Francija: subvencije za dostavo s tovornimi kolesi
Del francoskih ambicioznih načrtov za zmanjšanje izpustov toplogrednih plinov in zmanjšanje prometa v mestih so tudi spodbude za dostavo paketov s kolesi.Triobike
Do leta 2030 želi Francija zmanjšati izpuste toplogrednih plinov za 28 odstotkov tudi s spodbujanjem kolesarjenja in do leta 2024 naj bi modalni delež kolesarjenja celo potrojili. Francozi naj bi v prihodnosti dobili v zameno za star avto 2.500 evrov subvencije ob nakupu e-kolesa. A ne le osebni prevoz, čedalje večji okoljski problem je paketna dostava. V Parizu naj bi tako 15 do 20 odstotkov prometa predstavljal transport dobrin, ki pa naj bi povzročil kar 45 odstotkov emisij trdnih delcev. Izračunali so, da tovorno kolo s kapaciteto 1500 litrov izpusti 85 odstotkov manj CO2 kot motorno vozilo z enako prostornino.
Triletni načrt subvencioniranja
Francija načrtuje subvencije za nakup električnih ali običajnih tovornih koles v poslovne namene, pred kratkim pa je Ministrstvo za ekološko tranzicijo predstavilo tudi načrt subvencij za dostavo s tovornimi kolesi za vsak paket posebej. K projektu naj bi doslej testno pristopila tri mesta oziroma okrožja: Angers s 150.000 prebivalci, Reims (180.000 prebivalcev, Grenoble (160.000) in pariško okrožje Paris-Est-Marne (500.000 prebivalcev). Torej primerljivo s slovenskimi mesti ...
Prvo leto naj bi za 500 tisoč paketov dostavnim službam izplačali po 2 evra za vsak paket. Drugo leto naj bi za poldrugi milijon paketov subvencionirali po 1,30 evra na paket, v tretjem letu pa naj bi za vsako od treh milijonov pošiljk prispevali po 0,60 evra. Subvencije bodo dobile dostavne službe, torej bržkone veliki igralci na trgu, ki opravijo 90 odstotkov prevozov. Francoska pošta La Poste je sicer že napovedala, da v 40 velikih mestih že načrtuje razvoj dostave s tovornimi kolesi.
Prihodnost v Sloveniji?
Spletno nakupovanje je potrošniku precej olajšalo življenje, stranski učinek pa je povečan promet na včasih smešno kratkih razdaljah, ki bi jih bilo mogoče prevoziti tudi s tovornimi kolesi. Podatek, da v Parizu skoraj polovico trdnih delcev kot posledico prometa izpusti slaba petina dostavnih vozil, niti ni presenečenje.
Dostavljavci vozijo velike kombije in redko ugasnejo motor, pogled v tovorni prostor pa pogosto razkrije, da so po njem nametani majhni paketi, ki zavzemajo morda četrtino volumna. Vem, kot študent sem bil dostavljavec in običajno smo po tleh zložili male pakete, ki bi jih lahko nekoliko bolj sistematično spravili tudi v prtljažnik večjega avtomobila.
Primer zadnjih treh dostav na moj dom: sončna očala, paket s tremi pari spodnjic in kakšnih 20 kilogramov špecerije. Če že ne po očala, ki jih ni v trgovinah, bi se lahko vsaj po tiste gate sprehodil mimogrede tudi s kolesom ali peš. Glede na to, da v mestih mrgoli kolesarjev s hamburgerji v nahrbtnikih, bi spodnjice in sončna očala prav tako lahko dostavljali kolesarji. Tako mi vsaj ne bi bilo nerodno, ker je nekdo z 2,5-kubičnim dizelskim motorjem križaril do mojega naslova, zato da mi je izročil slabih 100 gramov težak paket prostornine pol litra.
Res pa je, da bi imel dostavljavec z manevriranjem velikega tovornega kolesa pri dostopu po kolesarski stezi na naši ulici nemalo težav zaradi preozke kolesarske steze, ostrih ovinkov in poskakovanja prek uvozov na dvorišča. Kar pa je že stara zgodba, o kateri se preveč ponavljamo. Leta 2021 v Franciji spodbujajo dostavo z velikimi tovornimi kolesi, medtem pa v Sloveniji z evropskimi sredstvi gradimo kolesarske steze, ki ne ustrezajo niti sedanjim potrebam, kaj šele kolesarski družbi prihodnosti.
Komentarji
Pa sej v LJ-center poštarji manjše pakete že sedaj dostavljajo s kolesi s torbami, DPD prav tako s kolesi s kesonom spredaj-ta imajo celo el. motor za pomoč. Takega kolesa kot si ga prilimal pa si ne predstavljam kako bi uporabljal pri nas ko so sami robniki, ni kolesarskih, parkirani avti vsepovprek itd,....
Za komentiranje se prijavi
Nov uporabnik?Ustvari račun.