini kolesarjev.

Integrirane sedežne opore še niso mrtve. Pri Openu govorijo o podaljšani podsedežni cevi, ki naj bi v prvi vrsti služila pobiranju vibracij. Premer je pičlih 25 milimetrov, torej okoli 5 milimetrov manj kot običajno meri premer cevi, ki sicer sprejmejo 27,2-milimetrske sedežne opore. Višino sedeža je mogoče prek skoraj neopazne objemke pod sedežem prilagajati za 15 milimetrov, z dodatnim adapterjem pa do 35 milimetrov. Vitko linijo okvirja dopolnjujejo tanke cevi zadnjega trikotnika.

Vilice R-Turn tehtajo 335 gramov, okvir velikosti M pa 870 gramov. Edina možnost so kolutne zavore, izključno s 160-milimetrskimi rotorji. Čeljusti se namreč privije neposredno v okvir, brez vmesnika, kar nekoliko olajša okvir nepotrebne teže in ga navsezadnje tudi olepša.

V osnovi je okvir namenjen elektronskim menjalnikom, tisti, ki vztrajajo pri pletenicah, pa so omejeni na Shimanove skupine. Simpatičen detajl je nosilec menjalnika, ki je privit kar na zaključek (dropout) okvirja, ta seveda sprejema 12-milimetrsko os.

Okvir bo na voljo v le štirih velikostih, a z njimi zajemajo kolesarke in kolesarje, visoke od 160 do 205 centimetrov. Ob polnočno modri barvi z grafiko v prelivajočih se barvah Openove celostne grafične podobe je na voljo še okvir, pripravljen za barvanje po željah kupca. Cena okvirja? 3.600 evrov. In računajte na to, da vsaj ne potrebujete sedežne opore … Iz tovarne jih bodo začeli pošiljati 20. julija.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik?Ustvari račun.