HJC: v letu dni do svetovnega rekorda

Korejski proizvajalec motorističnih čelad je lani skozi velika vrata vstopil še v kolesarski svet. Letos so razširili ponudbo tudi s cenovno dostopnejšimi čeladami.

HJC

V Belgiji nam je modelno linijo čelad predstavil Pingo Magduschewski, vegan, kolesar in triatlonec, zaljubljenec v Girono, fotomodel, na Youtubu sem našel celo posnetek, ki dokazuje njegov pevski talent. Tekom kariere je delal za več kolesarskih blagovnih znamk, v Korejo pa je na razgovor za novo službo prišel z zvrhano mero skepse. Prepričali so ga s stavkom: »Imamo moč in nikoli ne bomo obupali.«

V kolesarstvu šele dve sezoni

Priznam, za HJC sem prvič slišal šele lani, ko so se z zanimivimi čeladami v pelotonu pojavili kolesarji Lotto Soudala. V svetu motociklizma pa je HJC priznana znamka, katere začetki segajo v leto 1971. Glede na to, da imajo v ponudbi tudi čelade za motokros, se mi zdi zanimivo, da so na kolesarski trg vstopili s cestnimi čeladami, a po le dveh letih že žanjejo tekmovalne in prodajne uspehe.

Kot je povedal Magduschewski, ki v kolesarstvu ceni estetiko, se je začelo slabo: z grdo čelado, ki je ne bi mogli prodati nikomur. Še enkrat so pljunili v roke in rezultat je bila pol-aerodinamična čelada Furion. Testiranja v vetrovniku naj bi pokazala, da je celo bolj aerodinamična kot konkurenčne aero čelade, bistveno boljše naj bi bilo tudi zračenje. Z bogatimi izkušnjami iz motorističnega sveta znajo namreč doseči, da se zrak, ki vstopa skozi sprednje zračnike, pomika proti zadnji strani čedalje hitreje, kar ustvarja pod čelado prijetno klimo.

Rekordna čelada

Samo dober izdelek danes ni več dovolj, da bi z njim prepričali maso kupcev. Zato je v kolesarskem svetu najbolje skleniti sponzorsko pogodbo. Najdražje, a tudi najbolj donosno je sponzorirati ekipo World Toura in prav to je naredil HJC leta 2018. Seveda pa so morali ekipi Lotto Soudal ponuditi tudi lahko, zračno čelado Ibex in kronometrsko čelado Adwatt.

Pri razvoju Adwatta je sodeloval tudi Magduschewski, ki je kupil praktično vse kronometrske čelade in predlagal inženirjem v Koreji, da obliko čelade razvijejo le deloma, zaključna dela pa naj bi opravili v sodelovanju s profesionalci. V vetrovniku v Flandriji so se soočili Victorjem Campenaertsom ki se je izkazal za zahtevnega sodelavca, ki je pozoren na vsako podrobnost. Na začetku jim niso šle na roke niti kulturne razlike. Bolj ko je bil Campenaerts nervozen, je razlagal Magduschewski, bolj brezizrazni so bili korejski inženirji, ki so vajeni skrivati svoja čustva.

Obupali pa niso in nastala je čelada, s katero je Victor Campenaerts 16. aprila 2019 na mehiškem velodromu v eni uri prevozil 55.089 metrov. Vozil je brez vizirja, ker je tako vajen in celo hitrejši – pri HJC tako trdijo, da je čelada učinkovita ne glede na to, ali kolesar vizir uporablja ali ne.

Ridley

Lahka čelada je varna čelada, pravijo

HJC še ne ponuja čelad s sistemom MIPS, v katerega učinkovitost marsikdo dvomi, pomembnejša jim je čim nižja teža. Za naslednjo sezono so razvili že drugo generacijo čelad Furion 2.0 in Ibex 2.0, ki sta od 20 do 25 gramov lažji, z modeloma Valeco in Atara pa so vstopili tudi v srednji razred in nižji srednji razred. Zanimivo je, da je čalda Atara, ki stane 99 evrov, celo nekaj gramov lažja od 50 evrov dražjega Valeca.

Vsega skupaj torej ponujajo le pet kolesarskih modelov, napovedujejo pa še vstop na smučarski trg. V Sloveniji še ni uradnega zastopnika. Škoda, a vseeno boste lahko v naslednjih dneh lahko na Rundi prebrali več o modelu HJC Valeco.

Komentarji

Za komentiranje se prijavi

Nov uporabnik? Ustvari račun.